Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Roslagsbrud - igår försökte jag bota min välmående mage med ett spinningpass och ikväll blir det (om jag orkar) en dancestep och sen pump. Vi får se! Skulle även behöva åka hem och röja lite till inför den kommmande flytten. Mannen får nu plats med sina kläder men när han var här började han fråga om vart han skulle ställa sina böcker, köksprylar etc. Oj, hade hoppats på att de kunde ligga i kartong tills vi hittat något större men det hade jag inte hjärta att säga till honom.
Hmmm...det är visst inte bara väninnor som tror att man blir gravid så där "pooofff" efter en vigsel. Min mans mamma frågade honom igår IGEN! Det är ju inte ens 2 månader efter vårt bröllop...vore jag gravid så vet jag ju inte ens om det själv??!! Min man svarade sin mor med att OM DU INTE SLUTAR FRÅGA NU SÅ KOMMER JAG INTE ATT RINGA/PRATA MED DIG MER!!! Jag tror att budskapet gick fram.
Poksi - från mig kommer också samma gamla rekommendationer, Provence. Flyg ned till Nice eller Marseille och hyr en bil. Boka in er på slott, ät god mat och drick gott vin. Det är otroligt romantiskt och vacker natur. Annars rekommenderar jag la bella Sicilia. En otroligt vacker ö men så mycket kultur, vackra stränder och underbar mat. Som sagt, det hela beror så mycket på vad ni vill ha ut av semester. Valmöjligheterna är oändliga!
Själv så sticker jag snart ned till Cannes igen. Min sista vända dit ned. Ska jobba 2 veckor och 1 vecka blir att ta bilen genom hela Frankrike och Europa upp till Stockholm. Har fortfarande inte bokat något då vi först måste veta när flyttbolaget kommer och hämtar våra möbler.
Poksi: Nej, har inte varit på fotosafari själv, bara hört andra berätta om det. I Afrika har jag däremot varit och bott, och det är väldigt speciellt. Passar om man söker lite mer äventyr. Men Lapinette och Gemma kom med utmärkta råd. Provence älskar jag, kanske för att jag är född där. Den franska Atlantkusten är också toppen, men vädret kan vara av det lynnigare slaget. Fast det beror förstås på vad man vill göra.
Min T börjar redan drömma om vad han vill att vi ska göra nästa sommar, och högst på hans önskelista är att hyra ett litet hus i södra Frankrike.
Det blir första gången som vi åker till NY så om du har några bra tips så dela gärna med dig!
Lapinette: Förstår att det blir riktigt tjatigt när alla frågar om det är barn på gång. Bra att din man röt i ordentligt där.
Nu ska jag fördjupa mig i testamentsfrågor - tråkigt men nödvändigt när man gifter sig och har barn på varsitt håll... Om en kunnig jurist läser detta så får den gärna höra av sig!
Poksi mitt favorit ställe är ju självklart Sydney, men jag antar att ni vill testa nat nytt! :)
Jag älskar ju Vegas ocksa men jag är ju lite av en speljävel! :D
Men om ni gillade Australien kanske ni ska ta en heltur i hela landet. Kanske framförallt Queensland, stora barriär revet och snorkla och sa..??
Pa min favvoplats nr 2 här pa jorden kommer nog lilla enkla Österrike. St Anton pa vintern - skidor och sol...
Men ni skulle ju aka i september!
Lapinette: blir det st anton i ar igen?
Jag klampar in här igen....
Poksi- Jag vill varmt rekomendera Canada. Jag tycker det låter som en förträfflig plan att ta lite sol och bad i USA och sedan få lite mer äventyr i Canada. Vancouver är en av världens vackraste städer och vansinnigt trevligt! Efter besök i någon av nationalparkerna i BC, kunde ni kanske ta flyget över till Quebec och uppleva lite av den franska sidan.... Jag reste dessvärre bara på väst sidan, runt Rocky Mountains, men om ni har tid så hade jag nog försök få med öst också. Vi var borta 6 veckor och såg björn(jättestora och läskiga..) och massa annat vilt.
Hej igen tjejer,
jag skulle bli sååå glad för feedback på mina brudklänning 1, 2 och 3 som finns på majssthlm.blogspot.com/
Era kommentarer värdesätter jag extra mycket!
Gemma: jag har mailat dig (på frogspace)en annan länk till bilder - hoppas det funkar där.
Lapinette:
vad jobbigt med gravid/mage-kommentarer. Håller med Izunia om att det säkert inte beror på din mages ev. putande utan snarare på att folk tänker: 36 år, just gift sig - och så lägger de ihop ett och ett väldigt klumpigt.
vi vill ju också gärna ha barn - men jag betackar mig för den typen av kommentarer från kreti och pleti... bra att din make röt till!
Poksi:
svårt att tipsa - jag älskar resor och har varit i USA, Asien, Afrika samt nästan alla länder i Europa - men svårt att veta vad som passar er!!! själva vill vi som bröllopsresa resa någonstans långt bort - 3-4 veckor. kanske Vietnam?
Majs - tycker det är jättesvårt att välja klänning. Vilken trivdes du bäst i?
Roslagsbrud - att hyra hus i södra Frankrike låter inte helt fel. Tror dock att vi kommer att lägga våra närmaste semesterar på annan ort för att försöka se så mycket av världen som möjligt. But we will be back!!! One day!
På tal om resor, Poksi. Som du märker så får du råd från alla hörn i världen här på vår tråd. Det enklaste är om ni kommer överens om vad för slags semester ni är ute efter. Ska det vara exotiskt, natur, romantiskt, långt bort, nära och hur länge kan ni vara borta?
Izunia - vem vet, vi kanske hamnar i St Anton för någon dag i vinter igen. Vi har ju våra vänner i en by i närheten så åker vi och hälsar på dem så blir det absolut en sväng dit. Men även om jag älskar att planera så har jag inte kommit så långt som till februari - mars 2007 än.
Majs: Måste nog lägga min röst på klänning nr 2.
Lapinette:Vilken härlig vecka du verkar ha haft.Tyckte att DM konserten började lite segt men slutet var helt fantastiskt.
Gemma:Hoppas du fick detta mail!
Kram,zea
zea - början av konserten var otroligt seg men i slutet kom ju grabbarna igång. Dock så hade både jag och min DM-väninna jättesvårt för att konserten var utomhus. Blir inte alls samma känsla med ljus och ljud.
Hej!
Tack för alla härliga tips!
Kan inte direkt säga att det blev lättare...:)
Det är verkligen ett lyxproblem det här!
Vi vill ju göra allt möjligt och har svårt att komma fram till vilken typ av resa som blir bäst. Alla resor har ju sin charm.
Tid har vi (tar inte så mycket semester nu under sommaren) och vi lägger gärna pengar på resor, så då får vi ju ganska många och varierande möjligheter.
Men nu ska jag sluta tråka ut er med detta. När jag får lite mer tid ska jag gå igenom lite av de förslag jag fått av er, så får vi se vad det blir.
Tack för hjälpen.
Nu ska jag iväg med blivande svärföräldrarna. Är och hälsar på i en svensk småstad i norr där hetaste modet den här sommaren är "Foppa-sandalen". Googla på det eller "Crock shoes" och säg vad ni tycker.
Kanske är det jag som inte har koll på det senaste när jag sägar "tack men nej tack...." men då får det va så...
Tjingeling
Poksi