Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Roslagsbrud: vi har samma BH-storlek, coolt!
Snoppar igen: Varför skulle generationer av män frivilligt utsätta sig för att stå vid gemensamma kissrännor eller pissoarer, om det inte fanns nån vinst med arrangemanget?
Mycket långt kvar - huset var jättefint och aldeles lagom för en sommarstuga. Vart ska den stå?
Ahhh, är det ni som ska flytta till Japan? Sorry, det är så många trådar och folk här på BT att man blir alldelse förvirrad. Vi åker (bara min far behaga höra av sig) i november till Japan, 2 veckor. Vår andra honeymoon.
Roslagsbrud - hur kunde du glömma ölen?? Här dricks det bara öl när vi äter min mans favorit mat, mexikanskt. Då är det ljus, ljus öl med tequila som gäller. Annars är det vin, massor av vin som gäller i den här familjen. Shit, vi ska transportera våra 60 värdefulla viner upp i augusti. Är lite orolig över hur flaskorna kommer att må av det.
Alla detaljer om tomten kommer så fort vi själva sett den vilket blir i helgen!
Braskamin skulle ju vara supermysigt, men får se vad kalaset kostar... Det ger ju lite extra charm dock.
Gemma: Det fanns en vinst! En stor vinst!
Det var nämligen så att pissoarerna de facto var städernas samlingsplatser för homosexuella män. Huruvida det var det ursprungliga syftet vet jag ej, men man misstänker ju. Intressant i sammanhanget är att ingen offentlig toalettmotsvarighet för kvinnor byggdes samtidigt.
Kan rekommendera denna bok om man vill veta mer:
www.bokus.com/b/915010117X.html
Lapinette, vi ska inte flytta till Japan! Bara åka dit och semestra lite i vår. Men gu vet hur det kan sluta, skulle inte förvåna mig om vi hamnar där permanent till slut. Däremot var det tal om England tidigare, men det slapp jag.
Mycket långt kvar - ahhh, då var det någon annan som var här som skulle flytta dit. Snacka om man blir snurrig. Så det är semester? Varför detta ovanliga och dyra resmål?
Lapinette, för att ingen av oss varit där men båda är intresserade av Japansk kultur och jättesugna på att åka till Tokyo. Sambon har pluggat japanska här hemma och vill väl praktisera lite också.
Vi har dessutom träffat på en mängd japanska vänner och bekanta genom åren som det skulle vara kul att hälsa på...
Skoj! Var bara nyfiken då det inte är så vanligt att man åker dit på semester.
Mycket långt kvar vilken söt sommarstuga! Perfekt planlösning tycker jag. Hur mysigt som helst!!
Nu har jag sprungit pa stan lite..med min lilla hund Gucci. Fikat och haft det mysigt. Det enda jag fick köpt var massor med trosor! :) alltid bra att ha!
Gemma...jag hatar aska...Är sa rädd för det!
Hello babes!
Tillbaka från Irland! Jisses vad ni har skrivit på tio dagar - hela 30 sidor!! Har inte haft tid att läsa igenom allt än... ska försöka!
Har haft en underbar semester på en av världens kanske vackraste öar (vad jag har sett i alla fall). Vi hyrde en bil och körde längs kusten runt södra delen av landet. A som älskar vandring och friluftsliv hade länge bearbetat mig för en veckas camping. Jag var skeptisk till en början, men det var urhärligt att sova i tält. Vi gick långa promenader i den helt otroligt vackra naturen. På kvällarna blev det en och annan pubrunda i mysiga små landsortsbyar och lite fotboll såklart. Fasen vilka trevliga människor det finns! Vi träffade flera roliga original på puben.
Sista tre dagarna tillbringade vi i Dublin. Hyrde en lägenhet mitt inne i stan. Dublin var helt ok, men tre dagar kändes lite för mycket. Hade helt klart räckt med två. I Dublin blev det en del promenader men framförallt partajande på sköna krogar med sköna irländare.
Den 16 juni, precis ett år före vårt bröllop, klättrade vi upp för ett par tusen trappsted på ett berg och hade picknick och fantiserade om den stora dagen.
Skriver snart igen (när jag har läst era inlägg). Kram och glad midsommar!
Welcome back Brud_juni2007! Vet att Gemma saknade dig för några dagar sedan och jag tänkte...är inte hon på Irland men hittade inte något inlägg här om det (fast jag vet att du har skrivit om din resa).
Låter som en jättehärlig semester. Ska väl någon gång åka dit.
Ha en skön Midsommar tjejer! Själv kommer jag säkert flukta förbi här imorgon när jag inte orkar ligga vid poolen längre. O jobbar...de har ju inte Midsommar här i Frankrike.