Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Bridetobee: vi bokade skerike kyrka 070707 och lövudden som festlokal.. men vi kan väl fortsätta prata i vår tredje tråd, denna kommer att stängas..
Var är tredje tråden?
nej förlåt det varjag som var ute och cyklade.. blandade ihop denna med 070707 tråden.. mitt fel sorry!
Vi funderar lite på Katarina kyrka på södermalm i Stockholm.. ngn som känner till den?
Är rädd för att den ska vara för stor.
Vi är 80 pers typ. Dessutom är jag lite orolig för allt för populära kyrkor.. tycker att det är lite sådär när brudparen springer in och ut på löpande band samma dag och man riskerar att springa in i nästa par. Blir lite drive-in-känsla då.
Oki tjejer... nu halkar tråden allt längre ner Åh nej!
Bidrar själv inte till särskilt mkt brøllopigt jag vet... men en kul fundering jag har i veckan är att hålla en liten brøllopstårta-smakning før svärføräldrarna och deras respektive. Vi åker "hem" och är bjudna till "alla" på middag osv... och det vore kul att samla dem 4 + oss med kanske 3 tårtor att smaka på.
visserligen måste jag beställa omgående, och den tårtan som vi ønskar mest - chokladmoussetårtan är helt beroende på om chokladbutiken har tid att tillverka den på så kort varsel....
Nåväl... det är mina brøllopstankar just nu... det snurrar mest mammakläder som är sååå tråkigt att leta efter.
/Gerda
Gerda babe, äntligen får man se en skymt av dig här!!! :)
Det var väl en jättebra idé med avsmakningen, de kommer nog tycka det är jätteroligt! Hoppas att chokladmoussen hinner bli klar då, choklad är ju viktigast av allt!:D
Imorgon kommer svärmor, hennes nya och O:s syster på besök. 6 dagar i en liten 2:a... wohoo! :D
Noomi
Så härligt med så mkt kärlek i så liten space!
Jaaa.... jag hoppas att chokladmoussetårtan blir klar, annars faller hela konceptet när toppkandidaten inte är med Choklad är ju mitt lilla "tema" jag smugit in ju... haha...
Har ni fått fler roliga hälsningar om førlovningen? Har ni chockat några?
Hej!
Lägger till mig på listan!
Cinderella_ Linköping 070519
Brud år 2007, skåne 070526
Tofflan, 070616
Brud_juni2007, Sthlm, 070616
Midsommarbrutta Dalby (Lund) 070622
Helmina, Hålta 070623
Harelis, Göteborg, 070630
Dalabrud-07, St.Skedvi 070707
Gabbies, Västerås 070707
Gerda, Örebro, 070707
juli07,Märsta 070707
Lioness, Vasa (Finland), 070707
TheBride,Halmstad, 070707
Lightfish, Sthlm, 070714
Trollungen,Kalmar 070714
brud20juli2007 Färila 070720
SaraV, Sandviken 070721
Bridetobee, Västerås 070728
7804, Stockholm 070728
Malinzca, Stockholm 070728
Smartiz, Stockholm, 070804
Stefans fästmö, Kungsbacka, 070804
Gudinnan, Västers, 070804
Brud 07, 070804
Desperate2bewife, Kristianstad, 070804
Aroree, Sthlm, 070811
Amazonas, Lkrona, 070811
Afrodite, Sthlm 070811
Annisen, Ljungby, 070825
Noomi, Halmstad, 070825
Jädissen, Göteborg,070825
Ciiza, Finland, 070728
Gerda - Ja, mycket löööve ska du ha! ;)
Ja, lite roliga hälsningar har vi hunnit få.. tyvärr var det många som hade missat annonsen i tidningen.
Min mamma var lite chockad, men glad. Frågade vad vi skulle ha för typ av bröllop och så.
Min syrra ville veta vad jag skulle ha för brudklänning och efter att ha kollat på deras hemsida (rembo) ville hon gifta sig igen, alternativt att gästerna också skulle få ha de klänningarna.
En av mina kompisar skickade ett väldigt formellt mail om all lycka och välgång i framtiden. :D
Två av mina närmsta kompisar blev ganska förvånade tror jag, allt bröllopssnack har alltid gällt den ena av de tjejerna... det är typ hon som s k a förlova sig/gifta sig först. Så jag chockade (ingen nakenchock dock) de lite till genom att välkomna till bröllop nästa sommar. Vet inte om de har fått upp hakan från golvet ännu.
Pappa sa att "ja, sånt kan ju hända". Ehh....
Daniel undrade om lilla lillsyrran verkligen var gammal nog att gifta sig, samt att han funderade på om det inte var dags för honom att växa upp snart (han är 10 år äldre än mig).
O:s bästa kompis blev jätteglad och ska ställa till med party när vi kommer hem om en månad.
Så härligt att läsa Noomi! :D Kul att ni lyckades chockera liiiite ;) Det enda vi eg. chockerade med var att vi äntligen kom till skott efter alla år...
Haha tänk om alla kvinnliga gäster kom i Rembo... fast då skulle du inte bli så glad kanske...När gifte sig din syster? Å din pappa... tja.... Det är ju sant som han säger! :D
Min pappa sa: Have you? Did you? You have?!
När vi ringde och berättade... han är ju norsk så han blir ju såååå talfør när han blir førvånad.... :D