Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
svarta: så 36 av 32 har tackat ja? Du menar inte tvärtom möjligtvis?? Annars låter det lite ohyfsat
Vi har fått in 28 svar av 80 inbjudna, jag tycker det är bra med tanke på att de har till sista augusti på sig att svara. De flesta är faktiskt kompisar, trodde släkten skulle vara mer "på" än vad de varit.
Idag provade vi bakelser. Vi funderar på att ha två olika sorter så får man välja den man gillar bäst. Antingen vit chokladmousse med hallonpannacotta eller mörk chokladmousse med passionsfruktspannacotta. Vilken skulle ni valt?
okt2006: Båda förslagen låter helt underbara mums
Idag har vi äntligen valt kyrka. Hade preiliminärbokat 3 stycken för att det var så svårt att välja. Såååå skönt att bocka av saker på listan.
onsdag: ja, visst är det skönt att bocka av! Men om du stod där framför bordet och det fanns två sorters bakelser - vilken skulle du valt? Eller hade du föredragit att det bara fanns en sort så du slapp välja?
Jag HATAR att välja. Ju fler förslag desto värre för mig.
Angående bakelserna - risken finns att folk vill pröva båda. Jag tycker att det alltid är så på fester och kalas.
Jag älskar passionsfrukt
okt2006
mörk choklad och hallon är min favoritkombo... så jag kan inte välja av dina två förslag...
tror inte ni ska ha två olika för som onsdag i oktober skrev så brukar det bli många som vill ha båda då...
idag har vi börjat ringa runt efter lokal (igen ) eftersom den lokalen vi trodde vi hade allt klart med visade sig vilja öppna nattklubben för allmänheten kl 23... vi skulle iofs få stanna kvar de som vill, me det är ju inte så skoj att det kommer en massa mänskor man inte känner som är klädda för en vanlig utekväll... vi har maiat tillbaks och frågat hur många gäster vi behöver ha för att de ska ha öppet bara för oss... och så har vi börjat jaga runt på andra lokaler... måste ju få det klart snart, så att vi hinner få ut inbjudningarna i tid...
jag hade ju tänkt fixa inbjudningarna nu i helgen och så kände jag bara att jag behövde dubbelkolla med lokalen först och det var ju tur...
våra gäster ringer och anmäler till våra föräldrar om de kan komma lr inte men ingen har ringt än så länge vad jag vet men dte är ju semestertider nu, inbjudningarna gick ut i onsdags... Däremot har vi fått sms och ringningar om att vi ahde väldigt kul inbjudan =) Vi filmade och la allt på en cdskiva som de kan spela upp i datorn, + en skriftlig inbjudan för tex min mormor :)
Och så har jag äntligen börjat med inbjudningarna! Imorgon blir det en tur för att köpa massa saker (hoppas jag!) Ska försöka hitta en klänning, skor, titta på ring.... det kommer att bli härligt!!!!
dags att börja på en ny tråd!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1780716.html
okt2006
Nej, 36 av 62 skulle det vara...
Ses i nya tråden!
*STRESSAD* Är det bara vi som inte skickat ut inbjudningarna ännu? Vi gifter oss 7 oktober, och har inte ens fått inbjudningskorten ännu! Har beställt dem, men de kommer inte förrän nästa vecka. Osa är satt till 4 september, och nu får jag snart lite magsår...
Ingen tårta fixad, inga blommor fixade, brudgummens kläder är inte bestämda och jag måste avvakta med min klänning sista sekund eftersom jag är gravid och inte vet om jag kommer att komma i klänningen jag har, då det är dags! *panik*
Fler än vi som är så sent ute, eller är vi hopplösa fall?
Alekto
häng med över till den andra tråden, jag svarar dig där:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1610936.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1780716.html
skulle det vara