• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Gemma - visst är den lättdrucken. Citrus håller jag med om, små bubblor men inte ett dugg krävande...när jag får den i min hand så kan man räkna till tre och sen behöver jag påfyllning igen. Och Gemma, jag är absolut ingen vinkännare, bara en livsnjutare!!!

Om ni vill prova en krävande och fyllig champagne så ska ni prova Gossett Grande Reserve. Den är t o m svår att hitta i Frankrike (finns inte på bolaget) så jag föreslår ett besök i en välsorterad vinaffär när ni är i Tours.

Och din förvirring blir desto tydligare då du börjar prata champagne nu...en onsdag. Men så klart du har ju lyx dagligen i ditt Shanghailiv.

På tal om vardagligt liv eller ej så höll prästen ett tal till brudparet i lördags och sa något i stil med att man måste ta sig igenom den tråkiga vardagen tillsammans. Brudgummen (som har svårt för att hålla tyst) sa då till prästen. Vi har inga sådana dagar!!!

• Majs Sthlm

Gemma:
    om du fortfarande ska köra blogger/blogspot:

länk till hur du gör:
    help.blogger.com/bin/answer.py&topic=8915
    (antagligen copy+paste)

PS jag trodde du var stjärna på sånt... DS

Annars kanske yahoo funkar bättre. Skynda dig, vi vill se!

• utvandraren

Systemet:
    nr. 87661 Gosset Grande Réserve Brut Frankrike Flaska 750 ml (478.66) 359.00 B

Gosset är supergod! Jag ska köra det som NV champis på vårat bröllop.

• Gemma

Govänner, nu är det så delikat att jag kan jobba med min blogg men inte TITTA på den! Så om ni vill får ni gärna besöka min blogg och tala om för mig hur den ser ut! För China Telecom har tydligen spärrat den normala ingången till blogspot. Här är i alla fall adressen:

glittergemma.blogspot.com/

Och gosset... mmmm.... ännu en liten goding som väntar på att gulpas ner i giriga gemmagapet.

Kram, G

• Gemma

och tack majs för all din hjälp.

• utvandraren

Gemma!

Det är helt tomt på bloggen! Vad har du lagt ut? texten syns, men inga bilder...

• utvandraren

annars kan du registrera dig på familjeliv.se och ladda upp! Kan inte tänka mig att den sidan fastnar i censuren....

• Majs Sthlm

nej det syns ingen bild. klickade du på "done" när bilden laddats upp? och ev. publish eller republish också?

• Lapinette

Stackars Gemma! Det verkar inte vara lätt att få uttrycka sig i Kina.

Här på jobbet har vi fått så bra spamfilter att datafilerna från Estland hamnade där. Skitbra!!...NOT! Fick be dem att skicka datan till min Lapinettez adress istället. Tur att Yahoo finns.

Utvandraren - B:et står väl för beställningsvara? Vi skulle ha haft den som brudskål om vi inte hade "sparat" pengar och lagt skålen utanför Gripsholms Värdshus. Istället så släpade jag upp dryga 20 flaskor Pol Roger från Frankrike istället.

• utvandraren

Lapinette! Det är en beställningsvara, men några butiker har den nog inne... Inte en dum champagne att släpa hem, din Pol Roger! Eftersom vi kommer ha catering kan jag välja fritt vad vi ska dricka!

Svar på tråden Bla bla deluxe