• Stefans fästmö

Sommar 2007 #2

Gör en ny tråd för oss redan nu, så slipper vi dubletter o att tappa bort varann...

Alltså: en tråd för oss som gifter oss sommaren 2007! :D

• Svar på tråden Sommar 2007 #2
  • lightfish

Trollungen
    Vi orkar läsa allt, eller hur tjejer? ;)

• Noomi

Trollungen - Hav ur dig bara, vi klarar nog det mesta! :)

lightfish - Haha, kan tanka mig att det blir nagot liknande fran mitt ex. " eh, jaha..mm, men bara sa du vet sa har jag saa manga tjejer nu som bara alskar mig. Sa det sa!"

• Gerda

Lightfish o Noomi

flinar brett av era berättelser! :D :D :D

Trollungen - klart vi orkar!

• Trollungen

I Onsdags fick jag reda på att mitt sommarjobb brann inne, blev jätte deppig. Måste gå på A-kassan hela sommaren och jag blir SÅ rastlös om jag inte har något att göra. Sen ringde hon från jobbet och berättade att hon ändrar sig för hon fått dåligt samvete, så då fick jag 4 veckor + kanske 2 veckor till. Jag blev ju jätte glad. Senare på kvällen när sambon kommer hem berättade jag det för honom.
    Till saken hör att när han fick höra att jag kanske var arbetslös i sommar sa han: Jaha, då blir det en fattig sommar.
    Nu när jag berättade att jag fått 4 veckor och kanske 2 till, kläckte han ur sig: När jobbar du då? Är det som förra sommaren, då du började på eftermiddagen och hur ska vi fixa med barnomsorgen? För på dagis har de ju bara öppet till sex. Och du vet ju att jag inte är hemma i tid alltid (han kör lastbil)och kan hämta henne.
    Blir man sur då, eller??
    Jag sa: Jag måste ju ta det jobb jag får annars stänger de av mig från A-kassan och då får vi inga pengar ALLS.
    ja, du får väl fråga mamma om hon kan hämta henne nån dag, svarar han. Vad då jag fråga? Det är väl inte jag som kommer hem sent?!
    han har fast jobb sen en månad tillbaka.

Oj, det blev lååångt.

• lightfish

Trollungen

Det lät ju inte alls så bra, trist att han tog det så. Det är ju bådas ansvar och om han har fast jobb borde det ju vara han som har "lättast" att komma ifrån i rätt tid. Tycker ni ska prata igenom det ordentligt.

Men grattis till jobbet! :)

• Gerda

Trollungen, tråkig reaktion av sambon, men han tänker nog efter och "kommer till sans" hoppas jag iaf.

Jätte grattis till jobbet!

• Noomi

Trollungen, gattis till jobbet som sagt! Forstar att det inte kanns kul nar man inte far nagot stod, verkade ju dessutom som att han inte var nojd oavsett om du hade jobb eller inte.
    Prata med varandra, det kanske ar nagot annat som trycker.

• Gerda

BT-gänget med kvasi-psykologer ;) :D

• Trollungen

Tack tjejjer!
    Ska laga en god middag i kväll och bara mysa, ska försöka bli av med huvudvärken och det dåliga humöret.Vi har inte pratat om bröllopet ännu tillsammans, mest jag som läser tidningar och sitter här och drömmer. han säger att det är gott om tid kvar???

• Gerda

trollungen

Det beror nær han tycker att "lång tid kvar" tar slut?! ;) ôver året är för mig mkt tid kvar... men det är bara för att jag har en massa annat på tapeten istället ;)

Vi ska också mysa - vi får satsa på det att bara ta det lungt o tänka positivt.

Svar på tråden Sommar 2007 #2