Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
vi åker till egypten 2 veckor på dykresa...
hejsan heeeej
vad ska ni ha som bordplaceringshållare? Kör ni något hösttema eller har ni annat?
jag funderar på äpplen och/eler apelsiner med värmeljus i och en stronk ståltråd som håller fast ett papper... eller hjärtan i trolldeg målad med stenfärg.... eller björkbitar...eller löv...eller bara papper runt servetten med några veteax.... eller eller elle GAH! Är det ens något som ni börjat fundera på och i så fall vad?? Vi behöver idéer...
vi ska testa menyn på torsdag och sen ska jag prova klänning på lördag! Hon säljer även skor så jag hoppas kunna bocka av några grejer till då.
Vi var på bröllop iår och det var sååå skönt för det lossnade ett och annat grubbleri som vi grunnat på, vi kom hem därifrån kl 1 men satt uppe till 4-halv 5 imorse och bara pratade igenom allt! Känns fantastiskt bra!
Nu har vi bestämt musik in och ut samt en av solosångerna. Samt fått bekräftelse på att vi tänker rätt genom att lägga pengar på en restaurang där de kan allt än att spara några tusen och försöka fixa allt själv. Det är så mycket som kan gå snett och som man inte tänker på annars. SKÖNT!
nenne78!
vad kul att allt har lossnat! får man fråga vad ni valt för solosång?
var på möhippa igår då en av mina kompisar gifter i aug.. fick veta att hon ska ha en av de solosånger som vi har valt.. min sambo blev väldigt besviken! han tror att de ska tycka att vi härmar dem men vi har bestämt sedan länge att vi ska ha Utan dina andetag med Kent..lite tråkigt är det dock..
Äntligen har jag gjort klart våra inbjudningar!!!! igår satt jag till tolv och klippte och klistrade in.. de blev skitsnygga! ska skicka ett till Spanien idag och resten imorrn.. det ska bli kul och se om vi får några reaktioner på en gång...
Nu är jag tillbaka, har varit utomlands hela våren och bröllopsplaneringen har legat nere för min del. Nu börjar det bli dags att sätta igång!
Linnea J -vi ska oxå ha utan dina andetag =) vårt värdpar gifter sig i augusti och jag hoppas verkligen att de inte ska ha den...
caprea- det är ju itne hälften så kul om man har samma sång.. nu är det bara de två och ett par till som ska på samma bröllop så jag får hoppas att de har glömt bort vilken låt de hade
Sen är det inte helt säkert om de har den låten, och de har nog en tjej som sjunger och vi ska ha en karl...om han kan vill säga.. men vi håller tummarna för det!! vad har ni mer för låtval i kyrkan?
jag har valt två psalmer jag hittat texter på här på BT.. omgjorda med den blomstertid nu kommer och i den ljuva sommartid.. vill att melodin ska känas igen så nån mer än prästen sjunger ;)
vi ska ha den då, utan dina andetag. sen ska en kör sjunga välsignelsen på slutet. ska ha en solosång till och de lutar mot antingen "if I aint got you" lr "can't take my eyes off you"
psalmer har vi ännu inte bestämt men jag vill ha "jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig" vi ska ha en längre stund med förbön och välsignelse så det blir lite lovsånger oxå...
aha..psalmen lär ju fin på titeln..är inte så jättereligös(vet ej om du är det heller) och vill inte ha sådana som är för mkt om hur Gud skapade människan och sånt.. tror ju på apans revolution...
"Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig" är typexempel på "jättereligiös" psalm... och enligt mig som är aktiv i en frikyrka är den dessutom väldigt, väldigt fin... jag funderar på att vi ska ha med den också. Luften är ju fri, men för mig är det viktigt att gifta mig i kyrkan just eftersom det blir en kristen cermoni - men det beror ju på att både min m2b och jag är troende.