• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • Stefans fästmö

Lightfish

Tack, kul att du också tycker det är en fin kombination! Tror det blir jättebra?

Vi var i stan o tittade på papper o stämplar idag, det var jättekul! :) Känns så verkligt när man verkligen går o tittar o funderar tillsammans... Vi var på Panduro o två andra affärer, den tredje hade stängt. Dit vill vi gå en annan gång för de har 50% på allt! :D Det börjar växa fram vad vi vill ha nu, tänkte snart åka in o köpa lite papper o nåt band o ev en stämpel, o så göra lite testkort ihop med min kompis som ska hjälp oss. Längtar! :D

• lightfish

Sanasol, trist att det inte känns så bra just nu men sådana perioder får vi alla ;) Du gör verkligen rätt som tar en paus, jag vet hur tufft det är med skolan!
    *jätte kram till dig från mig*

Noomi
    Japp, vi har ett litet hus i skärgården men det stora har svärföräldrarna :) De har öppen spis i sin, det har inte vi...än :D
    Om ringar...gah...svåååårt. Jag vill _ha_ platina..men mest av allt vill jag ha "min" ring, du vet efter bilden jag skicka dig. Nu vet jag att titan är riktigt mycket billigare men ska jag ha de stenarna som jag vill ha blir ringen superdyr i alla fall, suck.

• Sanasol

Tack gumman!

Vad är det för ring du vill ha lightfish? en annan än den jag sett?

• lightfish

Sanasol
    Nej, det är den ringen du sett. Jag funderade på att ta den i titan men då måste jag hålla på och specialbeställa, så som det ser ut nu så blir det en sån ring med 15 st 0,03 stenar och platina och som vigselring blir det en titan ring med en turkosblå diamant som är nedsänkt i själva materialet.

• Sanasol

Låter bra! Går det blanda platina och titan? Titan är ju mkt hårdare enligt titanringar.com, men jag vet inte riktigt om dessa metaller... men kan var bra att ta reda på! ;)

Pausar rejält från planeringen, känns så skönt, faktiskt!

Dock ser det ut att lösa sig, så vi gifter oss 10 februari! :)

• Noomi

lightfish - Låter ju inte helt fel, öppen spis är ju drömmen!
    Svårt med ringarna. Vi har ju turen att bara behöva betala materialkostnad men jag tycker det blir väldigt dyrt i alla fall, så jag kan ju tänka mig hur det är i erat fall.
    Finns det inget annat som du känner att du kan kompromissa med då, så ni får mer pengar till ringarna?

• lightfish

Japp, titan och platina verkar gå ihop. Ev, ska jag ringa till stället där vi beställer ringarna för att kolla så att det inte blir nåt trassel med sånt. Men vi kommer troligen beställa min vigselring nu också för att kolla så att de passar ihop.

• Sanasol

Låter jättespännande Lightfish!!:D Säkert jättefint med en mörkare och en ljusare också. Vartifrån kommer ni beställa? Kan vara bra att kolla upp så att de använder en typ av titan som går att storleksjustera i efterhand också... bara ett tips! ;)

• lightfish

Noomi

Eftersom vi köper ringarna nu när vi inte behöver lägga pengar på så mycket annat gör det inte så ont i plånboken men jag vill inte lägga så mycket pengar för att de finns utan för att det är den enda ringen jag vill ha. Så om vi köper den förlovningsringen jag vill ha kostar den 950 dollar lika med ca 7200 svenska men så tillkommer frakt antar jag. Det är från Bluenile, kanske är bättre att beställa från England sidan? Men sen kostar vigselringen i titan 1300 kr.

Svar på tråden Sommar 2007 #2