• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • gnizz

Brud 2006
    Noa Noa heter butiken, ligger på en tvärgata till kungsgatan uppe vid domkyrkan.

• Brud 2006

Gnizz: pratar vi om Uppsala eller? Jag bodde där i fyra år när jag pluggade, bor nu i Sthlm. Men Noa Noa finns ju här med, så tack!

• Airamya

Hej allihopa... Jag har inte varit här mycket tidigare, har bara kikat in lite då o då men inte skrivit. Jag har också bara 2 veckor kvar nu och det känns nervöst. Inte själva bröllopet, men att få allt på festen att klaffa.
    Till er som inte blivit hippade och börjar misströsta så vill jag bara säga 'Hav förtröstan!'. Med största sannolikhet så har inte era vänner glömt er :) Jag har inte heller blivit hippad ännu (min m2b blev 'nappad' halv tio i morse o beräknas återkomma imorgon) men tack o lov så var det en god vän till mig som hade förstånd att ringa o tala om att det blir först efter bröllopet, de har inte lyckats hitta en helg innan som passar för alla, och de ville ha med hela gänget. :)
    Hon fick inte berätta det för mig, eftersom de andra tyckte att det skulle bli en överraskning men hon insåg att jag kommer att känna mig bortglömd så hon tog ett eget beslut (Yesss! Very good friend indeed )
    Så misströsta icke :) Det är fortfarande 2 veckor kvar OCH det är fullt möjligt att det blir efteråt även för andra än mig kanske? :)

• Sandgren

Grattis alla som fyller år idag! Själv fyller jag den 5 aug, så jag räknar inte med nåt stort firande där inte

Nu är det så svårt att tänka på nåt annat än bröllopet, o det går mig på närverna!

Vi måste träffa hon som ska ha ansvaret i köket snart, hur många serveringspersonal ska ni ha? Vi är 96pers, ska man räkna två per tunga eller? Vi har 5 tungor pluss honörsbordet.

• mjukisb

Nu har jag blivit hippad (igen). Det var en helt underbar dag. Jag hade mina aningar att det skulle bli. Vi var först i kyrkan på morgonen och skulle ha genrep. Men tyvärr dock prästen inte upp. Lite jobbigt. Men vi fick öva själva så gott det gick. Sedan när vi kommer ut så är där några killar som kidnappar min m2b. Kul för han. Jag själv åkte hem till min kompis för att "fika".

När vi satt hemma och snackade hos henne så kommer det inspringande ett helt gäng tjejer som tjoar och kimmar. Jag blev ändå chokad fast jag fattade att det var på g. Sedan fikade vi hemma hos min tärna (det var där vi var). Efter det så fick jag en ögonbindel på mig och så började dem klä ut mig och sedan fick jag gå ut till bilen och så åkte vi iväg. När vi väl var framme så skulle jag först pussa en man. Anade att det var min m2b vi stött på. Jag hade fortfarande ögonbindlen på mig. Så jag pussade honom och sedan fick jag ta av min ögonbindlen och se att det faktiskt var min man som var på väg över till danmark. Han såg så söt ut i sin orangaoverall.

Ialla fall efter det så tittade jag på hur jag såg ut jag hade en rosa linne med ett körsbär på och en lila kjol av tyll och en tiara med slöja på och en spira att ha i handen. Sedan fick jag mina första uppdrag och det var att i en bok jag fick så skulle jag få folk att ge mig kärleksråd. Och så fick jag ett fotouppdrag. Jag skulle fota blandannat en bar överkropp, snusdosa, kyss, en snygg kill rumpa osv.

Sedan gick vi vidare och spelade laser dome. det var svinkul. vi spelade två omgångar och första omgången kom jag tvåa och andra så vann jag överlägset så det var kul. Sedan efter det gick vi till parken och hade piknick och drack vin. Här hade den ena tärnan fixat en quis om mig som de andra fick svara på. Min kusin vann. Sedan träffade vi ett annat möhippe gäng så det fick ge mig lite kärleksråd.

När vi gjort det gick vi runt lite i stan så att jag skulle bli klar med mina uppdrag och sedan gick vi till ett ställe där vi fick dansa afrikansk dans och det var en upplevelse. När detta var klart åkte vi hem och duschade och gjorde oss fina. Jag fick byta om till det jag ville ha men slöjan och spiran skulle jag ha kvar på mig. Och sedan gick vi ut och åt på en kina restaurang. Och där fick jag presenter från de alla. Jag blev så rörd att jag fick hålla mig för tårarna.

Sedan fick jag ett nytt uppdrag jag skulle sälja röda ballonger som skulle sett ut som hjärtan men det gjorde dem inte. Det gick också rätt så bra. fick sålt alla och sedan fick jag en cider för pengarna. vi satte oss på en ute bar och snackade och sedan gick vi vidare till två andra barer. På den ena dansade vi och den andra bara sjäng vi osv. Det var jättekul.

Vid två så åkte vi sedan hem. Det var en helt underbar dag. Jag hade inte kunnat haft det bättre. Det känndes så kul att alla mina vänner ville vara med och göra den dagen så bra.

Ni som inte blivit hippade än kommer säkert att bli det. Så var inte oroliga.

• Bluebride20??

tänk på stackars mig som inte får något bröllop ens och på lördag flyttar jag till Linköping för att starta ett nytt liv, visserligen arbetslös, men jag hoppas jag kan få något ändå inom en snar framtid, kommer nog inte ha något internet i början heller, men hopps det inte tar för långt tid bara att få det ordnat. hoppas jag minns alla lösenord å sånt då, som till BT, för sist råkade jag komma in på ett gammal"lösen" jag hade som ligger kvar.

• gnizz

Nu har jag varit på svensexa.
    Blev väckt lätt bakfull med en stor grogg och ett par peddobadkalsonger att ha på mig.
    Sen bar det av till macdonalds för frukost och efter det maskerades baksätet så att jag inte visste var det bar av. Väl framme visade det sig att vi var på skara sommarland, så idag har jag gjort sommarland endast iförd peddos och utan något som sa att det var svensexa. Jag fick många konstiga blickar och är väldigt röd av all sol, men roligt var det. :D

• annalytica

Blev hippad igår. Jag som var störtsäker på att det skulle bli nästa helg! Mådde mindre bra på morgonen eftersom jag legat vaken halva natten, då min morfar gått bort dagen innan:( Fick knappt i mig ngn frukost som min M2B så snällt serverade på sängen och när jag satt och precis läst morfars dödsannons i tidningen så kom 5 motorcyklar inkörandes på gården. Fick panik!!!

Upp på motorcykeln (en ducce, vilket är en dröm för mig) och iväg bar det med slöja på hjälmen och allt:)

Blev en bra dag iaf med mycket champagne och skratt.

Efter motorcykelturen mötte vännerna upp för champagne och frukt, sen bad och bastu, sminkning och påklädning av den fulare sorten;). Vidare på picknick och efter det dansades det linedance, vidare för posering på motorhuven på en rosa raggarbil (min bästa väns intresse), mer champagne och vidare mot grill vid en väns stuga vid havet. Sexparty och lekar på kvällen, där alla vännerna gav mig varsin personlig present.

Ibland behöver man livas upp av sina vänner och gårdagen var en behövlig dag för det.

Två veckor to go!

• bumble

Tjoho:
    Igår blev jag hippad!!!!!!! helt sjukt mycket tjejer hade kommit bara för min skull Åh man blir så rörd!!

• Ybrud

bumble
    Jag håller med! Då de slet av mig ögonbindeln så stortjöt jag av lycka

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...