• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • 26maj2007

har ingen aning om vad fattningen heter. men som stenarna sitter i ringen så är de bredvid varnadra. ialla fall när man såg ringen i verkligheten. så jag vet inte om de kan sitta närmare men det så inte så ut.

• 26maj2007

den ringen jag prova så ut som man hade en helallians på sig.

• 26maj2007

det som är viktigt för mig att ringen så fin ut på fingret i det utförandet den var i.

• Sanasol

Ja, absolut! Jag vill att de små ska bilda ett glitterband, därför valde jag canalinfattning som blir som ett spår där stenarna sitter, alltså inga pluttar som håller fast dem eller nedsänkta eller annat.

Fattningen liknar denna:
    24karat.se/images/Alliansring2003diamanterrunda030ct.jpg
    Det är det absolut närmaste sättet man kan fatta in diamanterna på! Sen är ju min 0.40 ct princessa mindre till måttet än din briljant, så det gör ju sitt!

• Sanasol

Förresten, kommer du ta blank eller matt yta?

• 26maj2007

så canalinfattning är när de sitter i ett spår. då förstår jag att de stitter lite tätare.

det kommer att bli som på
    Guldvarufabrikens då jag tycker det är finast.
    och då blir det lagom med 8 till mina små fingrar.

Där är ingen som kan säga att du har kopia på deras ring för den skiljer sig helt nu .

Ska bli jätte kul att få se den när den är klar.

• lightfish

:D Jag får min platinaring den 16 juli på fingret...men den kommer ju komma innan dess....ahhhh...vad svårt det kommer bli att hålla tassarna i styr och inte prova den :D :D :D

• Sanasol

Japp! Har ju bara utgått från grundidén, jag hade ju en hel del egna tankar som jag ville få in, så egentligen är det ju mycket min egna design! Är också jättespänd... hihi

Jag har också små fingrar, korta och små, men du förstår ju nu hur 14 st blir halva :)

Dina kommer också bli jättefina! Helt olika mina, men samma princip!!! :D:D:D

• Sanasol

lightfish

ÅÅÅ, vad härligt!!! :D:D:D Snacka om att det blir svårt!! ;)

Hur mkt kostar frakten från blue nile? *nyfiken*

• 26maj2007

den breda ringen ska nog vara matt då det var så himla snyggt när det var rött guld.

de sa att man behöver inte göra om ringen så ofta då det bara är på undersidan den blir blank. man sliter inte så mycket upptill. De mena på att det är ju inte undersidan som syns.

har ju lång tid kvar att fundera. så vi får se.

förstår att du längtar tills nästa vecka, hade jag också gjort om jag varit dig .

veckan går fort och snart har du din ring

Svar på tråden Sommar 2007 #2