Sommar 2007 #2
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...
Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D
Hehe.... Dyrt attt gifta sig... fast det eg. är nästan gratis! De egna kraven är ju helknäppa egentligen!
Budgeten till 2007 var/är 50.000 och den till høsten 30.000 - helstørt att det kostar så mkt fast det är färre gåster! Men punkter som ring, hotell o fotograf ändras ju inte. Ska bli spännande att se vilken bank jag måste råna før att kunan gifta mig ;)
Ja, eftersom de har noll koll på allting här funderar jag på att ta ett stort lån och sen lämna landet. ;)
Visst är det jobbigt att det blir så mycket oavsett antal gäster, vi har ju inte ens kommit in på kostnad för mat ännu.
Men det var fotograf som fick det att dra iväg för vår del, och sen ringarna då, men som det så klyschigt låter... det är ju det man har kvar sen. :)
Min klänning kommer heller inte bli billig, men det vi sparar pengar på är catering (buffé), smink/hår, brudbukett, bröllopsnatt och trycksaker pga att jag/vi gör så mycket själva... så det kommer nog inte hamna på några fasansfulla summor trots allt.
Ja, man får blanda dyrt med billigt så blir det humant och rimligt ändå ;) Mamma o pappa står ju før middagen... så det ræddar oss!
Jag avråder fr lånet i england... när det ska inkasseras är de pløtsligt jätte duktiga på att jobba! :D
Haha, ja... men fortfarande lika tröga. De har ju velat ha skattepengar av mig i tre år nu trots att jag gång på gång skickat dem studiebevis, surkärringar!
Nu måste jag jobba på lite, sista vardagen innan inlämning!
Gerda
Har ni bestämt er för september nu?
vilket datum?
Sanasol
Vi är på studiebesøk på andreas jobb o päronen testar massagestolen ;)
Vi siktar på 2 septembrer om det løser sig med plan 2 stadshotellet.
Hoppas hoppas! Så himla roligt för er! Vi velar mellan två alternativ, ska visa dig så snart ni får igång internet hemma! ;)
Oj vad många har bestämt o beställt ringar! :) Jag har en ganska klar bild över vad jag vill ha, men har inte alls bestämt vem som ska göra dem eller så... Tänkte fixa mat, frisör o såna saker i sommar, så får ringarna, kläder mm bli till hösten.
Men vi har två alternativ, antingen den stora guldkedjan (som även designar eget) där vi köpte förlovningsringarna, gillade servicen där, eller en liten guldsmed vi pratade med på bröllopsmässan i Göteborg.
Jag vill ha en bred rödguldsring med stenar i en vågig linje, med stenar som först växer, sedan minskar i storlek, medan de föjer våglinjen. Ingen aning om slipning o kvalitet o sånt... :)
Förlovningsringen är i både rött o vitt guld med en vågig linje emellan, så jag vill att stenarna liksom föjer den linjen... Det är jättefint i mitt huvud, men jag har ju inte sett det på bild än... ;)
M2b vet att han vill ha en bred ring till med svarta diamanter, men inte vilket mönster. Jag funderar oxå på att ha nån färgad sten, blå eller grön... Var det lighfish som skulle ha en blå? Låter jättefint, har tänkt på det tidigare oxå, kom på det igen när du skulle ha det... :)
Så nu har jag babblat av mig lite, ska nog sussa nu... ;)
ja se mat??? kanske e klokt att titta runt lite nu i sommar så man vet vad man kan få :). Ska fråga hos frissan nu när jag ska dit vad det kostar och vad jag passar i.
jag ska oxå ta ett snack med min frsör på måndag när jag ska dit..
Sen ska vi även prata m m2b's kusin som ev ska göra buketterna vad som kan passa till mina prästkragar som jag vill ha.
just nu sitter jag o funderar lite över inbjudningskorten. Köpte lite stämplar o papper igår.