• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Roslagsbrud

Saker, saker, saker... Om jag läste igenom mina inlägg innan jag skickade iväg dem skulle ett antal upprepningar försvinna! Sorry...

• Gemma

saker, saker, saker var ju temat så det passar bra!

• Gemma

Roslagsbrud, är det du som har franska rötter?

Älskar också att slänga och ge bort... mannen blev knasig när jag gav bort alla mina böcker (5 flyttlådor fulla). Men jag "internaliserar" allt jag läser.

• Majs Sthlm

Gemma: ja kanske att någon av klänningarna kommer därifrån...

nu på lunchen har jag dock varit i en annan affär och shoppat klänning nr 4! det betyder dock inte att jag bestämt mig för den...

Brud_juni2007: ditt förslag kanske inte var helt fel?

• Lapinette

Gemma trodde du hade stenkoll på alla hos här på tråden. Har ibland kännt mig något förvirrad men du har alltid vetat allt...eller?! Roslagsbruds förflutna kommer jag dock ihåg.

Zea - din klänning är absolut helt UNDERBAR! Om jag vore dig skulle jag inte ha någon som helst ånger. Provade ett fodral helt i spets som jag var allt bra sugen på inför vårt bröllop. Men som sagt mamma skulle ju sy och hon var inte alls med på noterna om en helt klänning i spets. Det blev att fajtas lite men tillslut så hittade vi en kompromiss som jag är jättenöjd över.

Angående denna strings och underklädes diskussion. Min man älskar både spets och string. Dock är jag otroligt trist och använder helst stora, praktiska och sköna underbyxor. De där vackra i spets åker fram när vi ska på middag eller fest...och det uppskattas mycket!

Maila min väninna ni uthyrningsglada människor: mmartinsson@rsasecurity.com Har ej gett era mailadresser än då jag väntat på tillåtelse men gör det nu.

• Majs Sthlm

Gemma: din Kungsholmenlägenhet låter som en dröm! skjutdörrar i glas... och jag minns beskrivningen av en tapet.

vi flyttade in i vår fina lägenhet från 1904 i januari och trivs jättebra. fast naturligtvis har jag efter köpet sneglat en hel del åt funkishållet... det man inte har osv.

förresten minns jag en fråga du ställde til mig i våras angående vår fondtapet chrysantemum från william morris - ja det är arts and crafts-william morris.

• Majs Sthlm

zea:
    din klänning är underbar!!! jag älskar ju spets och helst ska det vara helt i spets.

jag röstar på slöja, men jag tycker nog inte den ska vara för kort, fast det funkar nog det också. vad har du för slags hår/längd och typ? funderat på frisyr?

• zea

Lapinette:Tack!

Majs Sthlm:Mitt hår är midjelångt men uppklippt(har lockigt hästhår men plattångar mitt hår rakt)Har varit sugen på att ha en strikt bakåtslickad uppsatt frisyr)Men samtidigt trivs jag bäst i utsläppthår och kommer nog köra på de.

Eftersom jag är helt galen i vintage smycken kommer jag ha ganska stora öronhängen.Blir det inte för mycket med håret,smycken och slöja?

• utvandraren

Zea- Vilken underbar klänning!
    Jag ville sagt utan slöja med pärlor eller liknande i håret! Men ser att jag är nedröstad från förr....

• zea

Majs Sthlm-Tack för din feedback förresten!

Svar på tråden Bla bla deluxe