• *BlushingBride*

5 Augusti 2006 forts...

Så nu var tråden avstängd igen! Startar här en ny där vi kan fortsätta följas åt. Kan berätta att vi nyligen varit i vår kyrka (Tyresö) på infomöte. Det var jättekul att få provgå gången och få veta alla detaljer och så, dock blev jag något förargad när jag fick höra att en del av prästerna i den kyrkan inte tillåter att man går baraxlad. Alltså måste jag skaffa en sjal eller liknande. Inte så himla farligt egentligen, det är bara det att jag faktiskt inte VILLE ha nån sjal och så blir jag arg över att en präst ska bestämma över min klädsel på MIN bröllopsdag...

• Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...
  • martinsson2be

Sitter och pysslar med placeringskort...

• Brud 2006

Vi gjorde bordsplaceringen igår, blev nog ganska bra men vi får se om det kanske blir någon liten justering. Känns lite svårt att veta hur man ska blanda gamla (typ farmor), "halvgamla" (typ moster) och kompisar. Vi har försökt utgå från vilka som kommer att ha roligt ihop och onekligen har ju gamla mer roligt tillsammans och de unga tillsammans så som det är nu är det ganska uppdelat. Svårt är det i alla fall!

Jag måste börja gå in skorna, har bara gjort det lite grann, men helst vill jag inte ha dem ute och det blir inte så mycket gå runt när man bor i en lägenhet på 54 kvm... Kanske ska ta med dem till jobbet och gå runt här?

Ska fixa material till bordplaceringskort nu i veckan och ge dem till min syster som ska texta på dem, hon skriver jättefint!

Är lite ambivalent vad det gäller fotograf, vi har bokat att fotas i 1,5 - 2 timmar innan vigseln men inte under vigseln. Att lägga till så att vi även fotas under vigseln blir nästan dubbla kostnaden för fotograf mot vad vi har nu. Som vi tänkt nu ska vi ha min mammas man och min syster i varsitt hörn framme i kyrkan när vi går in och sedan ska vi efter tillkännagivandet stå vända mot församlingen under en solosång och då kan ju alla passa på att fota. Vad tror ni, kommer man ångra att man inte har proffsfoton även från vigseln? Hur har ni gjort?

• martinsson2be

Vi ångrade oss faktiskt i förra veckan ang. fotograf. Ringde upp honom ochbad honom fota även under vigseln och på kyrktrappan efteråt. Jag tror att man kommer att gräma sig rejält om man inte får några fina bilder inne från kyrkan...

Ang. placering så har vi placerat kompisar med kompisar och släkt med släkt. Tror att det blir roligast ( speciellt för kompisarna; som slipper sitta med gaggiga Agda och mossiga Bert )

• Peppan

När det är mindre än en månad kvar hittar jag hit, trots ett års hängande på BT. Förstår inte hur jag har kunnat missat er! Men bättre sent än aldrig. Gifter mig den femte (såklart .)) på Gotland. Har hunnit bli hyfsat nervös vid det här laget, och högen av grejer som skall göras bara växer. Men jag tror att allt känns bättre när vi väl är på plats och kan ta tag i det som har blivit liggande. Men ibland önskar jag att det fanns en pause-knapp, trots att man toklängtar efter att dagen skall komma, men bara för att hinna andas och tänka på allt som jag tror att jag glömmer!

• Hjärtelycka

Var och träffade en av tjejerna som har hand om serveringen - kändes sååååå bra. Nu kan jag lugnt luta mig tillbaka och njuta! Roligt när det klaffar ibland

• idolf

Grämer mig också över bordsplaceringen. Det blir väldigt uppdelat för oss med. Men ändå, hur jag än gör så blir det inte bra..

Oroar mig också lite över maten. Det är ju bokat så det är ingen fara, men sen. Allt hänger på om vi hittar serveringspersonal och menyn ska vara bestämd senast den här veckan...

• summerbride

Peppan:
    Vad mysigt att gifta sig på Gotland! Har ni anknytning dit eller kanske bor där?

Själv har vi legat lågt ett tag men nu har vi tagit tag i fest och vigselprogram, köpt tiara och brudpar till tårtan. Men fortfarande har man ju lite lösa trådar att ta tag i...

• Peppan

summerbride:

Jag är född och uppvuxen på Gotland, så det kändes naturligt att ha det där även om jag nu sitter 72 mil + ett hav längre bort. Försvårar planeringen lite men det kan det ju vara värt! :)

• summerbride

Peppan:

Förstår att det blir lite krångligare att planera men det är det säkert väl värt! Ens bröllop är en sån underbar händelse att det är värt att jobb. Det tycker jag verkligen! Visst är det mycket jobb men det är ett kärt besvär. När dagen väl kommer så ska jag i alla fall inte glömma bort att bara koppla av och njuta. Då får man ju belöning för allt jobb man lagt ner innan! :)

• Paddan

Hej Peppan,

Jag sitter i samma sits, bor i Stockholm men ska ha bröllop på Öland :)
    Högen med saker att ta med ner bara växer och växer, men det ordnar sig säkert.
    Jag har skrivit en låååång packlista med allt som ska med, från trosor till flak med öl.

Som du säger, det ska bli skönt att komma dig och fixa!

Svar på tråden 5 Augusti 2006 forts...