• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • martinsson2be

"Tvingade" min kära blivande att prova sin utstyrsel igår; och tur var väl det. Armarna på smoking-jackan var för långa!

Nu hoppas jag att den sömmerska som har min klänning just nu även har tid att lägga upp armarna också...

• Ybrud

martinsson2be
    Tur! Vi ska åxå göra en provning.. konstigt att man ska behöva tvinga på dem kläderna..

Inatt klockan halv två gjorde jag bordsplaceringen. Det blev riktigt bra.

• rosafågel

Ganska irri på att min bonus-bror vars band som ska spela på festen inte går att få tag på...grrr...väldigt irriterande med såna människor. Har ringt hans pappa nu men han svarar inte heller. Så till slut gick jag in på bandets hemsida och skickade mail till två andra i bandet. Hmmm...så nu är det bara att vänta lite till...

• martinsson2be

Ybrud; vi svettas fortfarande med bordsplacering...

INTE lätt!

• Smurfina

martinsson>>
    håret hann jag med....dammet orkade jag inte med *S* men det såg nog ingen Ett nytt problem....svensexan har inte varit ännu, och då är det viktigt att jag är "påklädd" på morgonen *S*

fru o>>
    spännande! Vill höra mer!

Paddan>>
    visst är det skönt när man känner att det blev en bra dag. Säker på att tom bröllopsfesten blir roligare nu när många fått träffa varandra innan

• Smurfina

ååååh....äntligen ska jag iväg och prova klänningen för första gången. Imorgon är det dags!

• Brud 2006

Hej allihopa!

Nu börjar det verkligen närma sig, mindre än fyra veckor kvar! Även om jag vet att det mest är småsaker kvar att fixa så känner jag mig stressad! Bordsplaceringen har vi inte ens börjat med, fesprogrammet börjar ta form dock. Vi håller på att göra spellistor som bäst till festen. Vi jobbar tre veckor till, är lediga veckan före men man vill ju inte ha alltför mycket kvar att göra då, man vill ju kunna ta det lite lugnt innan också!

Hur känner ni andra, småstressade som jag eller lugna som filbunkar?

• Smurfina

lite stressad jag med, men inte så farligt. Bara så jobbigt med allt som ska göras dagen innan och så....

Ledig fram till bröllopet så det komemr ju lösa sig...men ändå

• bumble

Jag har ganska mycket att göra är lite stressad ,en det går framåt nu. Det som är jobbigt är att min tärna fortfarande inte går att få tag på börjar bli lite stressad nu hon har ju åkt utomlands och vägrar att svara när jag ringer,,kul!

• annalytica

Var och provade min klänning hos sömmerskan igår! Huuur fin som helst!:) Tärnan som var med började nästan att gråta...haha. Slöjan blev också innköpt i helgen. Inte mycket kvar i planeringen nu!

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...