• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • bumble

Paddan:

Hahahaha ursäkta att jag skrattar åt att att bruden spydde men det var ju himla kul endå. Eller förlåt mig men jag fick mig ett gott skratt.

Jag är som sagt fortfarande jätteorolig för vädret fortfarande!! hmm hoppas att det inte blir regn sen g

• bumble

ör det inget om det inte är sol,, hade jag tänkt skriva ovan

Jag tycker det känns himla kul att vi har en egen tråd lite tryggt nästan vi sitter ju alla i samma båt på något sätt

• Ybrud

Paddan
    japp, mental träning är skitbra!

Idag var jag på hälsokostaffärn och fick tips av experten att välja en naturtablett som heter "cool down"
    Har nu testat och den funkar super. Som namnet låter så coolar man ner nerverna lite. Hett tips!

• Sandgren

martinsson2be o aug 06:
    Dom vet inte riktigt vad det är med handen, men förmodligen nån inflammation. Det har börjat lite på andra handen oxå nu, jag håller tummen att det ska bli bra!

• Sandgren

aug 06: Nej, vi ska träffa prästen på tis

• Sandgren

Vi verkar vara nerövsa över samma saker! Jag är oxå mkt nervös över att allt ska flyta med tider o så, vädret o att alla ska trivas o vilja stanna länge!

• idolf

Jag är super nevös över att jag kommer vara nervös...
    Alltså, jag blir sjuk när jag är nervös. Då menar jag riktigt dålig.
    Annars oroar jag mig över vädret, som många andra. Men det är ju inget man kan kontrollera, så det är bara att åka med

Annars känns det mesta under kontroll. Lite små kaos, ungefär som det ska vara några dagar innan.

Träffen med frisören gick bra. Jätte go tjej!
    Vill skaffa löshår att fylla ut uppsättningen med, men hittar ingen som säljer! Har ett sista ställe att kolla på måndag. Mammas frisör som tipsade, de köper därifrån. Annars struntar jag i det, blev bra ändå.

Vår tårt historia är antligen utredd, efter en hel radda av följetonger. Suckar bara över hur dåligt konditorn hänger med i trender och dyl.

• Brud 2006

Ja, då har vårt första "missöde" inträffat. När vi kom till festlokalen igår för att träffa den ansvarige för att gå igenom allt så ser vi att de smällt upp en stor byggnadsställning på framsidan!!!! Det håller på att måla om och ser alltså inte så kul ut just nu!!! Jag blev väldigt upprärd och gjorde inte särskilt mycket för att dölja det och menade att detta inte var vad vi avtalat om och att vi inte vill betala full lokalhyra om byggnadsställningen står kvar nästa lördag. På det svarar han att det inte står i vårt kontrakt att det INTE skulle stå en byggnadsställning där!!! Det tyckte inte vi riktigt var ett godtagbart argument och efter vissa diskussioner (där jag var upprörd) har vi nu fått en bra sänkning av lokalhyran. Det vi främst vänder oss emot är ju att vi inte fått veta något! Den hade stått där sedan före midsommar! Det hade ju varit skönt att veta om det innan så hade man kunnat avreagera sig lite innan man kom dit. Nu är det inte hela världen att den står där, det är bara på framsidan där man går in, sedan är man ju inne och i trädgården på baksidan, men ändå!

Problemet nu är att jag typ har dåligt samvete för att jag blev så upprörd, vilket min blivande (som är mer lugn och diplomatisk) inte tyckte var något problem utan snarare att jag var saklig och att det var det faktuma tt jag blev upprörd som gjorde att vi fick sänkt lokalhyra. Min blivande slätade även över saken när mötet var över och sade det att man är ju ganska spänd nu inför bröllopet och så, och det sa cateringkillen att han förstod. Så egentligen borde jag kunna släppa det här nu, men jag ältar ju det ändå! Tur att jag har min familj och min underbara blivande man som kan lugna ner mig i alla fall!

Nu har jag fått beklaga mig lite, det kan verka som en struntsak men det var inte så kul att få reda på det en vecka innan (men som sagt, nu har jag insett att det är inte hela världen). Min gulliga bästa kompis sa att hon tyckte att jag skulle tänka på alla fina skor jag kan köpa på bröllopsresan för de 2000 kr som vi fick i sänkt lokalhyra!!!

Idag är det bara en vecka kvar!!!!!!!!! Så nu ska jag sluta älta det här och istället ge mig i kast med dagens uppgifter (jag har skrivit en dag- för dag lista):
    *färdigställa festprogram och vigselprogrm (vika och dekorera)
    *handla snacks, alkoholfri dryck samt ingredienser till pizzabullar (vår vickning)
    *Kolla efter saker att stoppa i en SPA-korg som jag tänkte ge till min toastmadame, min bästa kompis och min syster som alla tre hjälp till jättemycket med bröllopet!
    *Packa en väska med grejer som min blivande ska ha med sig när han blir kidnappad i eftermiddag till sin svensexa (de har lovat att lämna tillbaka honom imorgon)
    Och säkert lite andra grejer som jag glömt!

Sista lördagen som ogift....

• Tiger10

Ja herregud, om en vecka är det dags för oss och det verkar som om nervositeten har slagit till på allvar... Kan helt enkelt inte sova... Oroar för återigen för vädret...

• JoLu

Kan heller inte sova. Har en blandning av oro-uppspelt känsla i magen.
    Skall snart köra m2b till hans svensexa. Som han såklart inte vet om. Han tror han skall med mig till frissan för att diskutera bröllopsfrisyren igen.

• Tiger10

Precis en sån känsla som jag också har. Jag som precis gått på semester och verkligen behöver sova ut.. Herregud, jag som var lugn som en filbunke tidigare ;)

Kul att testa håret, hoppas att det kommer kännas bra!

Vilken tid gifter ni er nästa lör?

• JoLu

Kanske är bra att nervösa av sig innan
    .

Alltså jag skall inte till frisören, bara lura med mig m2b dit. Där står hans polare och väntar.

Gifter oss 15,30. Ni? Vilken stad gifter ni i er? Vi gifter oss i Göteborg.

• Brud 2006

Ja, jag märker att det är fler än jag som inte kan sova på grund av bröllopsnerverna... Idag är min första semesterdag och så vaknar man 05:20... Hoppas att jag lyckas sova lite bättre nu framöver så man är någosånär utvilad på den stora dagen!

• idolf

Imorse vid 9.30 tiden hämtade de min blivande Hoppas han får en helt fantastiskt rolig dag med alla pojkarna

Själv ska jag inte göra så mycket bröllopigt idag faktiskt. Är ju själv med sonen så det är lite knepigt.
    Ska istället ägna mig åt att tvätta. Har inte orkat köra en endaste maskin på hela veckan (stressigt på jobbet) så det finns lite i högen
    Kanske att jag sätter mig och gör det sista på festprogrammet ikväll när stjärnan somnat.

• Smurfina

min m2b har fortfarande blåmärken efter sin svensxea som var förra helgen...

Hur dags komemr ni påbörja er bröllopsdag nästa lördag. Jag ska vara hos frissan kl 7:30 (viiiil ha mycket tid) och eftersom den ligegr 30 min bort blir det att gå upp 6:30 Tur att man inte behöver fixa till sig innan man åker...förutom lite rakning då då

• aug 06

Min m2b har troligtvis brutit ett revben sen sin svensexa får se om han kan jobba på måndag det gör visst jätte ont när han växlar i bilen eller när han nyser.

• Ybrud

Brud 2006 så trist med byggställningarna. Ha inte dåligt samvete för att du blev arg, det är naturligt. Jag blev skitförbannad idag då jag såg att samma sak fanns på vår fina kyrka.
    Inte runt hela men på ena gaveln och lite på framsidan, hoppas för guds skull... ) att de inte kommer att täcka hela framsidan.

Nervositet.. jo. Hyfsat. Jag vaknar åxå tidigt och det råder en viss irritation här hemma som är ganska jobbigt. Antagligen just på gruns av undermedveten nervositet. huu.

Vi gifter oss i Bollstabruk (10 mil norr om sundsvall) 15.30

• Brud 2006

Ybrud: tack för ditt stöd, känns skönt! Vad tråkigt med er kyrka, hoppas att de håller sig på gaveln och att framsidan inte täcks mer!!

Min blivande är iväg på svensexa och själv har jag suttit och vikt vigselprogram och gästprogram hela kvällen! Vad tid det tog!

Vi gifter oss kl. 15:00 i Täby kyrka (norr om Stockholm). Vår bröllopsdag "börjar" 07:30 när min hår- och sminktjej kommer!

• idolf

Min dag börjar 9.30 när frisör och smink tjejen kommer. Känns så skönt att inte behöva upp super tidigt utan kunna ta det lugnt. Kommer ju säkert inte kunna sova, men att bara ligga kvar och dra sig är guld värt

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...