Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
vi ska gifta oss... ehm.. 13 lr 14 kommer inte ihåg!!! haha
LWI: jag tycker i och för sig att mörkt kan vara väldigt mysigt, man kan tända marschaller osv. Vi har dock bokat 15.00.
Va? Blir det verkligen mörkt så tidigt redan den 14/10? Vi har bokat kl. 16.30 och har inte räknat med att det skall vara mörkt. Man har väll inte ställt om klockorna då?
Nä, det är inte mörkmörkt tror jag, men kanske lite skumt? Om ni, Tilly78, har vigseln 16.30 så är ni väl klara ca 17.30 och då är det nog lite mörkt.
Jag vet att jag letat statistik över solens upp- och nedgång, men hittade ingen som var så specifik just för en dag. Men det kanske finns?
okt2006: hittade denna på en annan tråd. Kan det vara något?
www.algonet.se/~evonaj/naturalmanacka/oktober.htm
Har visserligen inte specifikt för varje dag men man kommer ju nära.
"MYCKET REGN
brukar falla i oktober i de
inre delarna an Bohuslän
och Halland när trafiken av
lågtryck från Nordsjön och
vidare österut kommer i
gång. Regnrekordet för månaden
innahas av Dingle i Bohuslän
som i oktober 1967 fick
ta emot 330 mm./nobr>"
usch!! titta va jag hittade på den där sidan du länkade "onsdag i oktober" iår ska de bli ändring på det och jag e glad att jag ej bor på västkusten :)
Ganska precis klockan 18 kommer solen gå ned på "vår" dag, i Uppland. Tack för länken onsdag i oktober!
Man har förresten inte ställt om klockan då, det gör man 29 oktober.
Lite nedslående det här med regnstatistiken caprea. Inte meningen med att komma med sådana tråkiga uppgifter
Fast som du säger - visst kommer hela oktober bli en underbar månad både vädermässigt och i alla andra avseende
har gått o funderat på det här med mörkret men det böhövde jag ju inte längre. tacka vet jag BT, här får man alla svar!
okt2006:
vilket fint inbjudningskort!! hur har du gjort det med guldet?