• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Ybrud

happ!
    Igår hade jag min ANDRA hippa!
    Denna gång var det släkten hemma som rövade bort mig.
    Tror att jag har mycket att berätta för er då jag är tillbaka på egen dator till veckan.

Kram på er!

(måste erkänna att jag tagit en veckas semester från planeringen... Mycket skönt, men till veckan är det dags att dundra på igen med allt vad det nu kan vara.)

• Smurfan86

Usch.. kommer inte o få någon hipp

min bästa kompis ska ha barn nu på onsdag så.. ( snitt) o sen kommer hon ju inte ha tid eller nått

• martinsson2be

Sådärja; nu har jag gjort fördigt vår "bidragslåda"...

Vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan i bröllopspresent.

Jag tog en låda ( skokartongsstorlek) och klädde den med en massa bilder från resekataloger.

Ställde den på högkant, skar ut en skåra på toppen och voila...en perfekt "bidragslåda"...

Så var det ett problem mindre...

• Ybrud

martinsson2be
    smart... det där är nåt att fundera på... Vi har nämnligen åxå bara önskat bidrag till resan.

Det som irriterar mig just nu är de som sagt att de ska komma men nu börjar ändra sig i sista minuten pga jobb osv..
    Handlar bara om två personer.. MEN ÄNDÅ! Det kan ju sabba vilken bordsplac. som helst....

• martinsson2be

Surt...

Bra att du gillade idén med lådan; vi hade massor av resekataloger hemma så det var bara att klippa och klistra...

• gnizz

martinsson2be
    har du kollat så att de flesta kuvert går i springan, lätt att glömma och pinsamt att inse försent ;)

Ybrud
    Fan va segt, vi har ett par som vi inte vet om de är ett par eller inte längre. De gjorde slut men blev ihop igen och nu vet vi inte hur det e... men den mest svårplacerade ungkarlen har skaffat en "flickvän" så vi ska se om han inte vill ta med henne.

• martinsson2be

gnizz; tänkte faktiskt på det och gjorde en 15 cm bred skåra...borde räcka...

• Brud 2006

Hej tjerer!

Två veckor kvar nu!!! Börjar bli pirrigt... Igår pratade vi med fotografen och har nu bestämt oss för att ha med fotografen under vigseln, riskastning och brudskål också (inte bara 2 h fotografering innan). Allt har sitt pris, men jag skulle ångra mig så mycket om man inte lyckades få några fina bilder från kyrkan!

Har ni bestämt er för vad som ska kastas på er, ris, såpbubblor eller blomblad? Jag funderar på såpbubblor, de från bröllopsbubblor ska ju ine ge några fläckar. Ska man då köpa en flaska per person eller per par? Vi har 41 gäster, räcker det med att dela ut 24 flaskor då (det är 24 flaskor i en förpackning). Jag fundera också på att fixa små förpackningar med näsdukar i silkespapper, enkelt och billigt, men egentligen vet jag inte om jag orkar...

Vad jag svamlar, bröllopsnerverna väcker mig tidigt på morgonen och min blivande ligger fortfarande och sussar sött!

Idag ska vi göra festprogrammet helt klart, vigselprogrammet är klart men jag ska kolla igenom det och sedan kopiera upp det på måndag. Vi ska också få spellistorna med musik helt färdiga idag. Imorgon blir det inte så mycket bröllopsplanering, för då ska vi fira min födelsedag!!!

• Brud 2006

Jag kom på en till sak... Har ni tänkt ha någon sjal/bolero/kofta till kvällen i fall det blir kallt? Jag har inte skaffat det ännu men fuderar på om man kanske borde. Man vet ju inte hur vädret kommer att vara (även om jag ju hoppas på sol coh 20-25 grader!) :)

• JoLu

Nu har jag drömt om bröllopet varenda natt det senaste. Alla möjliga olika scenarion. Ofta med misslyckat resultat. Jag börjar få riktiga bröllopsnerver. Hur står det till med er andra? Börjar ni också bli lite nervösa?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...