Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
Tack snälla du, det här börjar likna klubben för inbördes beundran (se komplimanger i din Ängla-tråd...)
Klubbar för inbördes beundran är BRA!!
Ska genast bege mig till andra tråden...
Bra att du gillade vår meny okt2006, det var verkligen jättegott! Har ni bestämt er meny ännu?
Blir det hösttema på maten på nått sätt?
Nån annan oktoberbrud som bestämt maten?
MUMS -älskar prata mat...
Ja, vi vill ha en höstbuffé, men har inte bokat något ännu. Har blivit lovad ca 25 %rabatt från en cateringfirma, om vi bokar snart. Förra året hade de en härlig höstbuffé med glaserade kantareller och sånt smaskigt. Vi funderar på någon sorts kantarelltoast eller minipaj med svamp till förrätt. Vill gärna ha någon rotfruktsgratäng och västerbottenpaj med på buffén, i övrigt är vi öppna för förslag! Till efterrätt funderar vi på att göra en egen chokladkaka med grädde för att spara lite pengar, och garnera med physalis. Vi vill ha bakelser istället för bröllopstårta, gärna garnerade med löv eller guld på något sätt (om det funkar...)
ååååååå vad smaskigt jag tror jag smäller av.
ÄLSKAR västerbotten paj, och rotsaksgratäng som är så gott! Å kantareller.. De där glaserade låter ju gott med!
Smart med efterätten att göra nåt enkelt men ändå gott och sen garnera med smaskiga physalis!
Var på ett bröllop för ett tag sen där de serverade bakelser, fiffigt, mycket praktiskt och uppseendeväckande! Låter som att de kommer bli fint dekorerat med!
kram från en av medlemmarna i klubben för...
okt2006
Tack för inbjudan till er tråd.
Känner alla varandra väl?
Hej Moa*! Nä, det skulle jag inte vilja påstå att vi gör. Men jag och Ängla har hängt här ett tag och tipsat varandra om dukning osv. Ängla ändrade sedan bröllopsdatum från oktober till maj och eftersom hon nyligen gift sig så blev det lite interna inlägg i inbördes beundran-klubben...
När ska ni gifta er, Moa*? Du kan lägga in dig själv i den här fina listan:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)
4 okt - onsdag i oktober
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba
18 okt - chai
21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza
2007
7 okt - höst brud 07
Jag är också en oktoberbrud från Uppsala!
Ska gifta mig 14 oktober i Vaksala kyrka. Har bokat Lena på taket (ganska bra priser). Magnolia för håret och Gullvivan för blommorna. Har även köpt min brudklänning så jag känner mig ganska lugn än så länge!
Här är en oktoberbrud till! gifter mig den 28de.. tog mig den lilla friheten att lägga in mig på listan..
hur länge har ni hållt på med planering?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)
4 okt - onsdag i oktober
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba
18 okt - chai
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ
2007
7 okt - höst brud 07
Sådär - nu finns även Haapala med.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
4 okt - onsdag i oktober
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala
18 okt - chai
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ
2007
7 okt - höst brud 07
Linnea J: Vi bestämde oss i april förra året och har planerat sedan dess. Hur långt har ni kommit?