• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • Fru Kroon

Hej på er oktober brudar!
    Visst är det kul att bröllopet nu är inom en överskådlig framtid. Jag tycker inte att det var länge sen som jag sa nästa år ska jag gifta mig, om 11 mån ska jag gifta mig osv, men nu, nu är det ju verkligen snart! Sååå spännande!!

Jag har suttit många timmar framför datorn och surfat runt på sidor som har ringar och funderat och funderat på vad som kan passa till min förlovningsring som är en enstensring i rödguld med en diamant som sitter i en infattning av vittguld. Jag trodde att jag hade klart för mig vad jag ville ha, men sen igår gick jag in i en butik som även har en egen atelje och där provade jag dels de ringarna som jag hade sett ut bla från Schalins och även en del andra. De ringarna som jag trodde skulle passa ihop var verkligen helt fel, dessutom provade jag en del ringar i vitt guld, vilket var otroligt fint. Ja där ser man, det belv nog en helomvändning när det gäller ring för mig, kul men läskigt. Tänk om jag aldrig kan bestämma mig nu :)

Har ni andra oktbrudar beställt era ringar??

• nenne78

hej brudar!
    Jag har beställt ring från titanringar.com! men den kommer inte förrän i september så man får inte pilla på den förrän då...
    Igår skickade vi iväg våra inbjudningar (önskar de var lika fina som TissTass) och hoppas på att NÅGON hör av sig idag när de öppnat posten...
    HINDERSPRÖVNINGEN! Tjohoo! Ännu en ruta att kryssa i i "att-göra-listan"!
    På lördag ska jag prova klänning, yeii! Nu är vi på gång!!!!

• okt2006

Vi köpte våra ringar för ganska länge sen, februari tror jag det var, jag är jättenöjd!

Det närmaste på vår att-göra-lista är nu att tillfråga toastmaster och -madame. Måste göra det innan vi trycker inbjudningarna så vi får med deras namn och telefonnummer.

Angående att sy med symaskin så kan det bli jättesnyggt! Och oändligt mycket enklare än att sy för hand... Vi kommer dock att häfta ihop våra. Jag tror det är otroligt mycket jobb att sy - jobb som ingen annan än man själv märker på bröllopsdagen...

• Ängla

Våra festprogram var häftade de gjorde det på tryckeriet, det blev snyggt. Skulle vi däremot gjort det själva hade det nog bivit ett snyggt sidenband i kanten! Har sett ett häfte som var sytt, det blev inte alls så bra men kan hända var det just det häftet, såg lite slarvigt ut...

• svarta

Vi sätter ihop festprogrammen med en elastisk silversnodd. Väldigt funktionellt!

• Linnea J

Hejsan!
    vad många som redan skickat inbjudan.. själv väntar jag tills efter semestern så behöver jag inte gå och vänta de veckorna.. alla gör väl annat då.. fast jag gifter mig sista helgen så det är lite skillnad.. kan man redan nu skicka in hinderprövning? hur länge gäller den?

• chai

hindersprövningen gäller i 4 månader, så vi som gifter oss andra halvan av oktober ska nog vänta ett par veckor till

• Alekto

Vi gifter oss också i oktober. Närmare bestämt den 7:e kl 16:00. I går kväll då vi skulle sova konstaterade jag med en rysning av lycka att om exakt fyra månader firar vi vår bröllopsfest och är Man och Hustru! Känns svindlande!

• viktualia

Tjo! Här är en 28:e oktoberbrud som tänker ta tag i detaljplanering och då bland annat inbjudan i augusti. Mitt liv består av mer än bröllopsplanering, och det passar bra att ta tag i projektet då. Mycket jobb, mormor 90 år, semester och diverse aktiviteter ska hända INNAN sambon och jag har sinnesro att ta tag i bröllopet. Har fixat stora fester förrut och tror att det ska klara sig på två månaders intensivplanering!

• Ängla

Viktualia, ja det där känner man ju av bäst själv! Oavsett när du sätter i gång med din planering kan du ju hämta inspiration här på BT! Lycka till!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4