• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Men Roslagsbrud vi behöver ju inte betee oss som gamar utan mingla omkring lite lugnt. Kan tänka mig att vi går vidare efteråt....lite halvtrötta då vi har möhippa/svensexa dagen innan och dagen efter väntar bröllop med övernattning. Japp, det blir en tung helg.

Själv har jag suttit på nålar idag och väntat på att min mans chef ska komma tillbaka till honom med några arga kommentarer...men inget! Istället så kanske jag får sällis min sista helg som singelpingla i storstan. Det verkar som den arga chefen vill att min man ska vara i Stockholm måndag - tisdag. Ja, vi får se om det finns några flygstolar kvar.

Men Gemma så klart du ska bli modell!!! Tänk dig journalist, skribent, DJ, modell...vad kan du mer skriva in i ditt CV? Min låter inte alls lika intressant...
    - banktjänsteman
    - assisten
    - projektledare
    - account manager
    - annonssäljare
    - försäljningchef ...voilà
    Fast vad betyder titlar...nada? Jag är idag en allt-i-allo mer än jag någonsin tidigare har varit.

• Gemma

Modell Lapinette - eller hur ;) Men för fyra år sen (och lika många kilon sen) gick jag en riktig catwalkshow i Stockholm. Jag fick gå sist med en asiatisk kille och vi skulle vara de där lite konstiga, lite som seriefigurer.
    Det var otroligt kul att få göra EN gång i sitt liv, en riktig kick. Speciellt som medelåldern var typ sexton.
    Har någon av er andra snyggingar gjort nåt liknande?

Kram, G

• Gemma

Lapinette, har du utbildat dig till alla sakerna eller är du autodidakt? Själv har bara en ordentlig yrkesutbildning: Reklamkreatör. Och det är väl det jag jobbat MINST med.

• Brud_juni2007

Första dagen på nya sommarjobbet! Verkar superroligt (inte lika roligt att behöva gå upp kvart i sex...). Men jag är säker på att jag kommer att trivas!

Kommer förresten att kunna gå på ambassadfesten den 14/7. Vore verkligen kul om vi var ett gäng.

Jag har kanske inte världens mest spännande CV, men åtminstone annorlunda:

brevbärare
    servitris
    trädgårdsmästare
    personlig assistent
    journalist
    undersköterska
    (snart sjuksköterska)

Gemma, jag har suttit hårmodell för Wella i Paris en gång (aldrig mer). De hade lovat att inte klippa i mitt hår som jag hade sparat så länge. När jag kom dit sa frisören fem minuter före visningen att lite skulle hon klippa och lovade att behålla längden. Resultatet blev en illröd modern hockeyfrilla. Jag grät när jag gick därifrån, men alla andra sa att jag aldrig varit så snygg. Synd bara att jag själv inte trivdes.

• Mycket långt kvar

Mycket långa texter mycket sällan anmäler sig, tillbaka från midsommarfirandet.

Låter som Roslagsbrud och brud juni haft den bästa midsommaren, själv satt jag bland myggen på landet. Men det var fint det också. En tråkig sak är att vår älskade hund fått en skada i ögat så han var inte fit for fight på hela helgen, och hela dagen idag ägnades åt att sitta hos olika veterinärer. Det går att fixa enkelt dock.

Jag måste erkänna att jag lider av ett märkligt handikapp som gör att jag alltid blir dålig på bild. Detta trots att jag själv tycker jag är fantastiskt vacker! Någon modellkarriär har jag följaktligen varken bakom eller framför mig. Eller jo, förresten. En gång modellade jag för Gröna Lunds annonser. Betalning: åkband som gällde 2 år. Bilden kom aldrig med bland annonserna men betalningen bestod. Allt p g a en vän som fotoassisterade det hela.

Jag har jobbat med en massa saker, och pluggat lite av varje. Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor, bara, så jag vill inte slösa bort alla CSN-år på något jag kanske ångrar sen. Idag jobbar jag på kontor, vilket passar min personlighet. I framtiden... ja. Kanske blir det företagsekonom. Kanske startar jag eget. Kanske blir jag jurist. Ingen vet! Allra minst sambon, som blir lite stressad när vi pratar om min karriär. Själv tog han ut sin nyss, så ni kan titulera mig civilingenjörskan så länge.

• Mycket långt kvar

Just det ja! Vi har ju tittat på tomten, och den är lite för liten tycker vi. Vårt skambud ligger kvar, men över det går vi inte så förmodligen blir det inget. Det är en stor investering att bygga nytt, och då ska det ju kännas helt rätt också.

• joze

Gemma:

Hej! Hör inte till tråden men jag läste på annan plats om din resa till Ungern och skulle jättegärna ta emot tips på var ni bodde samt platser ni besökte.

Om du har lust får du gärna maila mig på
    jozet101(a)yahoo.se eller om du kan tänka dig att skriva lite tips i någon tråd.

Tack på förhand!

• Gemma

Hej på er! Vad är det med den här tråden och alla civilingenjörskor!

Mina jobb har varit (i kronologisk ordning):

Gräsklippare
    Sångerska
    Lagerarbetare
    Ridlärare
    Tidningsjournalist
    Resereporter på TV
    Redaktör på TV
    Radiokorre
    Översättare
    Copywriter
    Lyxhustru

Idag har det åskat och regnat igen. Min kinesiskafröken sa att det är normalt den här säsongen med regn varje dag. Liiite jobbigt är det. Ska så småningom gravitera mot Arch, som är vår stammisrestaurang. Ett luftigt och trevligt gay-häng med god mat och uppsluppen atmosfär.

MLK: Jag hoppas att de utnyttjar faktumet att du skriver så bra, på kontoret?

Avslutar med att säga att jag saknar saknar saknar min man. Inte för att jag är ensam, för det är jag ju inte längre. Mannen kallade mig ett socialt flugpapper och det stämmer nog, i alla fall för tillfället. Men han är oersättlig, c'est comme ca. Tur att han kommer tillbaka från Frankrike i morgon.

Kram, G

• Gemma

Joze:

Om du går in på tråden Glamour, mon amour! och kollar gamla inlägg, kan du läsa rätt mycket om min resa i Ungern. Om det är nåt särskilt ställe som gör dig nyfiken får du gärna exakt namn! Vi var ju på så många ställen, i Budapest naturligtvis och så upp till norra delen, längst ner till den södra och sedan kors och tvärs över den östra halvan.

• Gemma

Glömde ett jobb (kanske har jag förträngt det): Press- och magasinsfotograf samt TV-filmare. Tyvärr tvingas journalister köra dubbelt nuförtiden.

Svar på tråden Bla bla deluxe