• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • RosaFjäril

Jag har idag bestämt mig för att sjunga en av solosångerna i kyrkan! Jag! Som aldrig har sjungit inför nån annan än min blivande ska nu sjunga inför 100 pers. Är på väg att banga ur, men jag vill så gärna! I tankarna blir d så bra, men när man sen verkligen tänker sig in i situationen blir man så rädd!

• Sibylla

Går in här och kikar igen eftersom det är 5e som gäller för oss också! Ser att det händer en massa såhär på slutet. Vi har bara ett problem kvar. Jag skulle sy en väst till sambon o då han prövar den så ser den för dj...ig ut! Vi går alltså till affären o beställer ny väst och plastrong. De kommer nästa torsdag, två dagar innan bröllopet!!! Om något händer står vi alltså där utan. Få se om man kan vara lugn nästa fredag, dagen innan! PHU!

• Moncan

Idag så har jag haft general repetition med prästen och då bad jag henne öppna lokalen som vi ska ha festen på! Det var ju himla tur, vi upptäckte att besticken inte såg likadana ut och så räckte dem inte till alla heller, det fanns inga vin glas, vatten glaset var matta och fullt med rispor m.m Fick lite panik men ringde cateringen och dem hade så att vi kunde hyra. Vi kommer att få betala 50 kronor per kuvert för all porslin från förrätt till tårta.
    Skona till våra små näbbar köpte vi idag och strumpor med vollang.

Ett problem...
    ...hur gör ni med era klänningar, min behövs strycka lite och jag vet i fan hur jag ska göra. Ska man lämna in på kemtvätt för det eller ska man försöka sig på det själv?

Plaveringskorten och bordsplaceringen är klara. Vigselprogram och festprogram det fixar mina toastmasters. Allt annat känns under kontroll. Och min präst hade inget emot att säga... -Du kan kyssa bruden!

• Ybrud

Moncan
    min sömmerska sade att jag kunde stryka min satinkljol på avigsidan med två prickars värme. Men jag lovar inget.

Är du osäker så borde du kolla med nån som verkligen kan.

• malmöbo

hej hej

nu börjar det närma sig rejält. Men jag är inte så nervös än, men när dagen D är här så kommer jag gråta mängder i kyrkan och vid talen.

Är så gott som färdiga, sätta ihopa festprogramen och handla lita snacks, loka och läsk till spriten, annars klar.

Vad är ni mest nervösa över den dagen?
    Jag är över festen att allt ska klaffa med serverings personalen och att det inte blir långtråkigt så det liksom dör ut.
    Sen är det nog om jag blir rörd till tårat, för jag kan definitivt inte prata då utan att börja storlipa.

Lyckat till alla!!!!!!!!!!

• Brud 2006

God morgon!

Min sista arbetsdag innan bröllopet - jag kan lova att det känns skönt!!! Efter idag kan jag fixa och dona med bröllopet hela dagarna (just nu känns det som att det kommer att behövas...) :)

Ikväll ska vi träffa ceteringfirman och gå igenom allt, ska bli skönt att få det avstämt. Imorgon blir det festprogramspyssel m.m. Ni som har korsord/frågesport i era festprogram, vad ska ni ha för pennor till? Jag skulle vilja ha korta typ IKEA-blyertspennor, men det finns ju ingenstans! Annars fick jag tipset om att köpa långa som inte var vässade i någon ände och sedan såga av dem (och vässa där man sågat) men inte heller det hittar jag!! Någon som kommit på någon bra lösning?

Jag är mest nervös över:
    *att det inte ska flyta på under middagen med serveringspersonal osv.
    *att alla kommer att vilja gå hem efter tårtan
    *att det ösregnar precis hela dagen

Åtta dagar kvar...

• Tiger10

Godmorgon,

Någon annan 5:e augusti brud, som oroar sig över vädret?? Ngn som också gifter sig i Hbg området? Går på semester idag och det regnar... Men i vilket fall, det är ju semester snart ;)

• JoLu

Tiger 10: Jag oroar mig också för vädret. Bor dock inte i hbg området utan i gbg området. Vill ju verkligen inte att det skall regna, men heller inte att det är för varmt. Man är ju aldrig nöjd...haha Lagom är bäst.

• Ybrud

Morning!
    Jag oroar mig bara lite för vädret för oss har det inte så jättestor betydelse, men jag önskar för oss alla att det blir en fantastisk dag med sol och inte allför mycket värme.

ååååh.. jag vill prova min klänning hela tiden, den är så fin!

Nu är det dags för frukost!

• Paddan

Alla som är skitnervösa:

Mitt tips är att man "tänker igenom" allt som kommer att hända i kyrkan, typ kommer fram, går in, sång, präst osv. Gör det några gånger och även om man blir nervös bara man tänker på det så tror jag att det stillar lite av det värsta. Jag vet att elitidrottare gör samma sak inför en stor tävling. Var en elitbrud!

Den värsta skräckhistorien jag har hört är om en kompis brors fru. Hon var så nervös att hon kräktes framme vid altaret. De fick torka upp med dukar som prästen hade. Och ja, det kom lite på klänningen. Huuuuuu.

Så mitt tips är att träna lite på hur det kommer att kännas.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...