• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • 7804

Jag vill använda smultronplantor i våra bordsdekorationer.
    Snygga, goda och somriga.. Men frågan är, för det blir lite trist med bara utställda plantor, vad man ska mixa dom med.. någon typ av blommor, ljus etc, har ni några tips?

• Stefans fästmö

Gabbies

Fin dukning! Murgröna gillar jag oxå, funderar även på att ha glasskålar/låga vaser med vatten och en ensam ros i, kanske med prydnadsstenar i botten. Vårt tema är ju blått så kanske skulle ha en blå blomma förstås... Blåa rosor ser så onaturliga ut tycker jag, men det finns ju blåklint tex! :)

• Gerda

7804

Det låter jätte fint! Du kan ju dekorera med ståltråd och pärlor i krukan så det blandar sig med smultronväxterna, blad o annan dekor mellan krukorna så det inte blir glest?

• Clobberella

Gabbies: Det ser fint ut!
    Vår (min) nuvarande idé är att ha halvklot med gerberor (oasis och bara sticka ner blommor i) och så murgröna som ligger utmed bordet som på din bild. Dessutom har lokalen fina kandelabrar som kommer att stå på borden. Jättefint tror jag!

• 7804

Gerda> Ståltråd och pärlor låter jättefint, så kör vi nog. Jag skulle även vilja blanda in någon vit blomma, helst någon som liknar smultronblommor och smälter in. Eller så kanske man ska ha ngt som bryter av helt?
    Inte en aning.

• Gerda

7804

Då tycker jag ngn vitblomma - en helt annan færg skulle kanske ta øver "smultron-temat"? Prästkragar-liknande.... fast men mindre blommor?

Svårt att førestælla sig nær man inte har uppsættningen framfør sig :) Men det ær kul att filura o fundera!

• Clobberella

Håler med Gerda om att något åt prästkrage-hållet skulle vara fint!

• 7804

Pyttesmå prästkragar skulle nog vara jättefint.

Clobberella>> :D Jag såg det nu, får maila henne och kolla vad hon vill. Tack!

Svar på tråden Sommar 2007 #2