• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • rosafågel

För nån vecka sedan uppdaterade jag våran "att göra lista" och igår kunde jag bocka av några saker till.

Har haft genom gång med restaurangen och det känns jättebra!En fråga: Hur gör ni med honörsbord? Vi tänkte ha runt :) lite okonventionellt men trevligt och då alla andra bord är runda så blir det nog bra.

Håller med om att bordsplacering är klurigt. Gjorde en men då borden som vi ska ha inte rymde det som vi tänkt så ska vi fixa en ny under helgen.

En till fråga: Har alla ni festprogram? Vi tänker nog hoppa över det och göra en kombinerad bordsplacering och meny istället.

Kram!

• rosafågel

Ännu en till fråga: Hur gör ni med ris utanför kyrkan? Tillhandahåller ni med det?

• martinsson2be

Ja, vi har festprogram med lite allsånger och sånt.

Min lillasyster kommer att sy små rispåsar som delas ut i kyrkan.

• martinsson2be

...i festprogrammet kommer vi också att ha meny och bordsplacering...

• Smurfina

vi ska ha festprogram, med bordplacering, gästpresentation, meny, visor, historia om oss, nå't från möhippa+svensexa, kenp och knåp och annat skoj.

Vi fixar några påsar med något som kan kastas vid kyrkan...

• aug 06

Vi kommer att ta med oss en burk med ris som då alla får ta en eller två nävar från för jag orkar inte sitta och sy en massa jag och sy maskinen går inte ihop så bra och jag tror inte att min m2b orkar göra några heller fast han är bättre på sy än mig.

• Sandgren

Vi kommer att ha program med sånger, roliga saker, text om varje person osv.

Vi kommer inte att ha ris utan ska dela ut sopbubblor till alla

• aug 06

Sandgren

Är du inte rädd att fläcka ner klänningen med sopbubblorna? Vill oxå ha bubblor fast när jag har hört så mycke att det kan bli fläckar av dom så tvekar jag lite.

• Ybrud

Vi står för riset. Har köpt färdigsydda påsar på ebay. Skulle ALDRIG få för mig att sy 100 st.

Kommer även att ha vigselprogram i kyrkan.

• Brud 2006

Ybrud: vart på ebay har du köpt dem? Har inte riktigt tänkt på risfrågan ännu...

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...