• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Brud 2006

Bumle:otur med skorna! Själv har jag försökt gå in mina men bara inomhus. Då funkar det bra, klämmer ingenstans, men jag är rädd att om det är varmt så kommer ju fötterna att svullna och att det då kommer att göra om. Men lite får man väl tåla! Jag ska ha med mig ballerinaskor i guld som nödlösning.

Jag börjar bli lite orolig för vädret, 5-dygnsprognosen som sträcker sig till måndag utlovar bara regn i Stockholmsområdet - hjälp! Jag vill ju ha sol ju!!

• martinsson2be

Gggaaahhhhhh!!!! Bordsplacering!!! Jag tror jag dör!!!

• bumble

Brud 2006:

Jo tack jag har nog lite tur med mina skor Ja jag är sååååååååååå orolig för vädret guud vi ska ha utomhusvigsel utan någon plan B.

• Paddan

Jag håller på att smälla av!

Allt blev helt koko i morse när jag fick reda på att stället jag fixat för mina långväga gäster på något sätt blivit uthyrt. En lång historia och en enda röra, plötsligt stod jag där och skulle betala nästan 4000 för ett annat hus som vi skulle få låna men som de ville ha "lite pengar för" helt plötsligt. Grrr, folk är så fula ibland.
    Nåväl det har ordnat sig ganska bra i alla fall, det är inte idealt men det får gå som det går.

Men nu är det bara en dag kvar på jobbet och väldigt mycket är faktiskt redan fixat. Så det är lite pyssel med placeringskort och så vidare.

• Ybrud

ooooh... det märks på tråden att vi närmar oss. Lite panikartade inlägg.

Paddan
    Skönt att det iaf. ordnade sig med boendet!

bumble
    Aj aj... Att det ska vara så himla svårt att hitta skor!! åk på några affärer igen och kolla.. kolla även på hyllor med annan storlek än din egen. Jag gjorde det och kollade på storleken över min, så hittade jag mina. Kolla även om du kan tänka dig nån annan färg (färgtemat?)
    Man vet aldrig

Idag har vi helt oväntat bokat limo från kyrkan. Vi kunde låna en Audi TT (yeah!) men där får man ju bara plats två, så en av oss måste köra=ingen champagne innan..
    Då blev det limo.

Sen har vi redan nu fått nycklarna till festlokalen så vi får husera ganska fritt där. SKÖÖÖÖNT!

Går nu dagligen med mina nya skor för att de ska kännas ännu bättre, ser helt koko ut med keps och högklackade pumps.

• Smurfina

hmmmm....någon som sett någon väderleksrapport för nästa vecka

• Sandgren

Vi har fått ett litet annorlunda problem, min killes vänsterhand är uppblåst som en ballong! Det började igår, o idag fick han åka in och fick pencillin. Som det är nu går absolut ingen ring på, men han har ätit klart precis till bröllopet, så då hoppas vi att handen ser normal ut

• martinsson2be

Sandgren; vad är det som har hänt?!

Antar att de redan sagt till honom; men vissa pencilliner gör att man är extra känslig för solen. Kanske inte så kul att få brännskador också till råga på allt....

Hoppas det hinner lägga sig till bröllopet!

• aug 06

Är det bara jag som är så otroligt nervös inför nästa lördag jag vet inte vad jag ska göra får världen nervös ill i bland hjärtat tickar på snabbare än vanligt.

Sandgren

Har ni haft vigselsamtalet ännu tänkte bara vart ska man gå in efter vigseln har totalt glömt bort vart det man skulle gå nån stanns. Men du vad har hänt med killen hand svällde den bara upp så där eller har han blivit biten av nått?

Kakan ska ej ha bakpulver eller vaniljsocker men jag vet att det blir god ändå :)

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...