Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
Några ord från bröllopsängeln...
(hedersbruden ni vet)
TACK alla ni gulliga här som önskat mig lycka till och gratulerat! Vi är världens lyckligaste just nu, hemkomna från en underbar liten bröllopsresa till romantiska Florens.
Vigseln (lördagen 29 april) och hela bröllopet blev precis så underbart som vi hoppats, och vi befann oss som i ett lyckorus hela dagen och kvällen! det var otroligt maffigt att se alla man tycker så mycket om när vi vandrade uppför gången, de vackra låtarna sjöngs så fint att inget öga var torrt, maten var helt fantastisk och festen blev precis så fartig och glad som vi hade hoppats på!
Smolket i bägaren får väl sägas vara vädret, det var inte bara av tårar folk blev blöta... Som tur är hade vi inte planerat nåt som krävdes mycket utomhustid, och eftersom det var i april verkar ingen ha räknat med annat än lite regn. Fast jag fick en chock för jag hade räknat med att det skulle vara strålande på MIN bröllopsdag. I vilket fall, regnet som kom i ansiktet på fotograferingen och blåsten som nästan ryckte av min slöja nere på stranden gjorde att allt blev så avdramatiserat, när vi gick uppför altargången var det helt utan nervositet och bara lycka och glädje.
Ja jösses vad sjävlgod man låter när man skriver detta, men eftersom jag är i ett mycket speciellt forum där alla kommer att gifta sig inom en snar framtid så funkar det ju.. Det ÄR verkligen så underbart som man tror att det ska vara. Ni som har ert kvar,Lycka till ni kommer få det helt fantastiskt! Och tänk i oktober som är en så mysig månad.
Det kommer lite bilder så småningom!
kram till alla söta tjejer!
okt2006. massa kramar till dig!
Det kommer bli en underbar dag, trots att det kanske känns nu som att det är mycket runt omkrin som inte klaffar. Er kärlek till varandra kommer att lösa allt, jag lovar!
När det gäller budgeten, ja det blir nog altid extra utgifter, kanske kan ni spara på nåt annat? Vi kommer landa (tackkort etc är ju kvar) ca 15 000 mer än vad vi trodde, men det löser sig på nåt sätt...
Ängla: tack sötnos! Er dag låter verkligen underbar och speciell, att gifta sig är verkligen ett underbart minne!
Jag vet att det alltid löser sig med budgeten, skulle det bli absolut kris så får man väl låna av föräldrarna. Men så är jag ju kontrollfreak också och får oanik när sambon börjar prata om att delegera uppgifter... Igår försökte den token övertala mig att något syskon kan ansvara för snacks, grönsaker med dipp osv. Helt galet! ;-D
Grattis Ängla !!!
Det låter ju helt fantastiskt! Må ni få ett långt och lyckligt äktenskap och ta hand om varandra. Kram till er!!
gahh jag ska ju vänta ett helt år till ju *avis*
Lite dåligt med liv i den här tråden tycker jag! Idag är det exakt fem månader kvar för 14 oktober-brudarna, hur går det för er?
hej! jag är ny på tråden! vi ska gifta oss den 14 oktober 06!
än så länge har jag bara köpt klänning o bokat lokal. har börjat med inbjudningarna men är lite osäker på när dom ska skickas ut faktiskt... hm.. när har ni andra tänkt? läste att ngn tänkte osa i slutet av augusti o det var samma som vi tänkte!
Vi ska också gifta oss den 14 Oktober. Jag har bestämt vilken klänning jag och mina tärnor skall ha och i morgon skall jag beställa dem via en leverantör i USA. Halva priset jämfört med här hemma. Vi har bokat lokal (inkl. mat + dryck), DJ, solist (till vigseln), frisör och sminkning. Min blivande svägerska (som jobbar som AD) har börjar skissa på vår inbjudan.
Men vi har nog en hel del kvar att fixa med...
oktober06, nu finns du med på vår lista:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)
4 okt - onsdag i oktober
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06
21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2007
7 okt - höst brud 07
18 okt - chai
Vi tänker skicka våra inbjudningar i början på juli, beroende på när vi har tid. Jag har redan skrivit adresser på alla kuvert och fixat guldtryckta löv.
groups.msn.com/okt2006/inbjudningarmm.msnw Men vi ska flytta och åka på semester i månadsskiftet juni-juli, så vi får se när vi har tid att göra alla inbjudningar.
Undrar vilken tid ni ska vigas. Vi har bokat den 14 okt kl 16, men nu börjar jag bli orolig för att det är mörkt då vi kommer ut från kyrkan. Vad tror ni? När gifter ni er?