• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Gabbies

Lightfish: grattis till förlovningen!

• Stefans fästmö

Hejsan tjejer! I helgen var vi o tittade på ett hotell i Kungsbacka som vi har börjat fundera på att ha festen på, men vi vet inte, konferensrummen var lite tråkiga o restaurangen tar "bara" 60 pers... Dock ska de bygga om den så vi får se hur den blir. Annars blir det bygdegård, som vi ju tänkte från början... Ska försöka hitta nåt cateringföretag som även diskar o städar för att slippa ha flera olika företag, vore smidigt med ett enda som gör allt.

Och imorn ska jag o en kompis köpa papper, band o dyl o göra prov-kort!! :D Längtar!! Har en lista på vilka affärer vi ska gå till, blir några stycken... M2b nöjer sig med att övervaka själva tillverkningen, han kände inte att han behövde vara med o handla materialet... ;) :D

• Clobberella

Tjena brudar!
    Hur låter följande meny:

Till fördrinken:
    Löjromsfylld laxrulle samt snittar med pestomarinerade räkor

Förrätt:
    Smörstekt toast med chilimarinerade kräftstjärtar

Huvudrätt: Helgrillat lamm, grönsakslåda med grekisk fårost, paprika, potatis, timjan, olivolja, purjolök, tomat, gurka

Dessert: Världens godaste chokladpraliner

Senare på kvällen: ostkaka och lite annat gott. (inte alla som gillar ostkaka ju)

vi kan byta ut rätter och tillbehör lite som vi vill så ni får tycka om bara en rätt om ni vill

• Gerda

Stefans fæstmø

Roligt att ni børjar med korten nu! Vad gæller att hitta ett enda føretag som "gør allt" så håller jag med dig - dels så kan man førhandla bættre, dels slippa hålla reda på många olika føretag - offerter, fakturor osv osv... Lættast møjligt ær min melodi ;)

Vi måste væl ta fart vi med nu... uj uj... Skriver væl så hær jæmt o stændigt...

• Stefans fästmö

Gerda

Precis, kan tom vara värt att betala lite extra för att få ett företag att göra allt - bara meckigt att ha med flera olika företag att göra! Hotellet kunde fixa catering oxå sa han, o även städa osv, så det är ett alternativ, ska kolla upp flera nu i veckan, när jag hinner... Jobbar så mycket nu!

Noomi

Allt låter jättegott! Särskilt chokladpralinerna... ;) :D Enda invändningen är väl om det kommer skaldjursallergiker eftersom ni har två rätter med skaldjur... Men det kanske ni vet att det inte gör?

• Clobberella

Vi kommer att ha något annat till våra skaldjursalergiker, vet att det kommer ett par stycken.

• Stefans fästmö

Clobberella

Vad fick jag Noomi ifrån?!? Lite snurrig så här på eftermiddagen... Men då är det ju jättebra, låter hur gott som helst! :) :)

• TheBride

Clobberella; lät gott! Särskilt huvudrätten var mycket i min smak. Var gifter ni er?

Vi har precis träffat vår cateringkvinna i dag, vi åkte ut på hennes gård och hon bjöd på fika . Sen diskuterade vi oss fram till en preliminärmeny som följer här:

Förrätt: Marinerad tonfiskcarpaccio på ruccolabädd, hembakat valnötsbröd, torr vitvin
    Huvudrätt: Kalv och lam,(lite specielt att ha båda delar, men hon sade att hon hade en bra grej) med salvia och rosmarin, serverat med vårens första morötter, hela vårlök, färskpotatis, sås evt. aioli, och en tomatsallad med mozzarella, rött vin
    Efterrätt: Hänger ännu i luften, men något med bär och choklad... Dessertvin

Kaffe och tårta efter brudvalsen

Vi har vigseln 16:00 och foto innan, så vi har valt bort tiltugg til välkomstskumpan. Däremot ska vi ha norsk spekemat som erbjuds under senkvällen vid baren.

Vad tycker ni? Min kille vill ha något till fördrinken. Jag tycker det är onödigt eftersom det rör sig om en halv time tills bordsättningen. Vatten och dricka serveras självklart.

Kram TheBride

• Clobberella

Stefans fästmö: jag gissade att du menade mig så det är ok

The Bride: vi gifter oss i Växjö och kommer att ha festen här: ryttmastaregarden.se
    (hoppas länken funkar)
    I slottsruinen, hur mysigt som helst!

Svar på tråden Sommar 2007 #2