Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
l i s a
Då får vi hoppas att ni føljer planeringen lite bättre än oss Är ni 79: or också?
Jätte fint ser det ut att vara vid stadshuset! Hade ni tänkt vigas inne eller ute?
Måste också kolla upp hur mkt det kommer att kosta før oss attfixa øver vigselførrättaren till feststället - eftersom vi vill ha kortaste møjliga ceremoni så kanske det kostar lite väl mkt att inte ta vigsel på Rådhuset...
Gerda: Japp, 79 båda två.
Vi frågade inte ens vad det skulle kosta att "flytta" vigselförrättaren. Det borde man kanske gjort :-O Har du någon uppfattning? Nåja, kostar det så kostar det.
Vi hade tänkt oss en längre vigsel. Ganska traditionell med nöd och lust och hela baletten. Vi har inte kollat möjligheterna att vigas ute vid stadshuset ännu utan bara bokat lokal om det skulle spöregna. Fast jag vet inte, kanske gifter vi oss inne även om det är sol ute. Det tål att tänkas på.
Vi får väl se om vår barn-planering håller. Jag har inte blivit gravid hittills iaf med min spiral så den borde ju "hålla tätt" ett år till kan jag tycka Fast skulle det bli nu så skulle det inte heller göra något. Inte optimalt kanske men jätteroligt ändå!
l i s a
Jag har ingen aning, vet bara att man får betala transport och andra "kringliggande" ting før vigselførrättaren. Kostar det endats taxi och lite smått så kør vi på att vigas vid festlokeln - som är ganska centralt ändå.
De viger ju gratis, men som sagt - "andra kostnader" kan ju komma upp. Vi vill iaf inte behøva betala mer än 500kr før vigseln på 2 min :)
Hehe, ja... spiralen lär väl førhoppningsvis hålla :) Om inte annat så är man ju anpassningsbar som människa... det trodde jag knappt om mig själv, men det går bättre än førväntat! :D
Gerda, dåså! Det var som jag trodde då, att själva ceremonin inte kostar något men att man får stå för transport etc. om man vill ha vigselförrättaren till en annan plats.
Jag kan tro att man liksom finner sig i situationen om man väl blir gravida. Ni får fixa nr. två efter 30strecket i stället
:D :D :D :D
Ja, inte føre iaf! Men man vet aldirg med oss
lisa:
Oj, vad jag log när jag såg din bild på stadshuset! Det är oerhört fint - men jag jobbar i huset mittemot, med just den utsikten, så om vi hade valt stadshuset som vigselplats hade jag nog fått lite "jobbvibbar" :D
Ska ni har bröllopet i närheten?
/ nyfiken umebo
lisa
Här är en till som planerar att få barn före 30 år - är 80-a så vi har några år på oss, det viktigaste känns egentligen att hinna få jobb o jobba lite för att komma in på arbetsmarknaden samt jobba upp lite föräldrapenning... Några jämnåriga kompisar (m2b är 75-a) har precis slutat med p-piller, vi är sugna på barn men ska nog vänta lite med att försöka planerat iaf... :) Sen vet man ju aldrig vad som händer! :D
Nepp, inge fler barn här :D
Vi är också 80or bägge två. Men vi har våra små guldklimpar redan här hos oss. En tjej modell sommar -03 och en pojke modell höst -05.
Så vi är redan tillräckligt välsignade med barn och nu tar vi tag i och planerar vår vigsel som blir samma månad som vi firar 10 år sedan vi träffades.
Barn är en underbar krydda i livet, så jag önskar er varmt lycka till med bebisplanerandet såväl som bröllopsplanerna.
Duchess! haha! Ja, kan tro att du får jobbvibbar då. Jag försöker undvika att cykla förbi där, eller titta så mycket åt det hållet då jag hoppar av bussen där varje morgon då jag åker till mitt jobb som ligger precis i närheten
Jag vinkar till dig i eftermiddag då när jag cyklar förbi!
Nur är det dax för ny tråd igen, så vi inte tappar bort varann! Den här stängs om två dagar... Jag gör en ny åt oss! :D
Nu finns en 3e Sommar 2007-tråd! Om vi går över i den så riskerar vi inte att den här tråden stängs av mitt i en diskussion...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1798154.html
See ya there! :D