• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • okt2006

Haapala: vart ska ni ha festen? Vi funderade också på Vaksala kyrka men hittade ingen bra lokal i närheten.

• Linnea J

på vår ettåriga förlovningsdag i maj friade min sambo och nu har vi bestämt datum! vi har 5 mån på oss att bestämma allt, men jag vet hur jag vill ha saker... vi tänkte välja nästa sommar men det var så långt dit! hihi :)
    Vi har bokat kyrka och lokal. Min syster är tärna och tillfrågad, värdparet utsett.. vi ska catera maten, troligen buffe till varmrätt med sittande förrätt. har hittat en tjej här på BT som innehar min favoritklänningar av de jag tittat på, den är hon villig att sälja.. håller tummarna för att hon även vill sälja EFTER hennes bröllop!

• Linnea J

själv då?
    i vilken del av sverige är ni? jag bor i Västeråsområdet.. mellansvg alltså! läste här att solen går ner vid 16 i Sthlm och går jag efter det är det ju mörkt när man kommer ut från kyrkan..hade jag inte räknat med.. trodde solen skulle gå ner 17-18 nånting...

• miaan

Jag har också funderat på solens nedgång, men av motsatt anledning, ville att det skulle vara mörkt för att kunna ha levande ljus. Förra året gick solen ner ganska exakt vid 18-tiden i Östergötland (början på oktober), och sen dröjde det en stund innan det blev mörkt. Nu har jag skippat tanken med mörker och vi gifter oss kl.17 för att komma ut från kyrkan ungefär vid solnedgång, om det är fint väder vill säga

• Linnea J

miian
    det var smart tänkt.. nu kan man kanske inte säga exakt antar/hoppas jag utan det gäller att vänta och se.. jag hoppas att det skymmer lite för det finns hållare uppför gången till kyrkan från parkeringen och där vill jag gärna ha marschaller(stavas det så?)det vore fint att kunna ha dem innan vigseln oxå.. för det blir ju lite mörkt innan solen gått ner helt.. har svårt att tänka mig hur mörkt det brukar vara under denna månad..

• TissTass

Ja..då va inbjudningarna ivägskickade..lade dem på lådan i torsdags.

Pirr pirr..dem jag har pratat med dem har redan fått dem iaf.

Ska snart lägga upp bilder på dem på min blogg, ska länka till dem så att ni får se dem :)

Är jag den första av oktoberbrudarna som skickat??

• Zemiramis

Hehe, ja du är nog den första . Våra inbjudningskort är inte klara än och inte gästlistan heller. Vi tänkte nog inte skicka förrän om en månad, tidigast.

• okt2006

Ja TissTass, du är nog först ut! Du får jättegärna länka till bilderna i din blogg så vi får se!

• Fru Frö

Nu har jag ocskå skickat iväg inbjudningarna!!

De lär ju komma fram på onsdag! VI har även hemsidan för bröllopet uppe nu så nu känns det väldigt spännande och "på riktigt"!

• nenne78

vi tänkte lägga dem på lådan på onsdag... GAAAAAHHHH!!!!!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4