• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • aircondition

Vi har inget färgtema direkt. Det kommer att bli blått och vitt i dukningen, men det är inget som kommer igen i övrigt. I o f s har vi inga andra färger...

• viktualia

vi har inte grubblat över dukning och liknande än.. alltså har vi inte något färgtema men det lär väl bli så att saker och ting ska matcha vilket ju innebär att det blir ett slags tema till slut....

• chai

har fortfarande inte fått slutbesked från festlokalen, så jag har inte gjort klart inbjudningarna och skickat ut än, men jag har förvarnat några släktingar och vänner eftersom vi gifter oss mitt i veckan...

så innan inbjudningarna ens är utskickade har jag fått en massa nejtack... mormor och morfar vågar sig inte på den långa resan och det kan jag förstå, morfar blir 90 om en månad...
    en av mina nära vänner har slut på semesterdagar så han kan inte komma hit från england mitt i veckan men han kanske kommer hit och hälsar på helgen innan...
    och en av mina kusiner jobbar i USA men är på ett uppdrag i Indien och han har sagt att han kommer om han är i Sverige då...

undrar hur det blir när jag väl fått ut inbjudningarna... tänk om ingen kommer??

• okt2006

chai: det kommer alltid vara folk som inte kan komma, oavsett om man gifter sig mitt i veckan eller på helgen, på sommaren eller vintern, på dagen eller på kvällen. De flesta som inte är 90 år och inte bor utomlands kommer säkert att kunna komma!

• chai

okt2006
    tack... jo, visst kommer det säkert att komma många av de andra, får se när vi väl fått ut inbjudningarna...

men jag är ledsen att mormor och morfar inte kommer att kunna komma... jag var beredd på det, men jag blir ledsen ändå... särskilt som jag av olika skäl inte kommer att bjuda mamma så hade jag velat ha mormor där...

• Linnea J

Jag har valt mitt färgtema efter de buketter jag har sett och gillar.. jag gillar rosa i olika färger på rosor eller gerbera därför kom den färgen.. sen gillar jag den annars med :) Grått passar bra med rosa och det såg så fint ut när texten i korten blev i grått och min stämpel i silver.. sen kan det vara kul att ha något som går igen som en rosa(i vårt fall) tråd.. tallrikar och sånt kommer vara i vitt men det blir nog rosa rosor/gerbera på bordet samt mkt med ljus överallt!

• brud0610

Nu har vi äntligen skickat i väg inbjudningarna och börjat lite smått med bordsplacering på de som är säkra på att komma till bröllopet..

• Linnea J

på måndag ska jag prova och hämta min klänning!!! Den finns i en butik i Vinslöv och nu har den redan kommit!! den fanns i lager så istället för 12 v tog det bara 3 v.. ska bli såå roligt! men jag vet inte var jag ska hänga den för den tar lite plats..men kul ska det bli!!

• chai

Idag är det precis tre månader kvar för mig!!!

Brorsan har lovat att återkomma om lokalen igår (fast jag väntar fortfarande ), så jag räknar med att kunna fixa texten till inbjudningarna i veckan och ägna helgen åt att klippa och klistra... ser så mycket fram emot att få lämna/skicka ut inbjudningarna... Vi tänkte lämna så många som möjligt personligen, men skicka ut alla vi inte hunnit lämna om en månad ungefär...

*hoppistuds*

• Zemiramis

Nu börjar det hända saker.

Förra helgen fick jag prova den prov-uppsydda toillen. Korsetten och turnyr under och allt. Det ser så fint ut, min väninna/sömerska har förstått precis vad det är jag vill ha .

Idag har vi beställt den kappan jag ska över klänningen och min mans jacka/kavaj.

Vi har skickat ut förfrågningar av busstransfer, kollat ringar ordentligt, valt fotograf och kollat ut vilka bakelser vi ska ha som "bröllopstårta".

Inbjudningarna är nästan klara, det är bara "info-lappen" som ska finjusteras.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4