• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Det är därför så många är födda runt den 20 mars. Själv säger jag att jag blev till på en kräftskiva men mamma dementerar stenhårt. Så länge hon inte säger när så fortsätter jag med min kräftskiva.

• Gemma

Hej på er! Nu sitter jag på favvofiket med datorn och jobbar, d v s försöker få fason på en populärvetenskaplig hemsida. Jag tightar
    till partier som detta:

"Ät allsidigt då mår Du bäst.
    Kroppen behöver tillföras olika ämnen.
    Dessa heter näringsämnen.
    Alla näringsämnen, som kroppen behöver, finns i en allsidig kost."

Medan jag försöker få andra att låta lite MINDRE vetenskapliga. När jag är
    nöjd, översätter jag samtligt till engelska; det går enkelt när man har
    Nordstedts stora lexikon boende i magen på Macken.

Här är fullt av lao wai (utlänningar) i olika färger och former. Under tiden som jag druckit min espresso macchiato och ätit fruktsallad, har jag sakta arbetat
    mig uppåt i placeringshierarkin för att så småningom nå målet: Det lilla fönsterbordet.
    Det går otroligt snabbt att surfa trådlöst! Kan inte komma över det.

Håller också på att jämföra olika universitet för i september börjar jag ju plugga på deltid. det blir perfekt att varva plugg, jobb och egna grejer.

Roslagsbrud: Barnmakandet får vänta i nåt år till, först vill jag resa, jobba och plugga lite mer. I alla fall nåt år. Både jag och mannen vill det.
    Bröst: Tycker inte det är riktigt samma sak med bröst och snoppar, jag brukar inte direkt prata blygdläppar med mina väninnor ;) Brösten är ju ganska synliga. Själv har jag alltid varit urnöjd med mina! Lagom små, ger former utan att skutta omkring.

Kram: G

• Gemma

Nä, nu är det hög tid att kolla Desperate Housewives och käka lite pral... jag menar brända ingefärsbiscotti. Kram, G

• Gemma

JESUS vilket åskväder vi har! Det känns som om någon dragit ner en rullgardin, det är absolut kolsvart klockan fem på eftermiddagen. Blixtarna kommer med femsekundersintervaller, dundret låter som om man satt inne i en container och någon slog på den. Jag brukar inte vara rädd för åskan, tyckte tvärtom att det var mysigt att rida ute i skogen när jag var liten och det åskade men det HÄR är man inte van vid! Fast... utsikten från vår takterrass är magnifik just nu. Kram, G

• Gemma

Lapinette: Jag köper din BH-storleksförklaring, alla gånger! Kramelikram, G (lite, lite åskrädd)

• Gemma

Oj, och nu är det grönvitt av regnet, man ser inte mellan fasaderna. Helt sjukt.

• Lapinette

Naturens otroliga kraft är fascinerande. Vi hade en vecka förra sommaren då knallarna och blixtarna ljöd mellan bergen här i Cannes. Stod på vår altan och tittade på blixtarna. Tycker också det är vackert men man bör ha respekt.

Fick nu ett härligt telefonsamtal från kontoret. Vår assisten à la snart pensionär som är företagets klippa. Gud så skönt att prata svenska med någon!

• Mycket långt kvar

Naturkrafter är fantastiska! Men läskiga. Var på Roskildefestivalen första och sista gången 2000. Alla satt och väntade på att få åka hem i en otroligt lång kö. Då drar en virvelvind -stor!- över campingen och drar med sig övergivna tält och plastpåsar. Det var häftigt att se, faktiskt. Jag har helt klart respekt för naturen, och är lite rädd för jordbävningarna i Japan när vi ska dit.

Nu har jag ägnat senaste dagarna åt att powergoogla lämpliga sommarhus att bygga, och har (tror jag) hittat det perfekta. Vi får bygga ett hus på max 50m2 samt ett stort på 150m2 på tomten, och vill alltså börja med en sommarstuga (om vi bestämmer oss för att köpa tomten).

www.varsasvillan.se/detaljer.asp

Visst är det gulligt!

• Gemma

Mlk: Den ser jättefint disponerad ut. Ska ni ha skorsten och kamin i vardagsrummet?

• Roslagsbrud

Mycket långt kvar: jätte söt stuga! Vad är det för typ av tomt ni har och var?

Bilen är fixad och vinet inhandlat men jag glömde grabbarnas ööööööl så jag måste tillbaka till systemet. Är sjukt trött - kunde inte sova i natt och satt därför i soffan från 1 till 5 och läste om äktenskapsförord och testamente. Sexigt eller hur? Men, men, gifter man sig och har varsin omgång av särkullsbarn och giriga ex dessutom, måste det vara ordning på alla papper ifall det värsta skulle hända.

75 A, det är min storlek det! Och T ljuger - jag är övertygad om att killarna visst jämför vissa kroppsdelar...

Åskväder är härliga om man sitter inomhus med åskledare på taket!

Svar på tråden Bla bla deluxe