Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Attans, provar igen! www.ryttmastaregarden.se
Nu ska det funka!
Ojoj vad snabbt ni jobbar tjejer Redan på menyerna
Jag är lite kluven när det gäller maten...Har alltid velat ha trerätters serverat vid borden men funderar mer o mer på buffé....Det är många runt omkring mig som säger att de tycker det är skönt att kunna resa på sig o hämta mer elelr bara ta av det man tycker om mm.
Jag tänker så här nu:
Mendas vi tar kort så får gästerna mingla omkring och ta av löjromssnittar samt av "spansktkött" snittar(kommer från spanien så min far tar med sig en skinka därifrån )Dom här snittarna gör vi själva.
Sedan serverar vi salladsbuffé och vegetariska alternativ...i köket står det några inhyrda kockar och grillar kött som man själv får gå o plocka....Och efterrätts buffe....med glass och bär.
Blir det för veligt tror ni?
Känner mig rätt snurrig:-S
härligt med stavfel
Jädissen
Har också alltid sett det som självklart med 3-rætters på mitt brøllop. Men i bakhuvudet finns ændå funderingar på en lyxigare grillbuffe - mest før att det kommer slækt från USA och så de svenska gæsterna - tænkte att det blir en enklare och lættare stæmning nær gæsterna kan gå runt och plocka bland maten osv. Det liknar mer førrætt - sittande, grillrætterna - buffe, efterætt sittande och senare brøllopstårta.
Fast jag dras ændå starkast till 3-rætters och planerar just nu dærefter.
Vi är nog mest inne på buffé, just för att var o en kan ta vad de vill ha o det blir lite lättsammare... Funderar dock på om det blir svårt med tal o så, vi ska ju ha ca 80 gäster... Men man kan väl be toastmastern annonsera talen en stund innan, så folk vet att de får vänta lite med att ta mer? Alltså typ "Nu är det snart dags för tal, så ni som redan står vid bufféborden kan ta mat, men ni som sitter, var snälla och vänta till efter talet" eller "Nu är det en kvarts paus mellan talen, passa på att ta mer mat eller gå och pudra näsan, den som behöver". Vad tror ni?
Har pratat med ytterligare en catering idag, det verkar bra, hon skulle skicka menyförslag. Ska ringa en tredje ikväll. Däremot blir korttillverkningen uppskjuten, min kompis har fått halsfluss! :( Stackars henne, och stackars MIG, jag vill ju göra kort ju! ;)
Stefans fæstmø
Det ær helt ok att toastmastern gør som du føreslagit! Man kan kænna sig dum ibland nær man står vid buffebordet och lastar før fullt ;) Å så ska det hållas tal och man blir ståendes kvar till det ær klart. Då ær det bættre att veta och kunna førbereda sig.
Du ær iaf duktig som fixar och ringer! Måste också ta tag i saker men jag skyller på att "alla andra" har semester ;)
Gerda
Ja precis, det kan ju bli dumt, men det borde väl funka om toastmastern säger så? Särskilt om man kör med lite tal-apuser då o då, så folk kan ta mer mat, gå på toa o så... Jag hoppas ju på många tal! :D Tror nästan mer på den varianten än på "skynda er nu, o ni andra sitter kvar!" ;)
Håller absolut med!
Fast vi hoppas på fåtal-tal :D Hehe...
Funderar just på hur vi ska gøra med blockljus-arrangemangen som ska varvas med blommorna.
Om 7/7 næsta år blir lika varmt som i år kommer ingen stå ut med stora blockljus framfør sig under middagen. Men att ha två uppsættningar dekor ær æven ekonomiskt idioti. Får nog spåna på mindre ljus, før jag tycker det ær mysigt, særskilt om det blir 3-rætters....*hrm*
Vad tycker nì?
Vad gäller vädret är det ju omöjligt att veta, juli förra året regnade ju bort... Men du har rätt i att det blir lite mycket med två sorters dekorationer oxå... Kan inte blockljusen stå på några sidobord, om ni ska ha såna? För att ha otända ljus känns väl oxå lite fånigt, även om de är fina... ;)