• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • Linnea J

sen ska inbjudningarna ut idag.. bara en adress jag inte vet men det ordnar jag iag..sen är det bara att vänta..

• nenne78

Linnea J -
    hihi! Vi är totala skidfantaster så vi tänkte ha den som du ska ha som en liten trudelutt innan vi kör igång och går in - precis som innan stenmark Sen ska vi ha: Dä ä bar å åk när vi går ut (om organisten vill, vill säga...) Vi vill att folk ska skratta, jag var på bröllop i helgen och den musiken de hade valt var jättefin men ack så lååååångsaaaaaaaam så det kändes som ett begravningståg och då kändes det bara dystert och snyftigt istället för glädje och tjooohhooo!

• Linnea J

hahahaha..vilken bra låt att välja! just för att det ska bli lite roligare är vi inne på en låt med lite mera fart.. jag skulle gärna vilja haSarek eller Shirley Clamp eller nåt annat från schlagers underbara låtar, men sambon gillar ju inte den sorten av musik.. men hur kul är det att gå ut till en låt som knarkkungen Pete Dorethy har gjort? (nu tog jag i, men hans första band gillar sambon)
    Beatles är neutralt men får inte samma effekt som ert låtval nenne78!!

• ak76

Aircondition, ville bara tipsa om KiKs klänningar, säkert känner du till dem, men jag köpte en festklänning där till vårt bröllop (den är tillräckligt fin för att stå brud i, men inte alls "brudig")

Tydligen finns det också en bra butik i Malmö, med enkla vackra klänningar *tänka tänka* Återkommer med namnet...

Har också skickat i väg hindersprövningen nu! *skoj* Även anmälan om efternamn gick i väg.

Väntar just nu på att få höra av restaurangen får att se hur det blir med maten... *spännande*

Hoppas ni andra har det bra i värmen. Det kan dock inte bli oktober snabbt nog... *ler*

Kram,

• nenne78

Linnea J - Jag var på ett annat bröllop där de spelade "leva livet" med gyllene tider. Jättefint! men det mesta blir ju lite långsamt på orgel (fibgerfärdiga organister existerar inte??? hihi, men det är ju några tangenter att hinna med förstås...), hoppas att ni kan enas! kanske "nothing else matters" med Metallica? Schlager är ju bra för oftast är det en melodi - vi var inne på Oasis "live forever" men den är ju ganska entonig så det föll bort. Jag hoppas att vår organist vill spela det vi vill!!!

• chai

länge sedan långa listan var framme och jag tror det tillkommit folk sedan dess...

lägg till er själva!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ
    2007
    7 okt - höst brud 07

• Linnea J

nenne78- vi kommer förhoppningsvis att enas.. låten kommer nog inte att spelas på orgel då min kusin spelar både fiol, flöjt och lite till :) han kommer få spela något säkert på fiol, men piano som komp.. så låtval kan nog vara nästan vad som helst... skulle kunna ha ett medley för jag har så svårt att bestämma mig! tur att jag hinner fundera ett tag till! men han behöver nog en månad eller så att träna om han inte redan kan det!

idag landade inbjudningarna i alla brevlådor! äntligen slut på ljugnadet och smygandet(vi har sagt att det ska bli nästa år till alla)

• viktualia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia
    2007
    7 okt - höst brud 07

• Haapala

Hej alla oktoberbrudar!
    Har haft fullt upp med att ordna med musiken inför vårt bröllop. Har nu klart med DJ och idag så har jag ordnat med en manlig trubadur som ska sjunga i kyrkan. I slutet av juli ska jag posta dom redan klara inbjudningskorten. Känns som om det mesta är under kontroll. Kul att det är så många som ska gifta sig i oktober. Vi ska gifta oss i Vaksala kyrka i Uppsala.
    Hade tänkt gifta mig borgligt men min sambo sa när han firade att om han ska gifta sig ska det vara i kyrkan annars får det vara. Vi tillhör nog bland dom som är mest till åren kommna här på torget. Jag är 42 och min sambo 45. Men det är första gången vi gifter oss så allt känns nog lika pirrigt för oss som om vi var 10-15 år yngre. Jag är jätte glad och trodde inte att jag som sagt att jag aldrig ska gifta mig nu faktiskt ska tom gifta mig i kyrkan.
    Ha en bra dag!!

• Haapala

Ursäkta min dåliga svenska! Vi har 28 grader på kontoret idag och min hjärna hänger inte med.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4