• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • TissTass

Tycker inte heller att det borde vara något problem..

Vi bor i Göteborg, men gifter oss i trakterna runt Linköping då det är där jag kommer ifrån + att det är såååå mycket billigare med allt däruppe.

Tänker nog ringa floristen och höra om det går bra att beställa i juli, de e roligare att komma dit och visa vad man vill ha :)

okt2006: Skönt att ni snart har det närmre :)

• okt2006

Det känns säkert skönt att prata med floristen på telefon, innan ni kan åka dit och titta på bilder. Då kan du ju få besked om jsut dina blommor är beställningsvara osv. Lycka till!

• chai

nu har vi bokat resan och beställt ringarna... och vi har varit och tittat lite på klänning, men tänkte titta lite mer i Köpenhamn i slutet på veckan... har fastnat lite för ett liv från Nixa om jag inte hittar något bättre i Kph...

restaurang hann vi inte med idag, men jag har varit inne hos min frissa och bokat in datumet med henne...

okt2006
    tack för påminnelsen, jag ska försöka ringa och kolla vigsellokalen under veckan, och börja på inbjudningarna i helgen...och fotograf får vi börja leta uppslag till...

vad mycket man ska ordna! men det är skoj, och känns helt rätt att ta det redan i år trots allt...

• okt2006

chai: vilket liv är det du fastnat för? Kan du länka till bild?

• chai

okt2006
    det finns inte på bild på nixas hemsida, men det är modellen som heter 701. min m2b fotade mig i affären, men jag vet inte om jag kommer att läga upp bilden på internet...

tyckte även om modellen som heter 689, och den finns på bild på hemsidan... modell 698

fast jag vill ha dem med broderi i mörkrött eller mörkblått, inte i vit eller rum pink...

• onsdag i oktober

Ni verkar alla ha hunnit med så mycket. Själv har jag (vi ) planerat det mesta innanför pannbenet men när det sen gäller att välja och bestämma mig får jag sån beslutångest.

Det enda som är helt färdigt är brudgummens kläder, fotograf och festlokal.

Ska kanske börja stressa. Jag är ju trots allt först ut i oktober

• onsdag i oktober

Gkömde ju att säga välkommen och grattis till bröllop 2006 till chai

• chai

onsdag i oktober
    tack för välkomnandet! och grattis till ett bröllop mitt i veckan... det känns som en hit...

vi har bara precis börjat planera på riktigt... men ringarna har vi preliminärbeställt, ska beställa på riktigt så snart vi får besked om det går att göra så som jag vill med min ring, och vad de kommer att kosta... vill vara ute i väldigt god tid med ringarna eftersom förlovningsringen var fel storlek när den kom, så jag fick vänta tre veckor till innan jag fick en som passade... därför vill jag ha ringarna klara i augusti redan, så att det finns marginal...

men vi ska försöka få fart på resten så snart som möjligt... vigselplats och festlokal behöver ju vara klart innan man kan skicka ut inbjudningar... och gästlista kanske?

• miaan

Hej! Jag och min blivande ska också gifta oss den 7:e oktober i år.

Planeringen är i full gång. Just nu är det inbjudningskorten som fixas med.

Häromdagen hitta jag äntligen ringen som jag ville ha, i hemstaden dessutom, här har man letat på internet och överallt och så finns den här i stan... Är helnöjd

Nästa grej är att bestämma bröllopsresa. Det är inte lätt! När och var ska ni åka? Behöver lite tips!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4