Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Honungsbubblan
Jo min dotter får jag erkänna har varit en riktig lyx. Kan inte beklaga mig där. Egentligen kan jag inte beklaga mig särdeles på sonen heller. båda barnen lägger sig i tid kl 19 utan tjaffs. men sonen har fått för sig att kl 6.30-7 är lagom för frukos, och den biten är vi inte riktigt överens om.
nu har det ju varit en jobbig period senaste månaden då båda barnen haft vattkoppor, först dottern och sen sonen. då har allt varit kaos, så man e ju lite trött och allmänt gnällig. Men snart borde man vara tillbaka i gamla lunket.
som tur är jobbar vi båda mycket i sommar så man får försöka spara så mycket det går.
vi vill ju trots allt ha mellan 50-80 pers på middag och fest. så vi funderar på buffé. kanske catera varmmaten och fixa resten själv.
inte kul med sjukdomar över huvudtaget. lite jobbigare kankse när det drabbar småttingarna. men som sagt det är bara att ta nya tag!
Afrodite... kan inte vårt barn träffa din dotter några gånger ;)
Läste din andra tråd om en mottagning efter vigseln - tror också att det är ett jätte bra alternativ!
Honungsbubblan
Får hoppas ni får in många sköna slantar i sommar då.
själv så blir det svårare. kan ju inte jobba exra än. men förhoppningsvis kommer jag kunna söka något extra längre fram i sommar. Men det vet jag inte säkert än.
altl löser sig. påkostat bröllop är ju inte det viktigaste. oavsett om man hyr en klänning, bjuder på hemalagat eller inte så blir man ju fru. och det är ju det viktigaste.
Gerda
hihi, min blivandes bror försökte samma knep när dom väntade barn. dom har en son som är halvåret yngre än vår dotter. Dom undrade vart man beställde en sådan lugn tjej. tyvär så lyckades vi inte förmedla hur man gjorde, för ut kom e son med lungor likt pavarotti. Men han är underbar på sitt sätt, även om jag förstår att dom bitvis haft det tungt med honom.
Honungsbubblan - hoppas ni kan jobba och spara in mkt nu under sommaren då! Det låter som en bra ide att catera varmrätten (som oftast tar mest tid och svårare att få till) och laga resten själva.
Gerda
glömde ju hälften. JO mottagning känns rätt för oss. Vi vill ju inte ha någon dans, fest eller långt middag. Passar ju inte oss. Men samtidigt vill vi ha våra nära och kära med oss när vi viger oss. och få fira med dom. sen dom allra närmsta får det bli middag med också. så det blir ett lite längre firande. men ingen lång sittning med trerätters tror jag. vet inte exakt vad det blir än. har lite funderingar. men vi får se. vi har ju valt att vigas på en onsdag, så tror inte det är någon brådska att boka upp ställen. tror inte just onsdagar är så populära när det gäller vigsel och andra fester.
gerda: jo jag hoppas ju att vi ska kunna göra det. men ett år kvar. så lite slantar ska man väl lyckas få ihop.
afrodite; låter som en plan med mottagningen också. smart! speciellt på ett sommarbröllop.