• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Ybrud

herregud!
    Vi har bara typ 4 visor eller tre. Men sen blir det karaoke så folk måste orka sjunga då med

• mjukisb

det är ju så olika hur många låtar man vill ha. Vi sjunger mycket själva och vi vill ha mycket musik så det känndes helt rätt för oss att ha det så här.

• Ybrud

mjukisb
    jag älskar åxå att sjunga.. därav karaoke, men jag älskar dock inte att sjunga allsång. Ska jag sjunga ska det höras!!!!

• mjukisb

karaoke är kul. Men det är inte alla som skulle uppskatta det på vårat bröllop därför får det bli allsång istället.

• idolf

Alltså, här är paniken nära... Inte många veckor kvar nu och det har skitit sig totalt så vi står just nu utan både serveringspersonal och TÅRTA!! Serveringspersonalen var ju inte super viktig, får återgå till buffé i värsta fall, men vi kan ju inte vara utan tårta!
    Alla jag försökt ringa har semesterstängt, åter vecka 30 eller 31. Hur kul känns det då?!!

• Sibylla

Blir stressad, vi har inte bestämt utgångsmarsch än? Har concerning hobbits och A trumpet volentary som ingångsmarsch och vill ha en välkänd kärlekslåt som utgångsmarsch. Har ni några tips eller vad ska ni ha`?

• annalytica

Var och köpte slöja igår. Den gjorde allt!:)

Provsmakning av tårtor på onsdag. Blir kul! Och gott:)

Ska till sömmerskan imorgon och prova klänningen. Spännande!
    Det mesta tycks bara flyta på nu...allt under kontroll. Härligt! Bara ett problem...är asnervös för möhippan! Inte någon som helst koll på när de kommer!!!!:D

• Bröllopstokiig

Men tjejer. Stressa inte. Det kommer att ordna sig på något sätt!

idolf
    Kolla om nån i din närhet har möjlighet att bara tårtor. Det kan bli superbra och mycket billigare
    Då har du ett alternativ om konditorierna inte kan med kort varsel då de öppnar. (det borde finnas en jourbaklinje )

Allt handlar om backup

• Smurfina

I går morse kom de! TUR att jag hade duschat och rakat benen kvällen innan. Kände lite på mig att nu kan det vara dags, men eftersom bästa kompisen var bortreset (trodde jag ja) så tänkte jag att det blir inte den här helgen....men det blev det ju!

Ringde på dörren när jag och m2b fortfarande toksov. Jag flög upp och sa "det är kanske de som kommer". M2b fatta ingenting.

Sen knackade/dunkade de på fönstret och och jag sa "det är de som kommer!". M2b fattade ingenting.

Sen rusade de in i sovrummet hela gänget. Jag sa "åååååhhhh". Min m2b fattade fortfarande ingen ting. Han la bara täcket över huvudet (och inte över resten av kroppen) och sov vidare. *S*

Lite smått rolig reaktion hos min m2b tyckte jag. Han är ingen morgonmänniska direkt *S*

Fick fina cykelbyxor, gympadräkt och sockerplast på mig. Var jättefin!.

Började på ett äventyrsställe som kör på ett "fångarna på fortet"-koncept. Mitt lag vann! Superkul.

Sedan var det skattjakt i olika affärer på ett shoppingcenter. Lite pinsamt men kul.

Fotta snygga killar i en fotoautomat a'la "Snowroller-sällskapsresan".

Hem till kompis för dusch, smink och smågott att äta. Fick ett litet paket från varje tjej som var med....något som skulle få mig att bli påmind av paketgivaren. Jättekul grej och väldigt kul att ha sakerna kvar

Sen var det dags för kvällskläderna. Fick en JÄTTEFIN Arwenklänning (den blåröda från sagan om ringen) och ett pannsmycke. Superfint! sen klädde sig de andra i vita kläder och hade vita ceper...som små alver de med. de hade också pannsmycke...men inte lika fint som mitt

sen ut och äta....och party natten lång. Hade en underbar dag och kväll. Så skönt att alla var i ögonfallande på kvällen så att man var ett litet gäng. Uppskattades enormt.

Jobbigt att läsa? *S* Ville bara sriva ner det lite "kort" och snabbt

Det var tur att jag rakade benen...men städa hade jag "glömt"

• martinsson2be

Låter kul du!! Men hade du glömt vår devis "kroppen fri från hår och lägenheten från damm ".

Tur att du hade hunnit raka benen i alla fall

För mig blev det inget den här helgen.....

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...