Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Hej tjejer!
Sitter hos "svåger" och lånar datorn :) De har just dragit fr förfesten o ska festa vidare hos nån annan.... så jag kom hit för att datorera ;)
Har shoppat hej-vilt i Örebro... det var länge sen och uj uj så jag saknat känslan :D Jag har kvar mina skills *stolt & dyrt*
Lite tråkigare är att vi inte kan få det rummet vi vill ha på Stora hotellet :( Å därmed blir det att vara lite avskärmad men ändå bland restauranggästerna... inte lika kul. Så näar A är mindre bakis imorgon ska vi prata mer... Vill för min del inte kompromissa mer - så mkt vill inte jag va gift innan barnet kommer ;)
Hoppas allt e bra med er!
/Gerda
Hej Allesammans!
Har just läst hela Er tråd, det tog mig 2 och 1/2 timme... Det känns nästan som om jag redan känner Er.
Jag är helt ny här på BT men kände bara att jag ville vara med.
Min F och jag förlovade oss 050508 på en romantisk kryssning till Talinn och nu den 060520 friade han till mig på scen inför 1800 människor. Vi kommer att gifta oss 070519.
Jag såg att det finns en till här som gifter sig samma dag..Cinderella tror jag?? Kul med en till på samma dag.
I dags läget ska jag ha barn om 4 veckor och jag ska vara brudtärna på min systers bröllop om 3 veckor och vi ska flytta till ett nytt hus om 8 veckor, så bröllops planeringen har inte riktigt kommit igång än
Men man får ju väldigt mycket bra ideér när man läser alla era inlägg.
Hoppas att det är ok att jag hoppar in på er tråd fast jag kommer så sent??
blivande fru Baloo - Har du läst igenom hela tråden, galning!! :D
Och det är klart att du är välkommen här! :)
Efter att ha läst igenom hela tråden är du mer än välkommen, stackars flicka. Du måste vara helt slut
ja det tog en stund och jag var väldans trött när jag var klar men man vill ju inte missa något..
Ser din poäng :)
Jag vart lite chockad när jag såg hur långt alla kommit i sina planeringar och förstår nu att jag lär skynda på lite om det ska bli något bröllop nästa år..
Vi har varit och tittat på en kyrka och den var jätte fin men läget var väl inget vidare så vi ska titta på en annan i veckan som kommer nu.
Ringen har jag bestämt för längesedan hur jag vill ha den Jag har en slät vanlig guldring som förlovningsring och vigselringen vill jag ha i samma stil fast en lite större baguette slipad diamant längs med ringen, svårt att förklara och jag har tyvär inga bilder, bara den i mitt huvud, ska prata med en lokal guldsmed om hon kan tänka sig att göra den åt mig.
Har funderat lite på blommor, är det någon här som har bestämt blommor, både i buketten och bordsdekorationer??
Jag tycker om så mycket blommor men vill väl kanske hålla det mer enhetligt på bröllopet..
Vi har inte kommit överdrivet långt heller. Har bokat lokal, det är typ det. Mycket är väl bestämt teoretiskt, men inte bokat/köpt.
Blivande fru baloo: VIi (eller mest jag kanske?) har funderat lite på blommor... brudbuketten blir väldigt enkel, och den ska jag göra själv av trollhassel och gerberor. På borden tänkte vi göra något med murgröna och röda chilifrukter!
Vi har väl kommit hyffsat långt, bokat lokal, fotograf och band. Sen har vi nog koll på det mesta även om inget mer är gjort eller inhandlat.
Min brudbukett kommer bestå av ormhassel och vita blommor, men mer än så vet jag inte.