Jag blev med hippad igår!!
Där ser man...
Vid 9.00 tiden var det någon som började plinga och banka på dörren. Jag sa till sambon att det var till honom, men men... In stormar min syster, tärnan och 2 vänner till. Jag drar täcket över huvudet, för jag hatar att bli väckt så där (vilket de såklart vet)!
Tar en stund innan jag kommer upp. Får ta på mig ett linne där de skrivit "Nu gifter vi bort vår Ida" på framsidan och "Sista natten med gänget" och deras namn på baksidan, ett par hemmasydda väldigt pösiga byxor som slutar vid knäna, ett par blommiga gummistövlar (jaa det var jätte varmt!!),en krona med slöja på och en cerise boa. Slöjan hade naturligtvis rosa fluff på På byxorna hade de sytt fast kedjor som hängde bak på rumpan där det också stod "Idas möhippa". Lite hjärtan och sådär hade de också fixat dit. En nappflaska med Bacardi breezer vattenmelon (min favvo) fick jag också. Jag jobbar på dagis så Givetvis var även denna rosa
Sen åt vi frukost tillsammans, super mysigt. Min son tyckte såklart detta var toppen!
Sen bar det av till en liten "hemma studio" där jag fick spela in en låt, Tommy tycker om mig, fast med sambons namn istället Alltså, jag avskyr sånt här och var alldelens gråtfärdig. men det gick bra och jag lär erkänna att det faktiskt var ganska kul
Den kommer att spelas på bröllopet fick jag veta!
Sen drog vi vidare till "hem sttaden" Där jag fick diverse uppdrag på stan. Fick en skylt med texten "betala 5kr och ni får höra en sång", inte så många som ville höra mig sjunga (mystiskt ), en tyg blomma som jag skulle byta mot 3 riktiga blommor (detta fixade jag utan problem), samla strumpor, men det vägrade jag så det ändrades till kramar istället och så fick jag veta att det skulle bli "läxförhör" (en av mina kompisar är lärare) på våra år tillsammans.
Sen bar det av till en gästlägenhet de hade hyrt (väldigt smart!) där vi lämnade av diverse packning, pausade en stund och fixade till oss för kvällen. Jag hade samma kläder hela dagen och kvällen kan tilläggas, med gummistövlar!
Efter det for vi hem till en av kompisarna där vi åt massa god mat och där kom även läxförhöret, som jag klarade galant. Eller 6 av 8 rätt :-P
Sen vart det krogen, Harry´s resten av kvällen. Jag kom in gratis. Redan innanför dörren fick jag ett nytt uppdrag, samla 10 kramar, annars inget att dricka ur baren. Det klarade jag ju snabbt. Men så skulle jag få dem att blanda drinken i nappflaskan tyckte mina vänner. Detta var inte heller något problem.
Så jag sprang runt och drack ur nappflaska på krogen
Jag hade iaf en apkul dag och kväll!!