• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • Ybrud

Idag kom sömmerskan med klänningen!!!!
    Den är så vacker!
    Igår testade M2B sin outfit.. då fick jag lyckotårar i ögonen...
    Så FIIIIIIN!!!!!

12 dagar kvar, inga skor ännu... Men det fixar sig nog imorrn..

• Sandgren

annalytica: Vad tråkigt! Det måste vara jobbigt att både ha sorg och lycka samtidigt. Hoppas allt går bra.

• Brud 2006

Bara 12 dagar kvar nu! Igår var vi på systemet och beställde all alkohol, ska hämta den på fredag och förhoppningsvis köra den direkt till festlokalen. Vi tog i lite i beräkningen eftersom amn ändå får lämna tillbaka oöppnade flaskor inom 3 veckor, men jag räknade precis ut att totalt har vi köpt 102 flaskor vin (inkl. mousserande) till 43 gäster.... Hahaha, men som sagt, hellre lämna tillbaka än att det tar slut!

Ikväll ska vi träffa vår fotograf och reka lite där vi tänkt att ta våra porträttbilder! På vägen hem från jobbet blir det nog ett stopp på Panduro för att komplettera med lite mer dekorpapper och pärlor till mitt hår.

Just nu går jag omkring med bröllopsskorna på jobbet! jag vill ju gå in dem, men inte utomhus, så då får det bli på jobbet eftersom jag inte går runt så mycket i vår 53 kvm stora lägenhet...

Vi är inte riktigt klara med musiken till festen heller, vi har gjort en spellista och verklien ansträngt oss att få en bra blandning, men ska nog lägga ytterligare lite tid på den. Imorgon ska vi skriva ut vigselprogram och festprogram, hoppas verkligen att ingen hoppar av nu i sista stund!

Jag känner mig ganska lugn och vet att det mest är småsaker kvar, men man måste ju få de gjorda någongång! Hur har ni andra det?

• martinsson2be

Börjar bli lite smånervös; jobbar t.o.m fredag sedan har vi semester.

Det mesta är nog färdigt; återstår att skriva ut Vigselprogram, Festprogram och placeringskort

• JoLu

Igår gjorde jag äntligen klart placeringskorten. Innehållet för festprogrammet är klart. Skall bara sätta igång och embossa framsidan på alla festprogram idag.

• andlin

Jag skulle egentligen jobba i morgon, men tror nog att jag tar semester för att hinna göra det som är kvar. Kommer nämligen vara borta torsdag till söndag, utan möjligheter att göra något alls som har med bröllopsplanering att göra. Vill få klart allt som kan göras klart i förväg den här veckan. De största sakerna är att skriva om gästerna och att få till musiken till festen. Så jag känner mig rätt så rejält stressad vid det här laget

• bumble

Jag har inte bestämt vad vi ska ha för in och utgångsmusik ännu. Vi tänkte ha Mendelsson och hon som spelar kan både piano och fiol. Vi har under dagen på oss att bestämma oss. Puhhh så svårt.

Sen har jag också sorna kvar precis som du du Y- brud!

Jag har smycken, underkläder innehållet i festprogrammet och tipspromenadsfrågor kvar att fixa i veckan. Det känns som att vi har ungefär samma prylar kvar att fixa tjejer. Vi ska nog greja det här det kommer att bli super!! Vi ska ju bli brudar snart

• bumble

Andlin:
    Varinte stressad du kommer greja det. Ibland kan man få till saker på en timme, ibland kan det ta flera dagar än har du ju lite tid även efter söndag. Jag har också texterna om gästerna och musiken kvar det löser sig försök att slappna av så går det lättare.

• andlin

bumble: Jo, visst finns det några dagar kvar efter söndag, även om det inte blir lika lätt att fixa de saker som ska göras nu innan helgen när vi är hemma hos mamma och pappa. Vi åker dit på måndag.
    Det känns lite mindre stressigt nu när jag tog semester i morgon då kanske vi hinner med det som ska göras. Det vore väldigt bra om det blir gjort för i helgen behöver jag all koncentration och tankarna på annat än bröllop och vad som är kvar att göra.

• bumble

Andlin:

Jo jag förstår vad du menar. Min dröm var att ha veckan innan helt klar bara för att vila och ta igen sig men nu har jag istället bokat varje dag med något sista veckan t.o.m kvällen inna ska jag göra 11 st blomsterdekorationer. Det hade varit skönt att samla tankarna lite innan.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...