• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • idolf

Smurfina och Brud 2006

Jag har glasögon i vanliga fall, men jag tycker inte om dem för fem öre.
    Hade linser för en massa år sdean, men då det började krångla (skavde, kliade) så slutade jag.

Ingen nämde något om att bara ha dem i lite i början den här gången, kanske är det annorlunda när man haft linser tidigare? Jag visste ju redan det, så jag plågade inte mina ögon mer än nödvändigt
    Det kliade inte lite heller. Jag kliade konstant när jag hade dem i så jag blev alldelens röd om ögonen.

Nu var jag ju in till optikern idag och fick då andra linser som jag ska prova. Får se om de funkar bättre.
    Nu har jag dagslinser, vill inte sulla med linsvätska.

Till saken hör också att mina hornhinnor är inte lika kupade som för alla andra utan är mer flata. Ännu krångligare

• Sandgren

Vi kör både efterrätt o tårta, men jag är oxå galen i efterrätter! Det gäller väl att ta paus imellan, vi ska ha tipspromenad då.

Det är ju inte klokt att det bara är 17dgr kvar, jag får lite ångest.

• liten lilja

Åh vad roligt att höra att flera andra har vit chokladmousse-tårtan från Gourmandise! De lär ju ha att göra om 16 dagar. Jag har hittills inte varit aktiv i tråden men läser inläggen då och då.
    Vi har valt att beställa choklad petit fourer från gourmandise till kaffet som dessert. en mörk chokladtryffel känns ju lite elegant också
    jag tycker allas dessertidéer verkar kanongoda!

• bumble

Jag håller med vilka desserter jag blev jättesugen nu när jag sitter här på jobbet. Guuud vad gott alla har valt. Jag tror jag måste gå till köket och äta några skedar nutella det är det enda sötonyttiga vi har här på kontoret idag

Tjejer jag undrar om ni kan hjälpa mig med val utav instrument till vår utomhusvigsel. Det är så att musikern kan både spela Piano och fiol och vi vet inte riktigt vilket hon ska spela som in och utgångsmusik. Vi funderar på att ha Mendelsson som ingångsmusik och hon säger att hon även kan spela den på fiol. Vad tycker ni tjejer jag har så svårt att tänka mig hur det kan låta med fiol. Men det kankse är supervackert. Jättetacksam för hjälp.

• andlin

Vi kommer också ha både dessert och tårta. Till desserten blir det pannacotta med en jordgubbsröra mellan två lager av pannacotta och tårtan blir en chokladmoussetårta. Mums, det är inte utan att man blir lite sugen så här strax innan lunchdags.

• andlin

bumble:

Håller med om att det är lite svårt att föreställa sig Mendelsson på fiol, men det kan nog vara rätt häftigt att inte ha den på pianot.
    Har hört Ödessymfonin spelas på gitarr och visst, det är ju inte samma sak som när det spelas av en hel symfoniorkester, men det var bra iallafall.
    Antar att musikern inte skulle säga att hon kan spela den på fiol också, om det inte låter bra. Ni har inte möjlighet att få lyssna på det innan?

• bumble

andlin:

Jo vi frågade henne men det verkade inte som att hon var så pigg på det. Jag sa att vi gärna åker dit och lyssnar. Hon tar 2000:- så jag tycker att vi borde få lyssna innan då.

• gabbiz

Hej tjejer, här är en 5 augustibrud till. Jag har så mycket att göra idag att jag blir alldeles apatisk, bara sitter och läser på forumet istället för att ta tag i allting..

I alla fall: ska beställa cake topper, trycka upp vigselprogrammen (efter att jag pratat med kantorn, som jag inte har numret till, och församlingen har telefontid kl. 15-16:30, och sonen ska klippas kl. 15. Buhääää..), prata med serveringspersonalen, prata med floristen, prata med hästskjutsen (och ingen svarar såklart i telefon), och maila DJ:n på nytt. Och så måste jag äta, för jag svälter snart ihjäl.

Men det är angenäma problem, jag har ju semester så jag borde väl hinna med alltihop. Imorgon fyller jag år, så imorgon åker vi till mamma över helgen, men jag får väl ta med mig alla grejerna dit och sitta och pula i helgen också.

Och på tal om det senaste i tråden, både tårta och dessert. Och jodå, vi ska ha både tårta och dessert, vi får dansa bort maten. ;) Vi ska ha skånsk spettkaka och småländsk ostkaka med sylt och vispgrädde till dessert (jag är skåning, sambon smålänning), och tårta med två olika bottnar samt hallonmousse och vit chokladmousse.

Nu ska jag gå och laga omelett, går på GI här hemma så att jag säkert kommer i klänningen, och nu är det lugnt, har gått ner lite. :)

Lycka till med förberedelserna allihop.

• Smurfina

idolf>>
    vad tråkigt. Hoppas att det löser sig med de nya linserna. Hur pass bra ser du utan glasögon? Vore kul om du kunde se din brudgum om du nu tvingar gå utan någon synkorrektion

• idolf

Smurfina
    Jag ser okaj, men inte mer än så. Typ när saker kommer nära
    Haha ja det vore en syn om jag skulle missa min blivande

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...