Ja, då har vårt första "missöde" inträffat. När vi kom till festlokalen igår för att träffa den ansvarige för att gå igenom allt så ser vi att de smällt upp en stor byggnadsställning på framsidan!!!! Det håller på att måla om och ser alltså inte så kul ut just nu!!! Jag blev väldigt upprärd och gjorde inte särskilt mycket för att dölja det och menade att detta inte var vad vi avtalat om och att vi inte vill betala full lokalhyra om byggnadsställningen står kvar nästa lördag. På det svarar han att det inte står i vårt kontrakt att det INTE skulle stå en byggnadsställning där!!! Det tyckte inte vi riktigt var ett godtagbart argument och efter vissa diskussioner (där jag var upprörd) har vi nu fått en bra sänkning av lokalhyran. Det vi främst vänder oss emot är ju att vi inte fått veta något! Den hade stått där sedan före midsommar! Det hade ju varit skönt att veta om det innan så hade man kunnat avreagera sig lite innan man kom dit. Nu är det inte hela världen att den står där, det är bara på framsidan där man går in, sedan är man ju inne och i trädgården på baksidan, men ändå!
Problemet nu är att jag typ har dåligt samvete för att jag blev så upprörd, vilket min blivande (som är mer lugn och diplomatisk) inte tyckte var något problem utan snarare att jag var saklig och att det var det faktuma tt jag blev upprörd som gjorde att vi fick sänkt lokalhyra. Min blivande slätade även över saken när mötet var över och sade det att man är ju ganska spänd nu inför bröllopet och så, och det sa cateringkillen att han förstod. Så egentligen borde jag kunna släppa det här nu, men jag ältar ju det ändå! Tur att jag har min familj och min underbara blivande man som kan lugna ner mig i alla fall!
Nu har jag fått beklaga mig lite, det kan verka som en struntsak men det var inte så kul att få reda på det en vecka innan (men som sagt, nu har jag insett att det är inte hela världen). Min gulliga bästa kompis sa att hon tyckte att jag skulle tänka på alla fina skor jag kan köpa på bröllopsresan för de 2000 kr som vi fick i sänkt lokalhyra!!!
Idag är det bara en vecka kvar!!!!!!!!! Så nu ska jag sluta älta det här och istället ge mig i kast med dagens uppgifter (jag har skrivit en dag- för dag lista):
*färdigställa festprogram och vigselprogrm (vika och dekorera)
*handla snacks, alkoholfri dryck samt ingredienser till pizzabullar (vår vickning)
*Kolla efter saker att stoppa i en SPA-korg som jag tänkte ge till min toastmadame, min bästa kompis och min syster som alla tre hjälp till jättemycket med bröllopet!
*Packa en väska med grejer som min blivande ska ha med sig när han blir kidnappad i eftermiddag till sin svensexa (de har lovat att lämna tillbaka honom imorgon)
Och säkert lite andra grejer som jag glömt!
Sista lördagen som ogift....