• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • Linnea J

för mig är det också viktigt med en kyrklig vigsel.. jag tror mer på det andliga och att det(hoppas jag) finns en heimmel för alla att få ro i och så.. men jag håller mig nog till de psalmer jag bhar valt vilka handlar om ätenskap, giftermål och mannen och kvinnans kärlek..typ.. ;)

• chai

inser när jag läser era inlägg att jag tycker det är jätteskönt att vi ska gifta oss borgerligt... inga in- och utgångsmarscher eller psalmer att välja ut och inga problem med solosångerna heller...

vi ska fråga min Cs syster om hon vill spela något på tvärflöjt under vigseln, men om hon inte vill så har vi ingen musik alls... och i vilket fall så har vi ingen sång...

bara musik till festen att välja ut... och det är inte så akut...

• MrsGlantz

Idag när jag satt och drömde om bröllopet så insåg jag att det bara är 3,5 månad kvar tills det går av stapeln...huuga...tycker jag har sagt 6 månader hela tiden. Det börjar visst hända saker!
    Har alla ni koll på läget inför hösten? Börjar ni bli nervösa?

• Linnea J

Var på dop nyligen och kollade in vigselgudstjänsten.. min syster och hennes sambo frågade om jag blev nervös när jag läste det.. men då var det lugnt. Nu inser jag att jag ska säga saker som ska komma ut rätt och när jag blir nervös går det ganska fort så ingen lär ju höra vad jag har att säga för nåt :) när jag provar klänningen om några veckor och inser att den är min, DÅ blir jag nog nervös.. ska skicka ut inbjudningarna imorrn och det ska bli roligt och höra om någon hör av sig.. vet att fler av de som jag tror ska ringa inte är hemma :(

ang solosånger har vi det klart och psalmerna blir nog bra.. ingångsmusik klart och utgångsmusiken är jag 97% säker på.. eller så väljer vi en lite gladare låt än den romatiska jag tänkt mig..

• aircondition

Jodå, nu börja man inse att det närmar sig. Man kan ju tom skicka in för hindersprövning. Det gäller ju in 4 månader så. Japp, idag går det med posten! Annars tycker jag att jag inte gjort något mer än tidigare. Och det är ju typ, bokat lokal, bokat liveband, köpt ljusstakar! Just det, vigselförättaren är bokad också. Jag har faktiskt gjort en kladd till både inbjudningar och festprogram. Klänning och skor kommer att bli ett kärt besvär. Vet i 17 hur jag ska hitta den klänning jag vill ha. Har provat en del, men det känns inte rätt. Jag vill ju ha festfestklänning. Men det jag sett är endera för brud eller för fest. Om ni fattar...
    M2b kläder är ett annat som kommer att ta tid. Han behöver 5XL. Är ju inte direkt ett stor utbud i "vanliga" butiker.
    Barnens kläder blir lättare. Tonårsgrabbarna har redan sett ut sitt på Dressman. Lilltjejen får finklänning och "klackskor". (hon bara längtar efter klackskor)

Har ni några tips på butiker med klänningar i den modell jag försökt beskriva, får ni gärna hojta till!

• nenne78

linnea j - vi ska ha "Alltid samma känsla" med Elin Sigvardsson (efter tips från kentfantast) fantastiskt fin text och ingen har haft den hittills av de 8 bröllop vi varit på de senaste 3 åren
    Eventuellt en till men eftersom framföraallt min m2b är så fantastiskt blödig så orkar han nog inte mer än en låt...

in ska vi ha Ulf Lundell: Kärleken förde oss samman och ut - vågar jag inte ens avslöja...

Nu är det ju bara tre månader kvar!!!!! GAAAAAAAHHHHH!!!!

• viktualia

aircondition - lite udda affärer som kanske www.saffran.com kanske skulle passa dig.. Alltså snyggt skurna kläder som inte är så "bröllopiga"... Kolla deras sidenutbud. Om inte just det passar ekonomi eller kroppsform kanske den typen av kläder kan vara inspiration när du letar vidare!

• nenne78

*ringarna är beställda
    *kyrka och prälle bokad
    *inbjudningarna skickade (ja, jag vet men jag orkade inte vänta längre)
    *bokat hotell för da night
    *bokat lokal samt bestämt meny
    *skickat hindersprövningen och namnbytet(nåja, de ligger påskriven på bordet)
    *fixat transport från kyrkan
    *fotografen är klar
    *toastmadamen är med på noterna

ska fixa den här veckan:
    *prova klänning (skor, underkläder)
    *provsmaka meny
    *ringa runt till olika frisörer

men mest ska vi bara bada och ta det lugnt för vi har ju faktiskt SEMESTER!!!

• TissTass

Nenne78

Vi ska också ha "Alltid samma känsla" eller "Lyckorus" som den heter egentligen :)
    (Tänkte om ngn ville söka på den)

Den är helt underbar och stämmer så bra.

• nenne78

TissTass - va kul!! Det enda som inte stämmer för oss är att det är mer än ett år, tolv månader och 365 dagar, men det kanske man kan ändra...
    Ska en tjej eller kille sjunga och kompar h*n kompa själva på gitarr eller hur framförs den? Vi har inte frågat än vem som ska sjunga så det vore kul att höra hur ni ska ha det.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4