Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
JAg har köpt den av en privatperson..
www.familjeliv.se/hem/delfina/galleri.php inte jag på bilden med klänningen utan den förra ägaren.
Tilly78
Funderar också på att beställa därifrån, hur mycket går frakten på?
okt2006:
Jag har beställt min brudklänning Forever Yours 36126:
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
och sen mina tärnors klänningar också Forever Yours fast i färgen Olive (klänningen är mycket finare i verkligheten än på bilden):
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Tilly78: Åh vilken jätteläcker brudklänning! Gillade verkligen det där "ryschet" längst ned! Tänklänningen såg jättefin ut också, men tur att ni valde en annan färg... Olivgrönt är SÅ snyggt! Vad kostar klänningarna?
Tilly78
Det är precis den klänningen jag ska beställa, vad kul :)
_Cinderella_: De tar 90 USD för att skicka till Sverige. Men jag skickar min klänning till en kompis i USA som sen skickar den till mig.
Tilly78
Jo jag vet det, men med frakt o tull blir det ändå billigare än att köpa den här i sverige.
Okt2006:
Min brudklänning kostar 256 USD (5000 SEK om man ska köpa den här i Sverige) och tärnklänningarna kostar 80 USD/st(1800 SEK/st om man ska köpa dem i Sverige). Sen kan det i och för sig komma till tull och moms om man har otur och paketet fastnar i tullen.
_Cinderella_: Nä, det blir inte billigare att köpa den i Sverige. Klänningen kostar 256 USD = 1900 SEK + tull/moms 800 + frakt 675 = 3375 SEK.
Så även om paketet fastnar i tullen så blir det ändå minst 1600kr billigare.
_Cinderella_: Sorry ignorera mitt sista inlägg. Läste inte hela din mening. Tyckte att du skrev att det blev billigare att köpa den i Sverige.