Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
okt2006
tack tack, tihi!
Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningarna i månadsskiftet juni/juli ungefär, men jag tror inte jag kan vänta så länge. Blir nog mitten på juni
Jag hoppas vi får samma väder som det var förra året vore ju toppen, men man vet aldrig i oktober...
EPJE: det låter härligt! Har du några bilder?
Idag har jag och C gått runt i Malmö precis hela dagen och jag har proat klänningar så det står härliga till... (vi skulle åkt till Köpenhamn, men fatnade i malmö... ) till slut hade jag två klänningar att välja mellan och lyckades bestämma mig...
jag som är en sån velpotta insåg att om jag inte hade en av de två med mig hem så skulle båda vara borta när jag väl bestämt mig...
de två var en vinröd, italiensk klänning med vita detaljer, och en vit Aspera 4w3590... och i slutändan kom jag hem med den vinröda eftersom den vita nog var lite i minsta laget - inga marginaler att gå upp i vikt under sommaren... (men är det nån som lyckas få fatt i en bild på asperan så får ni gärna länka... för jag vill låna ideer därifrån till en festtopp så småningom... synd att man inte fick fotografera klänningen i butiken...)
känns himla bra att ha fixat klänningen... nu ska vi bara fixa det mer akuta med lokaler och fotograf också...
Vi har inte gjort så mycket, man inbillar sig att det är sååå långt kvar, jag menar - löven ska ju nästan trilla av igen innan det är dags!
Men vi har iaf bokat kyrka och lokal, gjort klart inbjudningarna och filar på fest- och vigselprogram. Som fotograf har vi en av våra bästa vänner som är proffs, och dessutom en kusin som är florist. Ska titta på klänning om någon vecka och nästa vecka kommer våra ringar. OK, det blev en hel del ändå...
nenne78: men bara NÄSTAN, löven får inte trilla av helt och hållet! Tycker nästan tvärtom - att det är mycket osm ska göras men inte så mycket tid kvar. et kan iofs bero på att vi ska flytta 30 mil, åka på semester til Grekland, renovera vår nya lägenhet och söka jobb också samtidigt osm vi planerar bröllopet...
Jag har i alla fall börjat sy servettringar, har gjort 10 av totalt 70 st. Har sytt av det här bandet: groups.msn.com/okt2006/dukning.msnw&PhotoID=36
Har också börjat fila på inbjudningarna, gjort en mall med själva formuleringen och ett info-blad.
Ber verkligen om ursäkt för att jag postade meddelandet utan att kolla stavningen!
Vi ska också gifta oss i oktober, den 14:e! Har bokat sömmerska, lokal och fotograf (en kompis). I helgen har jag också bestämt hur inbjudningarna ska se ut. Men vi väntar nog till mitten av juli med att skicka ut dem. Eller är det för sent?
Hej på er!!
Igår beställde jag min klänning, trodde inte att jag någonsin skulle kunna välja men sen så bestämde jag mig och nu är den beställd. Känns så verkligt nu på något sätt, så kul!!
IOR1: Gratulerar till klänningköpet!
Jag beställde också min igår. Visst är det roligt, verkligt och overkligt på en gång.
Vad blev det för klänning?