• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Hej på er! nu har jag hittat en blogg som inte är gratis, men som fungerar! Kinesiska myndigheter har inte hittat den eftersom den slutar på .se. Så nu kan ni se bilder på

gemligheter.blogg.se/

Kram, G

• Mycket långt kvar

Gemma, det ÄR gratis... Du har nog valt något pluspaket om det kostar. Tjusiga bilder var det iaf! Fint att klänningen fick se ett och annat, och inte bara hänga i garderoben och känna sig försmådd. Kändes det speciellt att ha den på sig igen?

• Gemma

MLK: Du satte fingret på pudelns kärna, jag kände mig nästan elak när jag inte lät den dansa. Men samtidigt är det något... hur ska jag beskriva det... ödestyngt över en brudklänning. Liksom - BRUDKLÄNNING. Hur party-party-avslappnat är det? Inte särskilt. Jag hade helt enkelt svårt att tro att jag skulle få riktigt kul i den och inte känna mig som en vandrande caketopper.

Gick igenom en miljon bryderier innan... köpte bland annat tre par skor innan jag valde ett par "gamla" (känns fenomenet igen?).

Men nu funkar det, nu är den neutraliserad. På gott och ont. girls, tänk efter innan ni klipper av era pampiga "once in a lifetime"-kreationer och gör om dem till simpla blåsor. Det är speciellt.

Hur går det med husjakten? har du semester nu? Själv känner jag mig småstressad över att behöva lämna min trygga, airconditionerade bubbla om bara ett par dagar.

Kram, G

• Lapinette

Gemma - underbart att du kan återanvända din brudklänning. Den blev jättefin som kort. Önskar jag kunde göra något liknande med min men den är lite väl "brudig". Nederdelen på din klänning har ju varit och festat med mig istället! Förresten har mitt paket med den resterande spetsen kommit till din familj i Skåne? Jag skickade den för jättelänge sen (typ i juni).

Började igår packa inför min sista tripp till Cannes. Hängde ut de klänningar jag vill ha med mig och räknade till 5! Faktum är att min man förstod mig??!!! och sa "men vad då en klänning tar inte stor plats". Inte mina i alla fall som för det mesta är i tunn chiffong. Till saken hör att jag ska försöka packa ned alla saker i en liten resväska för att underlätta vår flytt upp till Stockholm. Är ni bra på att packa? Jag är faktiskt den där som nästan alltid kommer med en liten väska och bara det nödvändigaste (så som 5 klänningar ).

• Lapinette

Gemma - ångrar du att du klippte av din klänning? Känns lite som jag var en av dem som påhejade dig i ditt beslut att återanvända klänningen istället för att sälja den. Fick bara rysningar när jag såg din annons om försäljning här på BT. Kunde inte tänka mig din klänning på någon annan.

• Gemma

Lapinette, nej jag ångrar mig absolut inte. Tror bara att jag är och alltid kommer att vara lite, lite ledsen för att den där dagen aldrig mer kommer tillbaka.

Faktiskt.

• Gemma

Lapinette: Jag har två lägen, handbagage eller enorma jätteväskor fulla med allt. I nio fall av tio blir det handbagage.

Tror att jag är superbra på att packa sedan min korrespondenttid, jag var ofta tvungen att hatta iväg till amerika med en halv dags varsel och få med mig datagrejer, bandspelare, researchmaterial och partykläder... Och sen veckopendlade jag ju mellan stockholm och skåne i flera år. Det jag tycker minst om att packa inför är den här sortens resor, fem veckor till sverige. Skitjobbigt. Och sen är ju målet att flytta därifrån, d v s att få över alla grejerna hit.

Ursäkta om jag låter konstant gnällig men det är så jag känner mig nu, flyttningstrött. Plus att det väcker saker i en, att åka hem till familj, vänner och vackra, vackra sommaren.

• Gemma

Lapinette: Min man har alltid tre gånger mer packning än jag. Han har oerhört tunga träblock till alla sina skor, utrustning för att putsa skorna, typ fem olika parfymer och så sina jättemånga och stora kostymer. Jag brukar kalla honom "min lilla prinsessa", då blir han skitsur.
    tihihi.

• Mycket långt kvar

Jag har inte semester än, håller hemligen på att leta lite nya jobb faktiskt. Det är dags för förändring. Har ett på gång, som jag ska på en andra intervju för idag. Det är inom musikbranschen så det tangerar mina intressen lite bättre än det jag har idag.

Sommarhusjakten går segt, jag kollar på det som finns. Tyvärr är alla hus alfonshelikoptrar från 40-60tal med tillbyggnader som inte ser kloka ut, mulltoa och 1,75 i takhöjd. Suck. Men rätt som det är dyker det väl upp något! Det är inte akut iaf, tackochlov.

• Gemma

Lapinette, får jag länka till din sida på min blogg?

Svar på tråden Bla bla deluxe