• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • RosaFjäril

Brud 2006
    Jag fyller oxå år imorn! Grattis till oss!

• gnizz

Brud 2006
    Min w2b köpte en sjal i gbg av mohair-ull och med lite paljetter, precis en sådan hon sökte som dessutom var på rea :)

• aug 06

Nu tar dom min m2b han vet inget ännu han tror att han ska på utryckning men han lär nog snart veta å vad jag blir nervös. Han trodde inte att han skulle få nån fast han då känner hur många som helst och han trodde att dom på jobbet skulle hitta på nått och det gör dom idag å vad skoj han ska få det, jag lär väl höra i morgon hur han har haft det hoppas då att det inte blir allt för hårt för i morgon är det barnkalas för vår lilkillen fyller 4 år.

• martinsson2be

Fortfarande ingen möhippa...börjar misströsta...

• Bröllopstokiig

Brud 2006:
    Jag har köpt bröllopssåpbubblor till de två barnen som ska vara med på bröllopet. Hade först köpt vanliga såpbubblor men så kom mamma att tänka på att det kanske var dumt ur risken att få fläckar. Jag bry mig nog inte så mycket om jag skulle få fläckar på mig men jag tror att min brudnäbb skulle bli rätt ledsen om hennes fina klänning blev förstörd.

Förrutom de här såpbubblorna så blir det nog ris för våran del.

JoLu: Jag hade mer mardrömmar för ett tag sedan, just nu är det faktiskt ganska lugnt på den fronten, peppar,peppar...
    Men de hinner nog komma igång igen

• andlin

Brud 2006 och RosaFjäril: Grattis på födelsedagen i förskott!

• Brud 2006

Andlin: Tack! Vart kunde du köpa bröllopsbubblor styckvis, på internet eller i någon butik?

Gnizz: låter fint, vart köpte din blivande fru en sådan sjal?

• martinsson2be

Mina ben har aldrig varit så slätrakade och lägenheten hr aldrig varit så välstädad...men inte hundan kommer nån och kidnappar mig...

Fy bubblan!

• andlin

Brud 2006: På bröllopsbubblor står det var de har återföräljare. Traskade iväg till den affären som ligger i Uppsala och handlade. Ska man ha många kan jag dock tänka mig att det blir bra mycket billigare att köpa på nätet. Betalade 4 ggr mer än vad de kostade på nätet/styck (ev. frakt inte inräknat). Men eftersom jag bara skulle ha 2 st. så kändes det ok.

Jag köpte de som är formade som hjärtan. Tyckte egentligen att tårtorna var finast, men själva "ringen" som man blåser bubblorna ur satt i toppen på tårtan och när tom expediten i affären och jag hade problem med att få tillbaka ringen igen så insåg jag att det nog inte var så bra för en 3 åring och en 6,5 åring. De med hjärtan var snäpplock istället, så jag antar att de kanske behöver hjälp iallafall med att öppna utan att spilla ut allt, men det är iallafall inga problem att fortsätta blåsa sedan.

• andlin

Angående mitt tidigare inlägg. Tänk vad man helt plötsligt struntar i vad saker och ting kostar, bara för att det är till bröllopet... Betala 20 spänn för 2,5 cl såpbubblor... Eller att lägga ut 4500 kr på en klänning som jag förhoppningsvis bara ska använda en gång, när jag i vanliga fall tvekar länge om jag skulle köpa ett klädplagg som kostade över 1000 kr.

Nåja, jag tänker bara gifta mig en gång i livet och vi har faktiskt tjänat in pengar på andra saker genom att ha kontakter och att göra saker själva.

Hur är det med er andra, har ni också till viss del tappat begreppet om pengar när det gäller bröllopet?

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...