• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Majs Sthlm

zea och gemma:
    tack för klänningskommentarer!

nu på lunchen provade jag en till som jag gillade jättemycket - brudklänning 4 - gå gärna in på majssthlm.blogspot.com/ och kolla in även den!

gemma: har lagt till den på den sidan jag mailade länk till.

• Roslagsbrud

Majs: jag gillade nr 2 bäst tror jag (svårt att säga när man bara ser den på bild). Den nya, nr 4 sitter inte så snyggt över bysten tycker jag, samma sak med nr 3. Nylon är dessutom ingen hit - blir svettigt och kan börja lukta...
    När skulle du gifta dig nu igen?

Kul med 40-tals tema - ska ni vara konsekventa hela vägen?

• Majs Sthlm

Roslagsbrud:

tack för dina kommentarer! 3:an känns helt borta nu - för mig är det 1,2 el. 4 som gäller. 4:an kanske inte ser ut att sitta så bra över bysten - men jag tror det handlar mycket om att ha riktiga/andra underkläder - bh/korsett.

nja vet inte om vi har 40-talstema. jag vill gärna hitta en klänning från (20-)30-50-talet - och gärna matcha frisyren! i övrigt vet jag inte riktigt hur mycket det blir. 16 september är det som gäller. har du lagt ut din klänning någonstans eller mailade du bara den till vissa? skulle vara jättekul att se. augusti för dig va?

• Roslagsbrud

Majs: Japp, den 5/8 är det dags! Har en bild på klänningen att maila ut även om den inte riktigt gör sig där den hänger på en galge bara, utan att den fina passformen syns (på bilden blir den liksom platt, bred och tråkigare). Kan maila över bilden om jag får din adress!

• Brud_juni2007

Ledig efter en (och en halv) lång jobbvecka! Så skönt. Två väninnor kom över och åt lunch på vår balkong. Ååå vad jag älskar sommaren! Blir bara mer och mer övertygad om att jag behöver detta klimat året om...

Majs, jag säger som Lapinette, svårt att välja och vilken trivs du bäst i? Jag tycker också att det är svårt att välja vilken klänning du passar bäst i när man inte ser ditt ansikte. Förstår dock att du väljer att vara lite anonym. Jag tror att man måste gå på magkänsla. Den klänning du trivs bäst i kommer att göra dig vackrast också.

Poksi, härligt att börja planera för bröllopsresa. Vi gifter oss om ett år och ska åka på bröllopsresa direkt efter. Vi funderar på att åka till Toscana. Ingen av oss har egentligen varit så mycket i Italien men båda älskar vi maten där.
    Ang Foppaskorna. Jag är visserligen helt okunnig i mode och trender. Jag såg dom första gången i somras på sjukhuset där jag jobbar. Alla har dem och jag tänkte "oj vad praktiska skor att ha inom vården, man kan ju skölja av dem och allt, men kunde inte Landstinget ha designat lite snyggare skor åt oss". Sen såg jag folk gå omkring i dem i stan och förstod att det inte alls var landstingsskor. Höll på att svimma. Det är de fulaste skorna jag har sett i hela mitt liv! Men jag vill gärna ha ett par just för jobbet. Där bryr jag mig ändå inte om hur jag ser ut. Om det är någon här inne som gillar dessa skor - URSÄKTA mig - ta inte illa upp, jag vet verkligen ingenting om mode... Jag vill inte ens veta vad folk tycker om min klädstil.

Nåja, nu ska jag lägga mig i soffan, smutta på något kallt och gott att dricka och bara laaaata mig.

• Lapinette

Härligt med ett långt inlägg från dig Brud_juni2007! Som ni kanske förstår så har jag det dödtrist på jobbet. Den enda som har ringt idag är chefen....ja förutom en gubbe som klagade över sin fjärrkontroll och när jag sa att han hade ringt fel svor han som bara den i öran på mig. Hooopppsan, dålig dag kanske?

Har förutom att driva omkring lite grann här på BT försökt att leta efter vår drömbostad. Inte lätt så här mitt i juli. Det finns verkligen ingenting vi vill ha. Får väl snällt vänta tills all annonsering kommer igång igen i mitten på augusti. Typiskt, när man har tid att sitta och kolla.

• Majs Sthlm

Roslagsbrud:

du kan maila på majssthlm@yahoo.se

skriv gärna här också så jag kan gå in och kolla!

Brud_juni2007

förstår att du saknar ansiktet... om du har någon mailadress du vill ge ut kan jag kanske maila bilder med ansikte...

• Majs Sthlm

Lapinette och Brud_juni2007:

jag hade visst inte så mycket ansiktsbilder här på jobbet... får maila er ikväll! dessvärre tog jag jag bara en bild med ansikte på brudklänning nr 4 - inte så snygg bild heller men ni får tänka in smink, frisyr, slöja (?) etc.

jag mailar den så länge.

Svar på tråden Bla bla deluxe