• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Nej, men jag har en desperat kompis som kommer hem från London i slutet av augusti/september som söker lägenhet. Hon frågade mig senast idag om jag visste någon. Kan det vara intressant? Om det är så så kan jag skicka hennes mailadress.

• Gemma

Om hon har råd att betala 7000:- i månaden (vilket verkligen inte är dyrt för en stor, nyrenoverad tvåa i innerstan) och vill bo där i 2 år så jättegärna! Kram, G

• Gemma

Alltså, den är på 68m2 med badrum + WC så den går ju bra att dela.

• Lapinette

Har skickat frågan vidare till min väninna.

• Lapinette

Hon kan tänka sig vad som helst! Kan hon maila din frogadress?

• Lapinette

Jag igen, har mailat hennes kontaktuppgifter till din frogadress. Hon är klart intresserad.

• Poksi

Hej!
    Jag har aldrig gjort ett inlägg i den här tråden tidigare men jag läser den med nöje så ofta jag har tid. Ni skriver så härliga inlägg och verkar vara riktiga livsnjutare. Hoppas det är ok att jag klampar in så här i ert härliga rum.

Anledningen till att jag äntligen skriver är för att jag behöver lite tips och jag tror att ni kan hjälpa mig med mitt lilla delikata problem.
    Gifter mig 9 september och vi har tänkt åka på bröllopsresa ett par dagar efter bröllopet. Vet dock inte var vi ska bege oss. Var på en sju veckor lång resa i höstas som gick till Oceanien och vill egentligen helst tillbaks till Sydney, men det har vi bestämt att inte göra så snart igen.
    Pendlar mellan att vilja ha bara sol och bad och slappande på en sandstrand till att bila från San Francisco upp till Vancouver (lite mer äventyr).
    Vissa dagar lutar det åt Mallis på ett härligt hotell med golfrundor och bad på dagarna och god mat och vin på kvällarna... Jag blir snart knäpp och vänder mig därför till er. Vad har ni för tips? Skulle inte ha något emot att praktisera min franska....

Som sagt, hoppas det var ok att jag kidnappade er tråd ett tag, men det var enbart för att jag tror att ni kan ge mig bra tips.

Hälsningar
    Poksi

• Roslagsbrud

Poksi: Vi sticker till New York den 20/9 så vi har valt en storstad som mål för bröllopsresan. Vet inte hur din sommar ser ut, men om du ändå får en massa sol och bad just nu så kanske att just en storstad kan vara nåt? Satsa annars på någonting exotiskt, typ fotosafari i Kenya...

Lapinette: Kul att ha dig tillbaka, även om du ätit så mycket att magen blivit trind och rund! Snacka om okänslig väninna...

Jobbar denna vecka men sedan blir det semester tillsammans med T i 3 härliga veckor. Har filat en hel del på festprogrammet och jag tror faktiskt att det är klart nu. Tycker själv att det blev snyggt, kanske lite för mycket av det goda, men när jag börjar skriva så har jag svårt att sluta! Nåväl, kan ju vara ett trevligt minne för gästerna. Eller så är det bara bortkastad tid och pengar!

Ikväll bar det av till Ikea av alla ställen. Fördelen med att åka en måndag mitt i sommaren är att man slipper köer! Gemma - har Ikea kommit till Shanghai ännu?

Lapinette: Vad roligt med allt festande! Bara att passa på, tids nog kommer lugnare tider.

Har upptäckt ett nytt rosévin som Systemet tagit in, Sydafrikanskt.
    Pinno Pinotage Rosé 2006 (nr 98571)
    Robertson (Graham Beck)
    Jätte gott till såväl mat som att bara dricka som det är. Verkar vara en tillfällig nyhet som jag hittade i Norrtälje, så nu ska jag passa på att handla några flaskor!

• Poksi

Roslagsbrud: Kul med NY. Ett av mina absoluta favoritställen. Försöker åka dit minst en gång om året. En storstad är aldrig fel. Man får så mycket utbyte av det tycker jag.
    Fotosafari i Kenya. Det låter spännande. Har du själv varit på något sådant själv?

• Gemma

Hej govänner! Roslagsbrud: Ikea är mastodontiskt här i Kina. Vi var där senast förra helgen, det känns så tryggt att följa pilarna och med robotarm stoppa ner toalettrensare, doftljus, halogenspottar och en meter långa skohorn i den välbekanta, gula påsen. Och avviker man från slingan blir man genast bestraffad genom att hamna på den unkna mattavdelningen.

Lapinette: Du får jättegärna ge min froggisadress till din väninna och be henne berätta vad hon letar efter, hur länge hon tänkte hyra osv. Vi är ju framför allt intresserade av mer långvarig hyresgäst.

Idag var jag för första gången på internationella tennisklubben-gymmet. Det var spöklikt tyst och absolut enormt. Sju biljardrum, bowlinghall, badhus med 25-metersbassäng, minst tio tennisbanor ute och fyra inne, squash, bastu, massage, yogarum och enormt mycket gymutrustning. Alltihop vilande på en turkos heltäckningsmatta. Jag stängde in mig i IPoden och promenerade på ett av de tio löparbanden i en timme. Det går alltså inte att röra sig överhuvudtaget här nu, så varmt är det.

Poksi: Välkommen nu och i framtiden! (Ja, det hade väl en närmast religiös tyngd det där). Onekligen ett trevligt "problem" det där. Jag brukar alltid rekommendera samma sak: Franska atlantkusten, i synnerhet Ile de Rhé utanför La Rochelle, eller Biarritz med franska baskien. Om du vill veta mer kan jag skicka en och annan länk.

Kram på er: G

Svar på tråden Bla bla deluxe