• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Paddan

Jaa, det kommer att ordna sig!
    Jag har testprintat mina sidor, det blir lite klurigt när man ska göra dem på båda sidorna. Sen är det musik och högtalare till festen (satt till ett i natt och gjorde spellistan).

Någon mer som gör mycket själva? Vi gör nästan all, har personal på själva dagen men annars är det partytält på 6 x 9 meter som ska upp, dukning, matlagning för 60 pers (min mamma är jätteduktig, det är jag nästan minst orolig över).
    Det är så MYCKET bara, is, bål, glas, bestick, dukar, allt som man inte behöver tänka så mycket på när man har kuvert på lokal.

Sen blev jag lite sur, för jag fick just reda på hur mycket min killes familj tänker ge... OK, det var inte pyttelite men det var inte mycket heller, det är riktigt dyrt att gifta sig (som vi alla säkert vet!) och min mamma betalar och lagar all maten, plus att jag kommer få bidrag från andra släktingar också.

Men men sånt är livet!

• Ybrud

Jag har åkt på en smäll av brudstress.. är nästan gråtfärdig hela tiden och så. fastän jag VET att allt kommer att ordna sig och vi har allt nästan klart..

Det är ganska jobbigt =/

Men jag hittade skor efter många om och men idag....

• bumble

Y-brud:

Vad hittade du för skor. Jag letade hela dagen men icke. Försök att andas lugnt och prata med någon om de kan hjälpa dig med det finns kvar.

• Ybrud

bumble
    Tack för tipsen!

Hittade ett par sandaletter med ganska hög klack och längst fram över tårna nåt som liknar en lotusblomma. Hela sandaletten är vit. Den fanns för halva priset på Euro sko

• martinsson2be

Nu har vi precis kommit hem från vår valskurs! Det gick strålande! Vem hade kunnat ana att Peppe Eng x 2 skulle
    klara detta?!

• Brud 2006

Martinsson2be: kul med valskurs! Har ni valt vilken låt ni ska valsa till? Vi håller på att leta upp någon bra låt som inte är en traditionell valslåt men som man kan dansa vals till, skulle gärna vilja ha tips!

Igår var vi och träffade fotografen, det känns jättbra! Ikväll ska vi skriva ut alla festprogram och vigselprogram, håller tummarna för att det går bra... Ikväll ska jag också träffa min andra fotograf, som fotade min morgongåva till min blivande! Jag ahr ju sett bilderna på datorn, men det ska ändå bli jättekul att se dem "live"! jag har valt två förstoringar också, måste hitta fina vita ramar till dem i storlekten 15*21 cm - någon som ahr tips?

Men innan allt detta antar jag att jag måste jobba lite... :) Vill vara ledig nuuu!!!

• martinsson2be

Vi kör nog på "Ta mig till havet". Den går i ett lugnt ( och fram för allt JÄMT tempo ).

• Smurfina

ååååh...valsen går inte så bra för oss. Har ju inte ens en valslåt hemma...tror jag *S*

• martinsson2be

Både "Ta mig till havet" och "Änglamark" är toppen valslåtar om man; som jag och min sambo; är amatörer...

• bumble

Hmm jag köpte ett par skor igår i sista sekund. De var lite för små men försäljaren övertygade mig om att de satt precis som de skulle och att det är bättre om de är lite mindre då det blir stabilare då. Jag testade dem igår kväl och fick blåsor under fötterna:( Jag har inget öppet köp och det var det sista paret. Så tråkigt. De är verkligen jättefina och stabila men för små så nu får jag köpa ett par nya.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...