• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • zea

Utvandraren:Fick höra att en butik i Göteborg tar in det märket.

Jag kontaktade huvudkontoret och bad dem skicka över tydligare bilder på klänningen.Sedan kontaktade jag lite butiker i Stockholm om de hade möjlighet att beställa in klänningen åt mig.Fick ett ja tillslut,då tog vi mina mått skickade över till pronovias.Det tog 4 mån innan den blev klar.

Kram,zea

• Lapinette

zea - så du har aldrig provat klänningen? Jag var nämligen i 6 månader tokig i en St Patrick men den klänningen hade dem ingenstans. Vi ringde Stockholm och Niceområdet. Tillslut jag den på hyllan och försökte tänka i nya banor. Vågade mig inte på att beställa den för tänk om det kändes helt fel när jag väl bar den? Jag hade ju klänningsångest i 8 månader innan jag såg min på nätet...som jag i och för sig inte heller provat men då mamma sydde var det ju lite enklare att ångra sig utmed vägens gång.

utvandraren - det fanns inga fina lokaler i Mariefred att hyra och vi föll pladask för Gripsholms Värdhus. Vi ville helst ta med hem allt dricka från Frankrike men man får ju inte ha eget vin på restaurang och vår restaurang har ganska så fina/dyra viner så jag vågar inte ens tänka på vad den notan gick på.

Pol Roger kom vi över för ca 200 kr flaskan. Gosset på restaurangen kostade 640 kr flaskan. Då förstår du vilken otrolig skillnad det blev att lägga champagnen utanför restaurangen.

• zea

Lapinette:Min klänning blev klar för 2 mån sedan.Eftersom jag inte vill att I ska se den kommer den va i butiken till dan innan bröllopet.Om jag inte hade gillat klänningen,hade jag åkt till London,Paris eller Italien för att leta reda på en annan klänning.De underlättar endel att jag blev/är nöjd med klänningen.

• Lapinette

zea - den är jättevacker...hur kändes den på???

Eftersom min syddes upp och jag har en förmåga att klaga rätt så rejält på min stackars mor så var det inte förrän vid den sista provningen som jag kände mig riktigt vacker...sen går ju inte känslan att beskriva på själva bröllopsdagen då man skrider upp mot altaret. Det är ju en helhet man har provat och tänkt till på i en evighet...skor, smycken, hår, smink vigselring och klänning.

• Gemma

Grrr... jag blir galen. Blogger och blogspot är helt klart spärrade.

• Gemma

Testar i morgon. Kram och gonatt: G.

• zea

Lapinette:Du var så vacker i din klänning,så jag förstår att du blev nöjd tillslut...

Min klänning är lite stor i midjan så vi ska göra sista provningen om 2 veckor.När jag såg den "live" första gången tyckte att den var så vacker och tänkte detta kommer nog att bli riktigt bra den 12aug.
    Sen när jag gick till butiken en andra gång för att prova med skorna till.Blev jag lite besviken och ångrade mig lite.
    Nu har jag bestämt mig att inte gå förbi och titta på den förrens sista provningen.

Vissa verkar var konstant kära i sin klänning från de sett den i butik till att bröllopet stundas ett år senare.

• zea

Skulle självklart inte vara någon smiley där.

Gemma:Natti,natti!

• Lapinette

zea - du får gärna skratta åt mig! Jag hade som sagt var total ångest i 8 månader. Började stora princessklänningar och gick sen över till chiffong, efter det spets och så blev det siden och Gemmas spets.

Godnatt på er, nu drar jag till gymmet (tredje dagen i rad!).

• zea

Fattar inte ett jota av vad jag har skrivit..dags att lägga ner nu.

Ska grilla lite på våran innegård i kväll.
    Vi har inte ätit hemma på 2 veckor så det ska bli så mysigt.

Svar på tråden Bla bla deluxe