• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • bumble

Smurfina.
    Får jag fråga var du har gjort dina naglar någonstans? Jag letar med ljus och lykta efter ett bra ställe och nu finns det ju inte mycket tid kvar. Jag skulle bli väldigt glad för tips.

• Brud 2006

Idolf: jag har också skaffat linser nyligen, i början kunde det klia lite, men inte nu. Fick du instruktioner att ha linserna tre timmar första dan och sedan plussa på en timme varje dag? Viktigt att låta ögonen vila ibland också! Jag har inte linser när jag sitter mycket framför datorn, pga. den torra luften. Hoppas att det ordnar sig hos optikern!

Idag ska jag lämna bordsplaceringskorten till min syster som ska skriva dem. Har också (äntligen) kopierat noterna till vår solosång till kyrkan och ska posta dem till vår musiker. Imorgon ska jag köpa gästbok och ett stort papper att rita upp bordsplaceringen på.

En sak som jag funderar på är hur mycket alkoholfri dryck man behöver. Jag tror att de flesta kommer att dricka så det handlar alltså om hur mycket dryck (typ mineralvatten) man behöver utöver allt vin! Jag tror vi ska köpa backar så man kan ställa småflaskor på borden och sedan i baren, räcker det med fyra backar vatten och en back läsk/lättöl, eller ska man köpa mer? Kanske ska köpa några stora flaskor också för att gardera sig... Vad tror ni? Kanske ska skriva att vi är 43 gäster också!

Nu ska jag försöka slita mig från BT och jobba lite (men jag vet att det inte kommer att gå)!!

• andlin

Satt och knöt ihop festhäftena igår. Vi har vikt ett A4 på höjden och sedan så knyter ett band runt. På så sätt kan vi sätta in sista pappret med bordsplacering och text om gästerna i slutet av vecka 31 när man kan var mer säker på att det inte ändras. Orkade bara göra hälften i går kväll, så jag vet ju vad jag har att göra i kväll också

• andlin

Hur är det med er, nu när det bara är 17 dagar kvar, börjar ni bli nervösa?
    Själv börjar jag nog bli lite smått nervös, men jag tror att jag mest är nervös för bröllopsvalsen, ännu så länge iallafall.

• martinsson2be

Har precis pratat med prästen och bokat in "övning i kyrkan"...

Bokat valskurs på tisdag i nästa vecka....

• bumble

Martinsson:
    Haha jag har också bokat in valskurs till tisdag nästa vecka ska du till solna?

• martinsson2be

Nej; Västra Frölunda....

Jag har ett dilemma; just nu har vi tre rätter, paus och sedan kaffe och tårta...

Känns som att det blir lite kaka på kaka...funderar på att slopa desserten och istället servera kaffe och tårta som " dessert".

Ska nämna att tårtan är en ganska mäktig historia.....

• bumble

Jag tycker att det är lite jobbigt att jag har bokat in fullt med fixgrejer sista veckan. Träffa prästen, hovmästaren, danskurs, testsmink, test av håruppsättning och dagen innnan hade jag tänkt att göra bordsdekorationerna jag har egentligen varje dag bokad fram till bröllopet. Jag hade gärna velat vila sista veckan men det var ju de enda tiderna prästen och alla andra kunde..jobbigt.

• martinsson2be

Låter lite tufft; men det löser du!

Ska träffa florist, fotograf och präst samma vecka som bröllopet. Det räcker...

• bumble

martinsson2be:

Jag tycker att det är lite "lyxigt" att få både dessert och tårta Så jag tycker absolut inte att du ska ta bort desserten. Men jag har varit på ett bröllop där de skippade dessert och hade små vitchokladmoussebakelser istället på en tårtställning och det fungerade ju alldeles utmärkt det också tycker jag. Man saknade inte desserten men jag tycker att deras fest var lite kort i allmänhet kankse var det för att de hade tagit bort desserten eller så har det ingen koppling alls utan att det hela helt enkelt kändes lite kortare bara men väldigt trevligt.
    Men det var helt klart jättebra det med.

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...