Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Hello girls!
Är nu åter från några timmar vid poolen. Passade även på att ringa min familj som firar traditionsenlig midsommar ute i Mariefred. Saknar dem men inte firandet i sig. Inte när jag kunde ligga där och läsa en god bok och svalka mig när det blev för olidligt varmt.
Jag är en hundmänniska som har gått över mer och mer till katt. Har träffat så trevliga katter att jag faktiskt ett tag funderade på att skaffa mig en. Men insåg att det inte var så bra då jag även då flängde omkring så mycket. Din lilla hund Izunia har jag varit inne och kikat på förut. Jättesöt!
Har varit i Frankrike två år under 14 juli och vi har inte firat det mer än en middag ute...eller på terassen. Har ALLTID missat dessa underbara fyrverkerier som de har nere i Cannes. Ser dem bara över de förbaskade träden som står ca 50 meter mellan oss och den delen av Cannes. I år är vi i Stockholm. Det är dagen innan våra Hong kong vänners bröllop (de som har samma mix som oss = svenska + fransman).
Hmmm... när jag låg vid poolen funderade jag på min brudklänning. Den hänger i hallen hemma. Ska nog hoppa i den när jag kommer hem! Funderar på vilken färg på chiffong som skulle gå bra mot den vita spetsen. Funderar på att sy om den och sedan tvinga någon ha smokingmiddag. Vad tror ni om det?
Lapinette, i stockholm firas 14 juli på ambassadörens resisdens vid karlaplan. Alla fransmän plus sällskap är välkomna. Vi har varit där två år på raken. Det är en vacker innergård där det bjuds på champagne, vin och lite plockmat. Det kan vara viss trängsel när champagnen plockas fram, men annars en rätt trevlig tillställning.
Lapinette vilket härligt liv jag avundas dig just nu, skulle verkligen vilja ha en pool att vila mig vid och läsa lite...är så trött i kroppen att jag inte orkar röra mig, har precis gått min runda runt sjön(endast 5km) och kommit hem ätit lite godis och ska precis in i duschen...Din middag lät som riktigt gott och inte alls så enkelt som du beskrev det. Måste komma på nåt att överaska med i kväll?
Izunia din vovve är så söt hur kan man be någon att lämna den ute? hon kanske var allergisk? då kunde ju hon ha gått ut nejdå nu var jag riktigt elak...
Ha en mysig midsommar var ni än befinner er i världen idag Kram
Brud_juni2007 - vem vet vi kanske ses där nästa år eller gifter ni er då?
spöket laban - försöker njuuuta av lata dagar här nere speciellt nu när jag vet att tiden är begränsad. Usch, har verkligen haft det bra som kunnat leva detta dubbelliv. Lata, varma dagar och massor av kärlek ...men ensamt här och sen ett hektiskt storstadsliv med massor av väninnor och SATS!
Inga här på Midsommarnatten? Antar att ingen plockat blommor och lagt under huvudkudden?
Här i Cannes middag med vänner där vi vid champagnen förstod att hon var gravid. Hon tackar normalt inte nej till champagne! Såååå skoj! Känns som alla runt omkring oss just nu gifter sig eller väntar barn.
Nej, nu går vi och sussar och ser fram emot en lördag här i Cannes ... ska kanske ta det lugnt med solen för är lite röd efter mitt poolbesök idag.
Brud juni: Låter lite som franske konsulns 14-julievenemang i Malmö. Vi brukade alltid gå hem till hans våning i ribershus och dricka champagne när vi bodde där. Fint initiativ!
Annars har vi för det mesta varit i Frankrike den 14 juli. Min man fyller år samma dag och jag minns fortfarande när vi vaknade på vårt hotell i Paris och tittade ut på himlen som var färgad av blå-vit-röd rök från femtio stridsflygplan som hade uppvisning. Nedanför stod människor och skrek och viftade med flaggor.
"Titta", sa jag till mannen, "så många som kommit ut för att fira din födelsedag."
Laban: Om en vecka flyttar vi till vår nya lägenhet med internationella tennisklubben rakt över gatan, som jag skrivit tidigare ingår medlemsskap i klubben / gymmet / spaet samt tillträde till den stora utomhuspoolen. Längtar! Det har ju varit omkring 35 grader här varenda dag. Men idag är det lite klarare och mindre fuktigt.
Izunia, jag pendlade mellan Stockholm och Skåne i många år och då hade jag bara handbagage. Katten var dold innanför jackan. Det här var nästan tio år innan den 11 september och då var man inte alls lika noggrann med säkerheten, det var mer som att ta bussen.
Ikväll ska jag förmodligen kliva ur min juicy-overall och dra på mig nåt aningen vassare, funderar på den otroligt söta lilla levi's jeanskjolen med röda detaljer som "råkade" följa med mig hem igår när jag handlade mat. Och mina randiga, mörkröda sammetssandaletter (som en del av er har sett). Japp, det blir utgång med mannen på tryggt avstånd (han landar ju i Frankrike om någon timme). Han får skylla sig själv när han först lurar mig till och sen lämnar mig i the capitol of decadence ;)
Kram, G
Det blev en ganska så vätskefylld och trevlig kväll hos oss igår. Det började med champagne och att damen i paret sa, bara lite. Min blick flyttades då ned till hennes mage och min man sa, Stéph är du sjuk? Hi, hi...självklart var hon sjuk = gravid. Jätteskoj! Medan hon drack vatten delade vi på champagne och 2 flaskor rosé. Satt och pratade om Kina (de har rest överallt!) och om bröllop och annat trevligt. Emellanåt sprang vi in till tv'n (när vi hörde grannarna skrika). Frankrike är nu också vidare i fotbolls VM.
Nu har värmen kommit till Rivieran. Idag är det vindstilla och sååå varmt att vi gärna kryper in i vår luftkonditionerade lägenhet. Föredrar när det är runt 25 än 32. Vi får se om vi tar en tur till stranden idag. Jag var lite för länge vid poolen igår så jag ska inte utsätta min stackars hud för mycket.
Glamour tjejer, hur var er midsommar?
Min midsommar var lugn och fin...jag körde!! Självklart i min nya bil! sa det var inga problem att avsta fran spriten! ;)
Det var lugnt och trevligt. det ena paret hade 2 sma barn och vi spelade lite kubb..jag är ganska bra pa det har jag upptäckt!!
En annan upptäckt jag gjorde....Vad midsommar star för! :o :o och midsommarstangen....:o! hahaha!! I didn´t know!!! utlänning...:D vänta till jag berättar för A!
Usch vad det åskar och åskar och regnar och regnar. Om en timme ska jag gå ut med min nya kompis och hennes journalistpojkvän. De har valt en buddhistisk restaurang där man kan ha med sig eget vin! Hon gillar chablis och har varit och shoppat, själv tänkte jag satsa på en ödmjuk halvflaska Veuve men hejdade mig när jag såg priset: 300 RMB (275 svenska). Stöld! Så det fick bli en flarra Jacobs Creek mousserande. Helt OK vin.
Kram, G
har haft en midsommarafton som likande vilken vanlig fredagkväll som helst, sorterade garderoberna och började inse att jag inte behöver handlas något mer innan jag åker nästa vecka, eller kanske bara nåt litet om jag hittar nåt, men jag är sån att jag måste bli kär i ett plagg för att det ska bli bra, annars all impulsshopping blir oftas liggandes i garderoben.
Idag har jag tagit över alla bilder från våran förlovningsfest från min systers dator till min, måste framkalla och göra ett album det var typ 150 bilder eller nåt...
Om jag visste hur man maila bilderna eller en bild i alla fall hade jag kunnat maila till er så ni fick se men jag är inte så data kunnig :( Någon som kan förklara på ett enkelt sätt?
Annars får ni vänta på bröllopsbilderna :) till efter juli
ska på kalas i dag hoppas det bjuds på champagne där har blivit lite sugen nu när ni pratat om det så mycket den senaste tiden ;)
kram